POLARIS 2007 Polaris Switchack 600 cfi

Nordland01

Medlem
2 Jan 2018
24
0
Nordland
Hei, Har et spørsmål angående Scooteren min.
Var ute og kjørte rolig i 45 - 60 minutter med scooteren min og valgte og ta en tur opp i litt mer utfordrende terreng. gikk helt greit til jeg skulle kjøre hjem, da scooteren plutselig stoppet. prøvde og dra den igang igjen, men var veldig tungt å dra i snora. lot den stå i 1 minutts tid også gikk den til normal igjen. skjedde to ganger på turen hjem ca 2 kilometers tur. Scooteren gikk helt fint etter hver stopp.

hva kan være årsaken til dette?

- Scooteren er overhalt for ca. 150 -200 km siden.
- Scooteren hadde god kjøling og lå på rundt 55 grader.
 
Du har skjært den. Enten er ringklaring ikke riktig satt gal stempel/sylinderklarning osv. Bruker du mye ekstra olje for inngkjøring?
 
Høres ut som en liten skjæring det der for min del... Lite olje? Går den for magert? Du bør sjekke plugger, farge på de, og demonter eksosanlegget å lys inn i cylinderne å se etter striper. Aller helst av med topplokk å inspisere cylindervegger. Sjekk alle pakninger, innsugsgummi etc for sprekker o.l.
 
Du kan håpe på kun syrevask av sylinderveggene og nye stempler i beste fall. I værste fall er det tilbake til start.
 
Hvor langt er scooteren kjørt totalt? Hadde samme opplevelse på en polaris 800ves jeg hadde, og da var det veivlager som kveldet. Veiven knakk så på neste tur, for da jeg testet på jordet dagen etter så funket alt som normalt, så jeg valgte å kjøre til fjells igjen, å det blei en tung tur ned.
 
Hvor langt er scooteren kjørt totalt? Hadde samme opplevelse på en polaris 800ves jeg hadde, og da var det veivlager som kveldet. Veiven knakk så på neste tur, for da jeg testet på jordet dagen etter så funket alt som normalt, så jeg valgte å kjøre til fjells igjen, å det blei en tung tur ned.
Scooteren er ikke gått lengre enn ca 2800km, syntes det var rart at den skulle ta kvelden så tidlig
 
Sikkert ikke sanme feil som jeg hadde, men hvorfor er den overhalt alt da?
 
Ok, er årsaken til den skjæringen funnet? Er den overhalt av et verksted eller av tidligere eier? Det er jo mulig at ved forige skjæring så kom det masse spon og slikt fra stempel som nå ligger på veivlager og ødelegger dem, viss ikkje alt ble tatt ut og gjort reint da.
 
Var bulletin på 2007 cfi 600 ang oljepumpe som var alt for lavt stilt.. Den jeg hadde brukte ikke mer enn 1:100.. bør stilles noe over merket.. kan fort være årsak til forrige skjæring..
Dårlig innsugsgummi og snø som kommer inn rundt lykta er også veldig vanlig på disse.. har brukt å fuge rundt lykta..
 
Hvis det ikke er fuget rundt lykta så kommer det inn der før eller siden..
Etter hva jeg har erfart så er ikke det då mye problem at det kommer litt snø i innsugstrakta i huven så lenge luftfilterboksen ikke er renska. Med engang man tar ut plata og trompetene i luffilterboksen er inntrykket mitt at det går relativt fint. Har du sett at dette er et problem selv med orginal lufilterboks?
 
Etter hva jeg har erfart så er ikke det då mye problem at det kommer litt snø i innsugstrakta i huven så lenge luftfilterboksen ikke er renska. Med engang man tar ut plata og trompetene i luffilterboksen er inntrykket mitt at det går relativt fint. Har du sett at dette er et problem selv med orginal lufilterboks?

Sett det på flere ja.
En kompis skar flere ganger under kjøring i løssnø, før det ble fuget.. Alt av iq her fuges rundt lykta. Selv forhandler har begynt.. Skader ihvertfall ikke som prevantivt tiltak.