Økning i ulovlig scooterkjøring

Oppgangen er veldig liten i prosent. Noe kan sikkert tilskrives endringen i popularitet i segmentene. Det er svært mange som kjøper seg rmk, summit og lignende lange scootere med veldig høye kammer. Det er litt begrenset hvor gøy det er å kjøre de bare på løype. Hadde kortbeltere blitt like populært igjen som det var en gang, så tror jeg tallene ville gått litt ned.. Men.. jeg bare spekulerer.
 
Ble tatt litt på senga da journalisten plutselig ringte meg i går, men føler jeg har svart på vegne av forumet som helhet på en OK måte. Håper dere er enige :)
 
Du svarte veldig bra! :thumb:

Litt uenig i uttalelsen til Norberg: – Det er betydelig risiko forbundet med all snøskuterkjøring, og en kan være bekymret for at når omfanget av snøskuterkjøring øker vil også antall ulykker øke, sier Norberg.

Høres ut som det er risikosport å drive snøscooterkjøring, selv etter løyper, og det er jeg uenig i. Mye annet som er betydelig farligere, f.eks. bilkjøring.

Men etter det jeg vet så har Norberg og co fått 4 mill. ekstra for å drive skuterkontroller i nordland, og da særlig med fokus på Vefsn kommune som nylig har vedtatt løypenett for første gang i historien. La oss håpe at folk holder seg i skinnet og følger løypene her i Norge slik at løypenettet ikke faller bort med en gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: T-rex og EJ
Det er risiko forbundet med scooterkjøring men det er jo risiko forbundet med all utendørsaktivitet. Hvis vi hadde sett en økning av alpinkjøring i Norge ville vi på samme måte se en økning av skader. Det man må spørre seg er om det er innenfor akseptabel nivå og innse at det ikke går an å vedta at folk ikke skal kunne skades når de er ute. Så lenge man snakker om skade på seg selv og ikke andre sånn som møteulykker og generell påkjørsel av tredjepart må det jo være greit. Tar jeg ski på beina er det nesten garantert å ende med katastrofe og full sea king utrykning. Resten av skinorge skal jo ikke klandres for at jeg er udugelig på ski.
 
  • Liker
Reaksjoner: EscCos
Det er risiko forbundet med scooterkjøring men det er jo risiko forbundet med all utendørsaktivitet. Hvis vi hadde sett en økning av alpinkjøring i Norge ville vi på samme måte se en økning av skader. Det man må spørre seg er om det er innenfor akseptabel nivå og innse at det ikke går an å vedta at folk ikke skal kunne skades når de er ute. Så lenge man snakker om skade på seg selv og ikke andre sånn som møteulykker og generell påkjørsel av tredjepart må det jo være greit. Tar jeg ski på beina er det nesten garantert å ende med katastrofe og full sea king utrykning. Resten av skinorge skal jo ikke klandres for at jeg er udugelig på ski.
Enig, de glemmer helt statistikkene fra hver påske siden tidenes morgen. Mange som skader seg i påskefjellet på ski, for ikke å snakke om i alpinanlegg.