Å kjøre tom for olje vil jeg si er brukerfeil å har fint lite med scooteren (850) å gjøre da, skal kjøre bra mange turer/km før oljetanken er tom :/ Er greit å legge seg til vane å sjekke/fylle olje før turDet er en 850 SKS 146 som er skjært her i Hammerfest. Den ble byttet til pidd instrument og den ble kjørt tom for olje. Ingen varsel om lite olje eller feilkoder. Ble byttet motor på garanti om jeg ikke tar helt feil
enig, sikkerhetsmekanismer bør fungere på scotter til nesten 200 KOljelampe og til syvende og sist stopp av motor må fungere i 2019 synes jeg. E-tec har hatt siden 2009 to brytere. Først lampe, så stopp. Det er til og med følere på at oljepumpe fungerer og faktisk pumper olje på de også. Hører om en del Patriotmotorer som havarerer nå. Om det er skjæring eller lagerhavari vites ikke.
@Kraviken skjærte den seg eller gikk PTO lager til de evige jaktmarker?
Mtp lagrene mener jeg å ha sett en servicebulletin på en serie motorer som ble satt sammen i desember 2018, hvor at lagrene var feilmontert og at disse skulle byttes på garanti.(?)
Litt spesielt med skjæring ja, men det er ikke samme problem som i -11/-12 hvor oljelokket ikke slapp luft gjennom og dermed førte til skjæring?
Da fikk du ikke opp noe varsel om for lite forbruk eller at det ikke kom nok inn til motoren, oljen sto fast i slangen inn til innsuget men kom ikke inn i motoren
Okey.. Hvor lang tid er du da forespeilet at det skal ta før du er klar for tur igjen? Vil vel ikke tro at det er hyllevare med ny motor rundt om hos forhandlerne her på berget..Var veivlageret som hadde ryki. Får ny motor
Så man har altså et software issue på polaris 850 2019 også?Maritim fiksa. Nå må de bare få henta inn de scootrene de har solgt og få fiksa software-updaten. Så håper vi den holder. Akkurat fått kjørt inn maskin så nå går det unna
At en software oppdatering skal fixe problemet vedrørende veivlager issuet på 2019 850 motoren? Jeg må bare spørre..De sier iallefall at den (mest sannsynlig) løser dette veivlager-problemet. Blir spennende å se. Ikke hatt noen issues med min så langt. Kun etterjustert reima en gang.
Men det hjelper jo åpenbart å rope "ulv ulv" fordi nå har jo Polaris tatt et skippertak og endret masse greier som sannsynligvis gjør 850 motoren til den motoren den i utgangspunktet burde være.
Okey.. Hvor lang tid er du da forespeilet at det skal ta før du er klar for tur igjen? Vil vel ikke tro at det er hyllevare med ny motor rundt om hos forhandlerne her på berget..
Er det 4 års motorgaranti i Norge? Jeg antok selv det, men har ikke kunnet finne et ord om det på den norske hjemmesiden til Polaris.
Jeg opplevde det samme på sks 850en, feil på veivlager = kjiling. Scootern ble levert til forhandler på søndagskveld, klar til henting på onsdags formiddag. Bra levert når uhellet først var ute.