POLARIS Karlstrøm's Iqrr wc1200 triple

Okay, hvor store dysser har du? Hvor mange grader har du på tenning?
420 dyser, de er helt innafor.
Tenningen er samme som original ultra. Har ikke hatt tenningslampe før, så har ikke sjekket og fått satt den dit den skal.
Derfor den står på to do lista:)
 
Fy så rått, nok en gang :) dette med 1200 konsept er noe jeg skal ha en gang :inlove:
Prøvde en tilbake i 2010, å siden har det gått meg til hodet :nerve: Fikk du løst steile problemet med arc da ?:)
Takker:)
Prøvde arc'en men va ikke noe forskjell, sikkert noe jeg har glemt å justere når jeg monterte.
 
Prøvde faktisk og lese litt på snowest forumet om disse 1200 motorene og såvidt jeg kunne forstå så er vist 16grader på 8500rpm ideelt på disse motorene
 
Har du vanlig team sekundær? De sliter veldig med kombo av mye effekt og langt grovt belte. Har slitt med turtall på min Nypro, måtte gå på 40 grader helix og fjær med 300 sluttrykk. Tied fungerer bedre til mye effekt, så det er på ønskelista
 
Har du vanlig team sekundær? De sliter veldig med kombo av mye effekt og langt grovt belte. Har slitt med turtall på min Nypro, måtte gå på 40 grader helix og fjær med 300 sluttrykk. Tied fungerer bedre til mye effekt, så det er på ønskelista
Team tss04 har jeg. Med 56/46-36 helix og 140-220fjær. Kanskje prøve annet oppsett i sekundæren også vist ikke noe annet funker.

Hadde samme oppsett ifjor når den var kort, og samme turtallsproblem.
Og brukte samme oppsett på pro rmken jeg hadde.
 
Team tss04 har jeg. Med 56/46-36 helix og 140-220fjær. Kanskje prøve annet oppsett i sekundæren også vist ikke noe annet funker.

Hadde samme oppsett ifjor når den var kort, og samme turtallsproblem.
Og brukte samme oppsett på pro rmken jeg hadde.
46 sluttgrad synes eg blir altfor bratt til så mye hk og belte du har, ville prøvd en helix ifra axys rmk bare for å se forskjellen. Fjæra din er jo også veldig mjuk
 
46 sluttgrad synes eg blir altfor bratt til så mye hk og belte du har, ville prøvd en helix ifra axys rmk bare for å se forskjellen. Fjæra din er jo også veldig mjuk
Skal prøve og sette på en helix med 42 i sluttgrad(laveste jeg har) og se om det funker, evt sette på stivere fjær også :)
 
Prøv en ting av gangen da, så du kan se hva hver enkelt justering gjør ;)

BTW rå maskin det der, har lyst å bygge en slik selv!! :thumb:
 
Noen her som KAN stille tenning? Aldri stilt/justert tenning før.

Når jeg har funnet tdc, hvordan finne f.eks 16grader btdc eller 26grader btdc?
Burde jeg ha en graderskive?

Blir det feil og bruke graderkartene under?

Og hva blir eventuelt rett og bruke? graderkart for 800ves motoren eller 680 ultra motoren(har tenning fra den).

2005modell graderkart
2019-02-21 (1).png


1996-1998modell graderkart
2019-02-21.png
 
Er ikke skala på svinghjulet, er bare en lang strek og 2 kortere streker på hver side. På 800ves svinghjulene er det jo skala fra 0 til 30grader, så der er det jo lett å måle.

Hva tenker du på med primæren? Merke på kanten på innerskiva?
 
Takk for godt tips @Ole Andrè.

Holder på nå og sjekke tenningen, 16grader på 3500rpm.

Men når jeg har ca halv gass så har jeg 8500rpm på måleren. Er dette rett? Tatt av reima vell og merke.
20190222_121906.jpg
 
Bare hyghelig å kunne hjelpe. Jeg har ikke fasitten. Men uten belastning vil jo turtallet fly opp så syntes det virker ganske fornuftig. Skal vel passe deg litt for å kjøre motor for hardt uten noe belastning. Kan vel fort dra skinkene ut av posisjon. Veit ikke om du har tenningslape med turteller? Kan jo isåfall brukes til å verifisere turteller hvis du tror den fusker.
 
Ble litt kjøring idag:D passelig tørst den maskin her, litt usikker hvor mange mil det ble kjørt, men brukte 36l kontra ac 800 2018 28l og rmk 600 axys 20l. Alle kjørte like langt og samme kjørestil:)

Klarte å miste hele antistabakslingen:hmm:
20190223_203646.jpg
20190223_130627.jpg
20190223_134904.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
For mange år siden, når 1200 WC triple var den store dilla i USA, så var den gjengse oppfatningen at disse trivdes best med en god, gammel glideknott variator fra Polaris. De med slike "slappe" helixer på 36 grader og der omkring.

Pipene vil bestemme hvor du får mest effekt. Hva sier info fra Jaws? Ellers må du få nok tenning som det snakkes om og riktig mengde bensin, lese plugger og stempel, samtidig som du følger etter med mer vekt. Riktig tenning/fuel/luft = effekt, klarer å dra mer vekt (men IKKE nødvendigvis særlig mer turtall!!).

Morsomt å tune inn en slik maskin!

Tøft bygg!!
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
For mange år siden, når 1200 WC triple var den store dilla i USA, så var den gjengse oppfatningen at disse trivdes best med en god, gammel glideknott variator fra Polaris. De med slike "slappe" helixer på 36 grader og der omkring.

Pipene vil bestemme hvor du får mest effekt. Hva sier info fra Jaws? Ellers må du få nok tenning som det snakkes om og riktig mengde bensin, lese plugger og stempel, samtidig som du følger etter med mer vekt. Riktig tenning/fuel/luft = effekt, klarer å dra mer vekt (men IKKE nødvendigvis særlig mer turtall!!).

Morsomt å tune inn en slik maskin!

Tøft bygg!!
Har lest at knottevariatoren er den mest brukte på 1200wc, men har en god del forskjellige fjærer til tss-04 variatoren :)

Pipene ble bestilt til å kjøres på 8500rpm 98oktan. Tenningen er feil, det vet jeg, målt til 12*btdc på 8500rpm. Skal få justert den før jeg begynner å tune noe annet :)

Morsomt/lærerikt/mye skruing å tune inn :cool::D
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Vil tru det går fint i og med at det står den skal tåle olje, bensin og løsemidler. Kan jo bruke rtv i tillegg hvis du vil helt sikker på at det blir tett ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Fått justert tenninga nå, 16*btdc på 8500rpm. Med det så økte turtallet fra 8000 til 8300 ute i terrenget:):D

Byttet så til ei strammere sekundærfjær som jeg hadde etter turbomaskin, black/lime green(180-300). Da kviknet den virkelig til, 8800-9000rpm:D
Legger ved noen snutter, passelig hardt føre nå:rolleyes:
 

Vedlegg

  • received_1130996063727107.mp4
    969,2 KB · Sett: 338
  • received_358522978089012.mp4
    4,6 MB · Sett: 394
  • received_379382132886146.mp4
    3,7 MB · Sett: 303
  • Liker
Reaksjoner: 5 brukere
Merkelig. At det ikke holdt. Håper det funke med pakning. Om ikke så har jeg noe industriell guffe som muligens kan funke:)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker