Har kjøpt meg hytta, og da må man jo ha hyttescooter. Da falt valget ganske enkelt på den gamle 1987 Polaris Indy Trail 488cc som sto bak garasjen hos gamlingan. Har hatt denne scooteren i 10-12 år, den har alltid starta og funka men nå har den stått to-tre år uten bruk.
Starta med å ta med meg en boks startgass, spraye litt i innsuget og dra i snora. Starta som alltid på tre drag men såg fort at slangen mellom bensinfilteret og bensinpumpa var sprukket og lak. Bytta så slangen og bensinfilteret.
Dro i snora igjen, starta rett opp men da rant det bensin ut av overløpet på MAG forgasseren. Tok opp forgasseren og den var full av is. Fikk tint forgasseren og tok også opp PTO forgasseren for å være sikker. De fikk seg en rask bremserensvask og heiv i hop. Starta men samme problem. Tok opp forgasseren igjen og ser at den lille pluggen som skal stenge for bensintilførselen når flotøren flyter opp var ramla vekk. Heldigvis hadde jeg liggende et par gamle XLT forgassere av samme type og kunne ta delen derfra.
Så når jeg starta gikk den helt fint sånn den alltid har gjort. Kjørte den en runde men da begynte det å gå dårlig igjen. Virker som bensinpumpa ikke klarte å pumpe nok. Var mye is i tanken så misstenker det er is i pumpa også eller i vakumslangen til pumpa. Sku ta scootern inn men når jeg sku dra start da så dro jeg av startsnora. Og der gikk jeg tom for ork. Så går vi se hvordan dette utvikler seg. Skal bruke jula på å prøve å få liv i den.
Hvis noen har ett sete som kan passe til denne så hyl ut! Ellers får vi se hvor mye man gidder å gjøre med den i førsteomgang. Er jo veteran så hadde vært tøft å få den å bra stand igjen ? Men viktigste er at den kan brukes til å kjøre melkepakken fra bilen og opp til hytta ?
Starta med å ta med meg en boks startgass, spraye litt i innsuget og dra i snora. Starta som alltid på tre drag men såg fort at slangen mellom bensinfilteret og bensinpumpa var sprukket og lak. Bytta så slangen og bensinfilteret.
Dro i snora igjen, starta rett opp men da rant det bensin ut av overløpet på MAG forgasseren. Tok opp forgasseren og den var full av is. Fikk tint forgasseren og tok også opp PTO forgasseren for å være sikker. De fikk seg en rask bremserensvask og heiv i hop. Starta men samme problem. Tok opp forgasseren igjen og ser at den lille pluggen som skal stenge for bensintilførselen når flotøren flyter opp var ramla vekk. Heldigvis hadde jeg liggende et par gamle XLT forgassere av samme type og kunne ta delen derfra.
Så når jeg starta gikk den helt fint sånn den alltid har gjort. Kjørte den en runde men da begynte det å gå dårlig igjen. Virker som bensinpumpa ikke klarte å pumpe nok. Var mye is i tanken så misstenker det er is i pumpa også eller i vakumslangen til pumpa. Sku ta scootern inn men når jeg sku dra start da så dro jeg av startsnora. Og der gikk jeg tom for ork. Så går vi se hvordan dette utvikler seg. Skal bruke jula på å prøve å få liv i den.
Hvis noen har ett sete som kan passe til denne så hyl ut! Ellers får vi se hvor mye man gidder å gjøre med den i førsteomgang. Er jo veteran så hadde vært tøft å få den å bra stand igjen ? Men viktigste er at den kan brukes til å kjøre melkepakken fra bilen og opp til hytta ?