Polaris 2019

Hvem lagde den første snøscooteren sa du?
Den første konstruksjonen som ligner dagens snøscootere ble vel laget i Canada i ca 1959.. Ski-Doo er altså originalen :)
På tide du begynner å følge med i timen.dodo har aldri vært den første skotern.Men dem er de som lager den mest havariutsatte skotern det har du helt rett i.Polaris the original sled :thumb:
 
  • Liker ikke
Reaksjoner: Nilsen Racing
Caleb skrev på sin FB side at han valgte Polaris på grunn av nytenking og merkedsledende produkter.Polaris no.1:thumb:
Altså samme som fikk Burandt over, mene han sa noe av det samme. Samt at Polaris ville ha han med i utviklinga videre noe Cat vistnok ikke lot han ta like stor del i. De har med andre ord ikke forandra seg Cat
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim og Polartech
FB_IMG_1567744732088.jpg


:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Er visstnok enda en ny ECU flash til 2019 850 Patriot. Dette er samme map som 2020 850 vil få ;) Flashen heter SSA-19-02 og ble sluppet 07. oktober.

Fant dette i en annen tråd:

New flash changes-
1. Oil Ratio map is 70% richer on decel
2. Ignition Closed EV - less advance on decel
3. Ignition Compensation by Pipe Temp - .5 degrees less until pipe is hot
4. Ignition Idle Timing - modified
5. Exhaust Valve Full Open RPM - Full open at lower rpm at earlier TPS
6. Fuel EV Closed Steady TPS - richer low TPS and leaner higher TPS
7. Fuel EV Closed Moving TPS - richer midrange
8. Fuel EV Mid - richer midrange
9. Fuel EV Open - WAY LEANER! 100% TPS 8500 rpm and above
10. Fuel Compensation by ECT - Leaner in spots
11. Fuel Compensation by BARO - Leaner about 3% at pressure above normal NA pressure weird change that is likely to impact turbo sleds
12. Fuel Compensation by Pipe Temp - leaner with cold pipe and richer with hot pipe.
13. Fuel Compensation ECT vs BARO - 2% richer 0-1500ft and 32-70deg f
14. Idle Fuel - leaner in spots