420 dyser, de er helt innafor.Okay, hvor store dysser har du? Hvor mange grader har du på tenning?
TakkerFy så rått, nok en gang dette med 1200 konsept er noe jeg skal ha en gang
Prøvde en tilbake i 2010, å siden har det gått meg til hodet Fikk du løst steile problemet med arc da ?
Har lest meg fram til det sammePrøvde faktisk og lese litt på snowest forumet om disse 1200 motorene og såvidt jeg kunne forstå så er vist 16grader på 8500rpm ideelt på disse motorene
Team tss04 har jeg. Med 56/46-36 helix og 140-220fjær. Kanskje prøve annet oppsett i sekundæren også vist ikke noe annet funker.Har du vanlig team sekundær? De sliter veldig med kombo av mye effekt og langt grovt belte. Har slitt med turtall på min Nypro, måtte gå på 40 grader helix og fjær med 300 sluttrykk. Tied fungerer bedre til mye effekt, så det er på ønskelista
46 sluttgrad synes eg blir altfor bratt til så mye hk og belte du har, ville prøvd en helix ifra axys rmk bare for å se forskjellen. Fjæra din er jo også veldig mjukTeam tss04 har jeg. Med 56/46-36 helix og 140-220fjær. Kanskje prøve annet oppsett i sekundæren også vist ikke noe annet funker.
Hadde samme oppsett ifjor når den var kort, og samme turtallsproblem.
Og brukte samme oppsett på pro rmken jeg hadde.
Skal prøve og sette på en helix med 42 i sluttgrad(laveste jeg har) og se om det funker, evt sette på stivere fjær også46 sluttgrad synes eg blir altfor bratt til så mye hk og belte du har, ville prøvd en helix ifra axys rmk bare for å se forskjellen. Fjæra din er jo også veldig mjuk
Det som var plan jaPrøv en ting av gangen da, så du kan se hva hver enkelt justering gjør
BTW rå maskin det der, har lyst å bygge en slik selv!!
Prøv med en stivere sekundær fjær så får du nok opp turtalletSkal prøve og sette på en helix med 42 i sluttgrad(laveste jeg har) og se om det funker, evt sette på stivere fjær også
Har lest at knottevariatoren er den mest brukte på 1200wc, men har en god del forskjellige fjærer til tss-04 variatorenFor mange år siden, når 1200 WC triple var den store dilla i USA, så var den gjengse oppfatningen at disse trivdes best med en god, gammel glideknott variator fra Polaris. De med slike "slappe" helixer på 36 grader og der omkring.
Pipene vil bestemme hvor du får mest effekt. Hva sier info fra Jaws? Ellers må du få nok tenning som det snakkes om og riktig mengde bensin, lese plugger og stempel, samtidig som du følger etter med mer vekt. Riktig tenning/fuel/luft = effekt, klarer å dra mer vekt (men IKKE nødvendigvis særlig mer turtall!!).
Morsomt å tune inn en slik maskin!
Tøft bygg!!
1gang brukte jeg nåkka fra wurth og 2gang fra biltema.Kordan pakningsilikon har du prøvd?