Høres ikke bra ut at man må mappe selv. Sikkert fullt mulig for en med rette utstyret og peiling men anbefaler da heller å kjøpe et kit der du får med flash til ecu.
Ekke såååå vanskelig når man har satt seg inn i hvordan BDboksen fungerer så akkurat det ville jeg ikke beskymret meg noe særlig for. Start med base nummer så er du rimelig nært og gjør kun en justering av gangen. AFR måler er alfa omega.
Ojaa takk men er det holdbart? Tenkte å kjøre 8-10psi
Har ikke erfaring med Axys turbo sjøl men såvidt jeg har fått intrykk av så tåler de turbo rimelig bra. Me std topp trur jeg du bør holde deg på 6-8 psi.
8psi på standard komp med 98 oktan er vel maks slik jeg har forstått det. Med lavkomp topp og wøssner bør det gå bra med 10-12 psi på 98 oktan. Tryggere om du kjører 50%100LL sammen med 98 oktan da men. Og som han over her skriver så bør du ha en AF måler som du kan følge med på til du har fått til mappingen korrekt
Okei takk, har hørt at man aldri vil få rette verdiene på afr måler da man kun får rett verdi på full klipe. Men man får jo sett sånn ca
Regner med det er min maskin det er snakk om her? problemet med afr på spesiellt turboscootrer er at sensor er plassert så nært utblås at den vil dra noe friluft tilbake til sensor under rolig kjøring. For min del har afr måling kun vært brukbart på tilnærmet wot, da verdier på rolig gassing vil være feilmargin på.
Har di siste årene bygd 4 bd turbo maskiner i mitt eier, og jeg har aldri noe særlig brukt afr måling på dem, da det er fullt mulig å mappe dem meget bra uten dersom man har litt peiling.
Svaret ditt @M-lian skjønner jeg meg ikke helt på. At det ikke høres helt bra ut med gt kittet som må mappes selv? Hva tror du ble gjort alle de tidligere årene før sidekick ble lansert?
Det som er flott med dette er at man selv kan velge trykk osv etter hvor man vil kjøre, uten problemer.
Jeg har variert fra 8 psi og helt opp til 16 psi ladetrykk (på drag og konkursnser). Da er det lettvindt med denne boksen hvor man bare justerer opp og bytter bensin. Kontra et sidekick hvor man er litt mer låst.
Kjøpt inn alt som trengs for 7500,-En havarert motor med porta sylindre kan bli dyrt etter hva jeg har forstått da mange ikke tar slike i innbytte om det må til. Generelt snakka.
Hvis man har bygget flere turbo maskiner og kan dette, hvorfor selge en havarert med det enorme tapet det medfører hvis man kan fikse selv?