Nånå la nå gutta teste først her hjemme før man kommer til teite konklusjonerså var kansje ikke 850 bedre en 850 allikavel
Nånå la nå gutta teste først her hjemme før man kommer til teite konklusjonerså var kansje ikke 850 bedre en 850 allikavel
Om du har følt litt med så har polaris reklamert med «når 850 er bedre en 850» Ka en dem mente me detNånå la nå gutta teste først her hjemme før man kommer til teite konklusjoner
Det har vi sakt før også Nei tut og kjør. Det e jo garranti! ( hvor lang? ). Og visste du hvorfor leveringa er forsinka i år?
Det som irriterer mæ er at alle tror og hører på idiotiske rykter/mobbing osv fra USA/Norge/europa av folk som aldri har testa en gang scooterene. Gi dem litt tid alle merker kan ha feil ha små bug. Men om man er skeptisk til alt og hører på alt så ville jo ingen kjøpt scootere til dags dato nå må folk slutte tull og vasse. folk vill kjøper de fleste merker uansett, la nå som sakt folk teste og kose seg med det dem kjøper. Ja om det blir så støtter vel forhandler dem. Opp. Og 98% av dem som kjøper ny scooter er nok kanon fornøyd uansett merke. Men alle merker vill ha noen søndags scootere, og det burde alle vite som har litt peiling på scootere vite.
Merkelig at de skal lage en motor som ikke liker å bli stoppet
Haha, treng berre å væra hobbymekaniker for å kjøre BRPSnart må man være mekaniker for å starte en snøscooter
Det har vi sakt før også Nei tut og kjør. Det e jo garranti! ( hvor lang? ). Og visste du hvorfor leveringa er forsinka i år?
Høres helt vilt ut at ecm programmeringen er så dårlig at man må ty til slike triks i ludo. Noe slikt hadde jeg aldri forventet å måtte gjøre med en ny maskin i 2018. For 20 år siden var det noen slike triks man måtte kunne for å ikke få trøbbel og man ble ganske god på å holde liv i scooteren under diverse forhold men at en moderne innsprøytningsmotor er slik kan ikke noen være fornøyd med?
Jeg mener, hvorfor i all verden har Polaris konstruert programvaren slik at motoren blir fullstendig druknet? 800 Axys motoren var da ikke sånn, ingen AC motorer er sånn og sist men ikke minst, Rotax motoren er ikke i nærheten av å gjøre dette.
Man kan oppleve at e-tec'en går sur etter oppstart når man har brukt sommerlagringsmodusen. Lar man ikke motoren få gå noen minutter da, kan den ta en plugg.
Her har Polaris en jobb å gjøre!
Det har vi sakt før også Nei tut og kjør. Det e jo garranti! ( hvor lang? ). Og visste du hvorfor leveringa er forsinka i år?
Gratulere med ny maskinYes julegaven kom på fredag og fikk hentet den på lørdaghar fått kjørt rundt 5 mil å sei bære den her motoren lever varan allerede og meir lettkjørt og komfortabel skoter e ikke å oppdrivBlir en nais vinter.god jul Polaris riders
Vis vedlegget 71391
Ikke at jeg er noe ekspert, men det ser ut til at det er mange ting å ta hensyn til når man går over 800 kubikk. Noe som holder i en 800 holder ikke nødvendigvis i en 850
Ja du sier noe der, men de hadde vel en helt annen konstruksjon. Mente jo ikke at ingenting over 800 går, men man må ta hensyn til flere ting
Har lest hele tråden på snowest nå og må si at Indydan er nok inne på noe, fyren kan utvilsomt sin Polaris og det finnes ikke en eneste en på snowest som har handlet fra han som ikke har noe annet enn lovord om jobben han gjør. Måten PTO lageret er festet...eller mangel på nettopp det er en risikabel strategi må jeg si. Hva de har tenkt der skjønner jeg ikke bortsett fra å spare litt tid på maskinering under produksjon.
Lageret blir også veldig utsatt for reimtråder ved en evt reimspreng siden den har plastikkbur.
Indydan mener vel også at man må være særdeles forsiktig før motoren har oppnådd arbeidstemperatur siden lageret er litt løs i blokka.
Du fikk vel også med deg at Dan Turen nesten gikk dukken med sitt garanti-opplegg?? Dan har vokst fra 2 mann i 2003 når jeg besøkte han, til 8 nå. Ikke akkurat et enormt marked for det han tilbyr.
Cat/Yamaha/BRP har også Nicasil sylindere. Dukket jo opp midt på -80 tallet (Rotax ikke før med tripler i 1996!!) og har vært brukt siden, alle uten Dan sin honing.
Eller håndbygde veiver..
20ccm mer per sylinder er IKKE et problem. Lengre slaglengde derimot, a different animal altogether.. Men har tro på at de finner ut av det også!
Nye motorfester, lik gammel type som klemmer "pucken" istedenfor å slite ut sentrum, kommer til å gi bedre hodbarhet og bedre innjustering av motor i forhold til sekundærvariator. Kaldere motor (ny termostat) gir stabile forhold for tuning/mapping og kontaktløs TPS lover bra!
Hva var poenget ditt om Dan egentlig?
Du vet, for Rune er alt polaris lager det beste hehe
For noen er det kun et merke som gjelder, og de vil bestandig forsvare alt de lager....
Fake news'Indydan'
I'll tell you whas blowen out of proportion to me......
The last 2 service bulletins that Polaris put out.
They are both comical, and must have been drawen up by the office staff.
I will make a statement on both bulletins.
Number one - we pulled another 850 down ( zero miles ) The cylinder finish is worse then the pics i posted.
Statement #1 - The finish is to aggressive and the piston and rings will be short lived if they get pushed hard.
Time will tell..... and we will see. ( There is no oil created today that can creat a layor of protection strong enough to keep the peaks from eating the rings....... followed by the pistons during & shortly after. )
Number two - The oil line bulletin is down right funny.
2015 to currect .....600, 800 small blocks included ?? Ok...yeah right.
Its an 850 problem..... period. Its caused by a PTO bearing blocking the oil hole and the pump pressure blows the line off.
Statement #2 - its not a 2015 to currect, Its the 2019 850 only.
The coating on this 850 with under one mile looks worse then a post 2013 800 after 500 miles.
We have 3 months of winter to find out.
Rumor has it Polaris emergency ordered 6000 complete motors, 6000 crankcases, 6000 PTO bearings with lock rings.
Multiple PTO bearing configurations were tested - I also heard the lead engineer who insisted on the ( lockless ) PTO with no inner race -
( Has retired )
På tidligere motorer så brukte de lager med indre lagerbane med presspasning. Nå bruker de(som på e-tec 850) rullelager uten indre lagerbane...den ruller direkte på veivstubben. Forskjellen er at på e-tec 850 er lageret låst fast mekanisk med en låsering akkurat som den løsningen Indydan tilbyr som en fiks.ikke noe annet som låser lageret på verken cfi2 eller cfi4 heller ettersom jeg kan skjønne, å problemet med at ytter ring roterer i blokk har vel ikke vært noe problem på polaris siden 800 i egde chassi, som da hadde 2 tynne lager mot pto istedet for ett tykkt på nyere, Eller er det et annet problem enn lagerrotasjon som det snakkes om 'over there'?