Nå var det vel ikke snakk om N/A trim men stock vs turbo og det lille jeg har sett av turbomaskiner sier meg at noe ikke stemmer med påstanden det refereres til i den berømte filmen.Virker som mange tror at ved å montere et turbokit så vrenges forhuden bakover automatisk med gasspådrag.
På sea-level skal du ladde ganske hardt for å overgå N/A trim. Og med hardt mener jeg ikke 5-6psi.
Alt for mange kjører med "sluttpotte" til 50k...
Spiller ingen rolle! PRØV en "200hk+" turboscooter og en godt satt opp N/A scooter, forskjellen er ikke så stor som prislappen tilsier. At en scooter bråker å tar "Brøstadbotn dyno" (går på stussen) betyr ikke at den går bra/bedre.Nå var det vel ikke snakk om N/A trim men stock vs turbo og det lille jeg har sett av turbomaskiner sier meg at noe ikke stemmer med påstanden det refereres til i den berømte filmen.
Sååååå-- Alpha- TURBO!
Virker som mange tror at ved å montere et turbokit så vrenges forhuden bakover automatisk med gasspådrag.
På sea-level skal du ladde ganske hardt for å overgå N/A trim. Og med hardt mener jeg ikke 5-6psi.
Alt for mange kjører med "sluttpotte" til 50k...
Dette har vel mer med belte og demperoppsette og gjøre enn med motor da....Det stemmer sikkert det. Poenget her var vell at HC evo går meget bra i løs snø(bedre enn alle de andre merkene)!
Den video’en som ble postet tidligere i vinter, når Ski-doo og Polaris blir stående fast. Mens Catta kjører videre, er ikke tull
Har nok mere med belte, dempere og angrepsvinkel enn med motoren ja.Dette har vel mer med belte og demperoppsette og gjøre enn med motor da....
Mindre er jo bedre er det ikke det dere påstår?Apropos 850
Kan noen forklare meg denne reklamen?
Enten er den over min fatteevne, ellers så er den elendig.
Hadde gitt mere mening om dem sa at en 840 var bedre enn 850(?)
Har nok mere med belte, dempere og angrepsvinkel enn med motoren ja.
Men om 2018 Arctic cat Mountain skutere kommer opp på snøen og bedre og raskere fram enn konkurenter, så er vell det bedre enn att den får mest effekt i dynobenken?
Syns folk ikke alltid skal henge seg opp i motor og effekt. Er den totale pakken som gjelder, ikke om skuteren har 800, 840 eller 850 kubikk.
Tror mange hadde blitt overrasket over hvor rapp og sterk 800 C-tec motoren er. Den er ingen sinke.
Helt klart den totale pakken som gjelder.
Har kjørt HC evo mot 850 lynx på ett vann. Helt jevnt.
Kjørt HC evo mot 850 skidoo, slak mot bakke, litt pudder. HC en scooter lengde forran.
I følge dyno yter motor mindre, så må være ett bedre oppsett av drivverk osv.
Har sprengt en på 500km på en moutaincat 18 og det samme har en kompis med samme skuter. Men trur det er de eneste reimene på ctec2 som har blitt solgt her.
Blei litt feil, mente gitt ut på reimgarantiDumt visst forhandler har solgt reim når det er 1000km reimgaranti?
Spiller ingen rolle! PRØV en "200hk+" turboscooter og en godt satt opp N/A scooter, forskjellen er ikke så stor som prislappen tilsier. At en scooter bråker å tar "Brøstadbotn dyno" (går på stussen) betyr ikke at den går bra/bedre.
Turbo vil alltid ha potensialet for høy effekt, men da må det mates og ikke bare bråkes
Så det du sier er at det ikke er stor forskjell på +30-40hk fks? Så i teorien går en 600 og 800 så å si likt med den tankegangen der
Hadde en 600 som tok alle 800 jeg prøvde mot opp til 100kmt ca så ja. Har mye med tuning og oppsett i variatorene.
Det er fullt mulig, men det sier bare hvor dårlig satt opp di 800 var til akkurat det formålet. Som jo er hovedpoenget.
En kan si hva en vil om ''200''hk turboscootere. Men å si at en std 800 med variatorkitt, går likt som ett generell utsagn blir totalt feil. Utgangspunktet må jo være da att alle er satt opp like bra på variatorsiden. Ellers er det jo ikke fair game.
Ikke vanlig prøvekjøring under roadshow, men prøvekjøring kan jo alltids avtales med forhandler. Vi har testa Xterrain som Kirkenes Bil AS velvillig lånte ut..Hæ?
Jeg har da en avtale om demokjøring av Renegade med 900 Turbo om et par uker..
Det er kanskje lett å tro at det er slik, siden ganske mange turboscootere er dårlig satt opp og ikke presterer det de burde.....
Ja man har jo sett over mange år, der turboscootere kjøres uten noen form for overvåkning eller kunnskap. Bruker 50k+ på turbokitt, men gidder ikke sette seg inn i hvordan ting fungerer eller sette scooteren opp skikkelig. Veit ikke hvor mange ganger andre med lik turboscooter kom bortom for å høre om eg hadde 270+kit, når det i realiteten bare var ett optimalt fungerende 190kit.
Tror heller att grunnen til lavt turbotrykket på kit som selges her til lands, er pga att de er satt opp for høyere høyde.Derfor settes ladetrykket lavt på kit som selges. Derav "200hk+"