SKI-DOO water skip fail

ikke første gang æ demonter denna scootern, di mening om at ikke æ får berga den.
Har ikke sakt du ikke får berga den, for det ville såfall blitt en diskusjon om hva den enkelte legger i "å berge". Skutern er jo på land å bare det kategoriseres vel å berge den. Jeg er bare skeptisk at du vil sitte med en drøss følgefeil pga at du ikke har tatt i stykker ting , om jeg har rett vil kun tiden vise, men var kun velment uansett.
Den eneste sanne fryd, er skadefryd sies det. Vær nå litt positive da folkens. Mannen har jo trua sjøl. Og jeg synes han fortjener cred for optimismen :klapp:. Jeg er noget skeptisk sjøl, men ble overraska over at den starta etter bare sju timers jobb. Den høres ikke særlig sjuk ut heller. Krysser fingre jeg :thumb:.
Den startet vel ikke etter 7 timer, 7 timer var vel bare "innledende førstehjelp". Ellers liker jeg ikke påstanden om skadefryd, for både jeg og andre har delt velmente råd og ikke vist noe fryd over den uheldige situasjonen.
Syns det er morsomt at det vitser seg liv i maskinen, og håper jo virkelig maskinen ikke byr på problemer.
Mine erfaringer fra båt har medført en del respekt for hva det maritime gjør med metall og elektrisk over tid .
 
Ellers liker jeg ikke påstanden om skadefryd, for både jeg og andre har delt velmente råd og ikke vist noe fryd over den uheldige situasjonen.
Jeg beklager hvis det oppfattes sånn. Det var vel bare et klønete forsøk på å sette ting litt på spissen. Jeg syntes stakkaren fikk litt lite oppbacking her bare.
Legger meg skinnflat.
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ
Hva har han å tape? Er jo bare å prøve å få scooter av den men jeg er redd små og store feil stadig vekk bil dukke opp. Motoren må taes i atomer, bare tenk på veivlagrene som ellers er avhengig av isoflex som nå garantert også har fått en dose saltvann.
Hadde det vært jeg som hadde den hadde jeg kjøpt en lik scooter med gåen motor, tatt opp den druknete motoren og byttet veivlager og ellers gått over den og satt den inn i donorscooteren.
Tatt all plastikk og ramme og lagt det på hylla som deler og kassert resten.
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim og EJ
Hva har han å tape? Er jo bare å prøve å få scooter av den men jeg er redd små og store feil stadig vekk bil dukke opp. Motoren må taes i atomer, bare tenk på veivlagrene som ellers er avhengig av isoflex som nå garantert også har fått en dose saltvann.
Hadde det vært jeg som hadde den hadde jeg kjøpt en lik scooter med gåen motor, tatt opp den druknete motoren og byttet veivlager og ellers gått over den og satt den inn i donorscooteren.
Tatt all plastikk og ramme og lagt det på hylla som deler og kassert resten.
Tror ikke lagrene må byttes gitt dem blir renset skikkelig med egnet middel og får nytt isoflex fett. Tror alt av bolter må ut og alle flater, hull, bolter etc må behandles om det ikke skal bli problemer med rust og tæring. Om den maskinen står ubrukt en stund nå er jeg redd veiva sitter. Får se om trådstarter holder oss oppdatert, håper det:)
Hvis skutern ikke blir tatt i atomer, sørg for å ha det mest mulig gøy med den på kortest mulig tid, da har du fått mest glede for pengene hvis det går til f.... :)
 
image0 (1).jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ
motorn holder jeg på med å overhale å resten av scootern blir demonter og fiksa helt opp, mye nytt som skal komme på etter hvert. ingen ting å være redd før. har hatt start på den før demontering igjen. blir bytt stempel og veiva blir smurt opp. mye som skal skje fremover. scootern e ferdig i starten av februar.
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ og Pinhead1974
Stå på så blir det nok bra :)
Bytte av stempel er vel flere grunner til vil jeg tro?