SKI-DOO 03 ski doo rev 800 og 07 440/800

larris340

Medlem
14 Des 2012
526
241
nesse
Hallo! Tengte jeg sku lage en proskjekt tråd om min ski doo mxz 800 :) Det startet med at motoren på min lynx gtype 494/670 skjærte seg, å jeg bestemte meg for å vrake den, å kjøpe en annen maskin. Rett etterpå skjærte kompisen sin ski doo rev seg, å han trengte en ny motor. Da fikk vi tak i denne mxz 800 som hadde stådd i nåen år å var i litt "shabby" stand. Vi kjøpte den ilag for 5000kr hver. Han tok motoren, å jeg tok resten. Jeg startet med å plukke bort alt unødvendig, å jøre den klar for "ny" motor. Fikk tak i en rotax 800 som manglet litt småtteri, og fikset denne opp. Fikk scooteren å funke, å brukte den slik resten av sesongen ;) jeg satte på c&a pro ski å annet styre oppsett, lagde meg en "grab" sal og byttet div slite deler. Denne sesongen blir jeg å jøre div andre mods som kommer etterhvert :) legger til noen bilder hvordan den så ut før, å hvordan den ser ut nå:) (må bare beklage dårlige bilder, tatt med mobil)
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    218,1 KB · Sett: 363
  • image.jpeg
    image.jpeg
    173,2 KB · Sett: 365
  • image.jpeg
    image.jpeg
    82 KB · Sett: 365
  • image.jpeg
    image.jpeg
    67,7 KB · Sett: 348
  • image.jpeg
    image.jpeg
    104,8 KB · Sett: 361
Endelig har du også lagd deg prosjekttråd! :thumb: Hvilke mods har du som planer denne sesongen?
Ja d va vell på tide! :p Blir nok å lage ny grab sal, fly freeride styre, få orden på ledningsnett, og litt senere blir det ny fram fanger og lakking av all plastikk dersom jeg går bilskade lakk, å har tilgang t forskjellige typer lakk/farger :):thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: Snus mumrikken
Denna uka ble rele skifta, stramma belte å tuna litt variator :) var å på årets første fjelltur med brillejesus hær på forumet. Var mere snø på fjellet, en nede på lavland, så var ganske artig å få kjørt igjenn:D:thumb:
 
Æ å brillejesus for til fjells idag og! :D Men endte med en nedtur idag.... Fikk lekasje i toppen, og skrudde den av for å se hva som gjor det(var strammet i feil rekkefølge) oppdaget da i samme slengen at stemplene var for små :( kommer video senere.
image.jpeg
 
Nåen som har peiling på rotax? Målte sånn kjapt over sylindern idag med skyvelære, målte 81,4mm. Vika som stemplet var 80mm, fant ingen 800 stempler som var verken 80mm eller 81mm, fant bare 82mm. Fant dermed rotax 700 stempel som var 81mm. Lurer derfo på om jeg enten har en rotax 700, eller målt kraftig feil :eek:
 
Står det ikke på siden av sylindrene hvilken kubikk dem er? Selv om stemplene er 80mm betyr ikke det at den automatisk er 800. Er begge ringene montert på stemplene?
 
Står det ikke på siden av sylindrene hvilken kubikk dem er? Selv om stemplene er 80mm betyr ikke det at den automatisk er 800. Er begge ringene montert på stemplene?
Ska skjekke nermere til helga. Om begge ringene er montert på stemplene vet jeg ikke, løfta bare av toppen å så :unsure:
 
Går den veldig dårlig på tomgang og litt bedre på full pupp, kanskje litt tungstartet også?
 
Går den veldig dårlig på tomgang og litt bedre på full pupp, kanskje litt tungstartet også?
Går ikke så veldig bra verken lavt eller høyt. Prøvd forskjellig variator, dysing osv, men vil tro det er pga for små stempler. Er tungstartet ja!
 
Stemplene er nok sikkert ikke for små, det er nok heller ringene som er ferdige. Napp bort sylindrene og inspiser stempler, ringer og sylinder. Faren er stor for at den har vært skjært en eller annen gang.
 
Stemplene er nok sikkert ikke for små, det er nok heller ringene som er ferdige. Napp bort sylindrene og inspiser stempler, ringer og sylinder. Faren er stor for at den har vært skjært en eller annen gang.
Er sikker på at de er for små, har aldri sedd lignende før, var stort mellom rom imellom kant på sylinder og kant på stempel, om du skjønner. Klarer ikke se d på videoen, men man kan høre det. Ska plukke av sylindrne til helga. Motoren har vært skjært før ja, sikkert flere ganger..
 
Hvis de virkelig er for små, er det nok sylindrer som er borret opp du har, en eller flere overdimensjoner men med standard dimensjon stempler. En overdim er vanligvis 0,5mm. Ville ikke tro at en motor med feil stempler ville gå i det hele tatt.
 
Hvis de virkelig er for små, er det nok sylindrer som er borret opp du har, en eller flere overdimensjoner men med standard dimensjon stempler. En overdim er vanligvis 0,5mm. Ville ikke tro at en motor med feil stempler ville gå i det hele tatt.
Tror jeg også :confused: ja det er veldig rart den går i d hele tatt, å at det ikke har blitt havari enda..
 
På tide med en oppdatering hær! Fant ut av det stempel "problemet" å fikk søskenbarnet til å bestille deler fra statene, nye stempler, pakninger å innsugsgummier ble kjøpt!:) Diameteren på di stemplene som sto i motoren var 81,4mm :confused: ble da sefølgelig byttet ut med 82mm stempel som er std. Honet sylindre, strammet opp alt med moment og byttet ut bmp toppen med org dersom ene domen var skadet :confused: ellers har scooteren funket greit forutenom litt dårlig primær variator:tdown: så får jeg ønske folket God Jul å godt Nyttår! :)
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    121,4 KB · Sett: 237
  • image.jpeg
    image.jpeg
    109,2 KB · Sett: 226
  • image.jpeg
    image.jpeg
    141,8 KB · Sett: 244
Er domen " beyond repair "? Mener man får de løse enda :) fungerer bra den toppen :) har selv BMP topp( inkl porting, vforce 3 og annet map) det fungerte meget bra :)
 
Domen er hakkete etter en skjæring av forrige eier :) mener man får kjøpt di løse ja, tror jeg blir å gjøre det om di ikke er så dyr! Andre reeds hadde gort seg ja, hadde da gådt for boyesen sine ;)
 
Boyesen har sin fordel med alu hus, ellers er nok vforce å foretrekke ;)
 
Ryktes at gummiblandingen ble bedre for noen år siden, mine har holdt noen år nå ( men lite brukt). Men bling factory lage alu hus til de nå så da er det ikke noe problem, kostet nesten det samme som vanlig gummi :)
 
Ryktes at gummiblandingen ble bedre for noen år siden, mine har holdt noen år nå ( men lite brukt). Men bling factory lage alu hus til de nå så da er det ikke noe problem, kostet nesten det samme som vanlig gummi :)
At jeg ikke viste det.. Men har splitter nye nå så di holder vell en stund fremover:)
 
Alt på min er lakkert sort og flakker nå av, vurderer også nytt tema men vet ikke. Vurderte wrap men siden jeg har moflow kitt så tror jeg wrap er utelukket. Er jo kjerringa som kjører revven mest uansett :p
 
Alt på min er lakkert sort og flakker nå av, vurderer også nytt tema men vet ikke. Vurderte wrap men siden jeg har moflow kitt så tror jeg wrap er utelukket. Er jo kjerringa som kjører revven mest uansett :p
Hvordan er det lakkert? På egenhånd eller på verksted? Er veldig myk plastik på disse, så må blande spesielle grunding, som tåler bevegelse. Går på lakk skole, der har vi lært endel om dette :)
 
Hadde brukt plast lakk, fungere utmerket hele vinteren,så sto den i sterk sol noen dager på sommeren, det tålte den ikke. Kunne muligens holdt lenge om den ikke va blitt kjørt ut av garasjen den turen :p har Plastidip på larisen, det holder ok, har flekket i noen steder etter busker og rulling. Har ikke tilgang på lakk som holder til mitt bruk, må være sånn fast & furious Hollywood lakk, sånn de bruker når de drifter inn i en vegg uten å få riper ;) lik beadliner men også pen og sterkere :)
 
  • Liker
Reaksjoner: crazymm