Arctic Cat 2019

Forhandler ska nok få fikse det, merkelig at di har for lette vekter standard. Både jeg og min kompis sin går til 8400 rpm. Blir vell variatorkit etterhvert uansett
 
Har sett 8450 på min Alpha, men kun 8200 når jeg testet toppfart på et vann med lite snø. Burde være 8100.
 
Har peaket på 8450 på min alpha 154 også. Blir variatorkit, map og slutpotte fra m&m Racing til min. Ca 8100 og effektøkning på 12hk+
 
Feilkode p16p17 , noen som vet hva det kommer av? Sett det 2 ganger nå men kommer ikke opp hele tiden
 
Nå som folk har fått testet alpha en vinter, er washout et stort problem? Tenker overgang til cat neste sesong. Blir anten hard core eller alpha...
 
Har ikke kjørt Alpha. Men har bevitnet plasser dem har blitt kjørt på. Rått er det eneste jeg har å si om det. Virker som motor og variator funker bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: stram vaier
Nå som folk har fått testet alpha en vinter, er washout et stort problem? Tenker overgang til cat neste sesong. Blir anten hard core eller alpha...

Har kjørt godt over 100 mil på Alphaen i år. Jeg har også en Hardcore Evo, men den har stått i ro når det har vært løssnø-dager. Alphaen er helt suveren i løssnøen. Jeg har også kjørt de fleste andre merker denne vinteren. Med Alpha så går det noen uker med "trening" og så blir den magisk lettkjørt! Washout..... når du får washout så er du så mye over på siden at vi snakker om ren leke-kjøring og skrensing. Har ikke plagdes av det i det hele tatt! Min kjørestil skulle utløst problemer hele tiden om det var et problem :)
 
  • Liker
  • Haha!!!
Reaksjoner: Rukus og stram vaier
Har kjørt godt over 100 mil på Alphaen i år. Jeg har også en Hardcore Evo, men den har stått i ro når det har vært løssnø-dager. Alphaen er helt suveren i løssnøen. Jeg har også kjørt de fleste andre merker denne vinteren. Med Alpha så går det noen uker med "trening" og så blir den magisk lettkjørt! Washout..... når du får washout så er du så mye over på siden at vi snakker om ren leke-kjøring og skrensing. Har ikke plagdes av det i det hele tatt! Min kjørestil skulle utløst problemer hele tiden om det var et problem :)
Takk for bra svar:) har bare lest igjennom denne tråden og føler ordet washout har gått igjen hele tiden, men dog av folk med ski doo som profilbilde... :) de ser utrolig råe ut, så vil tro at når man blir vandt til å kjøre den så er det rått ja:) må nokk bare få solgt thanksen og kommet meg tilbake på 2 takter :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen
Nå som folk har fått testet alpha en vinter, er washout et stort problem? Tenker overgang til cat neste sesong. Blir anten hard core eller alpha...
Eier ikke Alpha sjøl men en 155 axys pro rmk men har kjørt mine km på Alpha i vinter takket være min bror og @Daltech :)
Personlig synes jeg Alpha er en fantastisk lettkjørt, leken og morsom maskin og kjøre som fort gjør deg til en bedre fører.
Nå har ikke jeg kjørt den noe på vårsnø eller no særlig mye skare men det jeg har prøvd den så ser ikke jeg på Washout som noe stort problem man trenger henge seg opp i. Virker som man bare må ha litt mer fart og jevnt sig når det blir hardt under skråkjøring for å holde linjen.
 
Har kjøpt en 2019 alpha før denne sesongen og er kjempe klar for vinter nå! Hvordan er variatorene på de? Funker det bra eller burde man vurdere variatorkit og i såfall hvilket?:) noen som har testet precision efi ecu reflash? Skal gi 8hk.
 
Har kjøpt en 2019 alpha før denne sesongen og er kjempe klar for vinter nå! Hvordan er variatorene på de? Funker det bra eller burde man vurdere variatorkit og i såfall hvilket?:) noen som har testet precision efi ecu reflash? Skal gi 8hk.

Slik som de kommer tåler de fint endel mer vekt i primæren. De går lett. Mer moment fra bunn i forhold til de gamle suzuki motorene så kan belastes mer tidligere.

Cpc vekter har jeg god erfaring med. De jeg kjører med i min. Lette og justere også.

Mitt tips er uansett at du prøver den som den er først så får du heller vurdere hva du evt. ønsker annerledes.
Innslag, backshift osv.

Har ikke hørt om noen som har kjørt med flash her i området. Jaws pipe fungerer veldig bra på disse, så de kan anbefales om du vil legge litt i det. Men krever fuelbox som pcv eller boondockerboks. Så skjønner at det frister med flash. Enkel trim om det funker. Men har lite tro på at man henter 8 hester på flash.
 
Noen som har opplevd at kammene revner akkurat der beltet flexer? Har kun gått 8mil... min første tur. Det er kanskje halve beltet på den ene siden å de har revnet helt likt i sikksakk mønster
 

Vedlegg

  • 20191117_160250.jpg
    20191117_160250.jpg
    240,1 KB · Sett: 124
Noen som har opplevd at kammene revner akkurat der beltet flexer? Har kun gått 8mil... min første tur. Det er kanskje halve beltet på den ene siden å de har revnet helt likt i sikksakk mønster
Kan være dårlig gummi rett og slett, men vist d er en ny maskin, så vil det nok bli dekket av garanti
 
Noen som har opplevd at kammene revner akkurat der beltet flexer? Har kun gått 8mil... min første tur. Det er kanskje halve beltet på den ene siden å de har revnet helt likt i sikksakk mønster

Trur nok eg ville tatt en tur til forhandler og ikke kjørt flere mil. Kjørt 80mil med min og har ikke sett en eneste skadet kam.
 
Ja skal ringe forhandler idag dette var min første tur. Forhandler har kun hatt den med på stand pluss at han har selv hatt en tur på den i jula i fjor.
 
Hvor langt skal den kjøres før den er innkjørt? Eller hvor mange tanker? Når skal 1.gangs servicen tas?