SKI-DOO Summit 850 tråden.

Merkelige greier det der, 1800km passert for min del med min 2017 summit 165". Har ikke sett under variatordekselet denne vinteren, og har gearet opp en tann samt at jeg kjører på originalt H/A oppsett i variatorene, og har ingen extra hull for lufting i deksel.. Har btw kjør over 500km bare denne vinteren i mye dyp og fin snø...! :)
Hvor høyt/stram har du reima i sekundæren?
 
Hvor høyt/stram har du reima i sekundæren?
Bruker å justere skinkene slik at bunnen av rillene i reima går 1-2mm over kanten på skinka. Skriker reima i primæren når du starter opp å scooter'n går på tomgang? I så fall slakker du litt slik at lyden kommer helt bort.

Hør med din forhandler om de har vasket variatorene godt, med f.ex bremserens før de leverte den ut. Linjeringen kan jo også sjekkes. Og så, kjører du inn reima i noen mil før du går canakkas på gassen? Den reimhavareringa du har tatt bilde av der er jo stram vaier en stund vil jeg tro..? Og så er det da mulig å slippe klypa når du hører og kjenner at ting er i ferd med å ryke.. :sneaky:
 
  • Liker
Reaksjoner: Apex xtx
Kittet kommer med fjær for 7 psi installert. Måtte ned på 3 psi og enda får den for mye turtall.

Ble montert andre vekter og primærfjær på lørdag så da er vel planen 5 psi til fjellkjøring :)

Må vel kan fikse noen filmer!

Hvilken høyde kjøre dokker på og har doc montert boost måler får og sjekke ka doc faktiskt får av trykk ??
 
Sett inn ei litt strammere bakfjær
Ble byttet til fjæren og helixen som medfølgte i kittet :) Husker ikke start- og sluttspenn i hodet men kan finne ut av det!

Hvilken høyde kjøre dokker på og har doc montert boost måler får og sjekke ka doc faktiskt får av trykk ??
Kjører mellom 0-900 moh cirka :)

Har ikke montert boost måler nei

Har nå byttet til vekter med med 49 gram basevekt og lastet på så nå drar den 8000 rpm med 3 psi boost.
 
Bruker å justere skinkene slik at bunnen av rillene i reima går 1-2mm over kanten på skinka. Skriker reima i primæren når du starter opp å scooter'n går på tomgang? I så fall slakker du litt slik at lyden kommer helt bort.

Hør med din forhandler om de har vasket variatorene godt, med f.ex bremserens før de leverte den ut. Linjeringen kan jo også sjekkes. Og så, kjører du inn reima i noen mil før du går canakkas på gassen? Den reimhavareringa du har tatt bilde av der er jo stram vaier en stund vil jeg tro..? Og så er det da mulig å slippe klypa når du hører og kjenner at ting er i ferd med å ryke.. :sneaky:

Eg er vell nokså patentlig så 2 dager før hadde eg blåst alt gule reint med trykkluft samt at eg hadde vaska variatorene og reima 2 ganger med aceton på de 20milene.
Reima så heilt ny ut før vi reiste opp på heia den dagen og vi hadde kjørt en god mil med løype før vi skulle begynne å ''herje''. Reima smalt på første turen i første bakken.. Ingen forvarsel, rista kanskje i 2sek før det smalt så rakk ikkje tenkte over det ei gang.. du ser jo på oljetanken at den enda er smekk full så hadde nesten ikkje kjørt noen ting den dagen....
 
Sist redigert:
Jeg tørr nesten å vedde på at giringen blir kjørt ut alt for fort og variatorene er i OD aaaaaaaalt for tidlig. Stramming av reim er ren tøv og har ikke en pøkk med saken å gjøre annet enn at hvis reimen er for slakk så blir det unødvendig sluring i startfasen men da smeller man ikke reim. Må jo være en grunn til at løypemaskinene er helt OK clutchet men straks det blir litt beltelengde så blir det problemer.
 
Har tatt 4reimer på min 146’’ 850summit nå, på 50mil og 29timer.
Monterte ny dreving idag så spent på å se om det gjør susen
Samme dreving som 154 summit nå btw
 
skal passe meg litt nå. men min 2018 summit har 2.52 i utveksling. føler den går litt fort tom etter løype/lek men fin når man surrer i skogen. mulig jeg girer den om.. har du prøvd å tusjet variator? da burde du vell avsløre om den går for høyt i variator
 
Har du mulighet prøv monter 21-45 dreving. disse er drevet allt for lett giret.
de er 19-45 originalt før brp drever dem om på bulletin til 21-53
Mye av grunnen til ommdreving er at kjede fikk en alt for bratt kurve over kjedestrammer. enkleste hadde vært å montere kortere kjede, de prøver samtidig å snike seg rundt dette med alt for varm reim som fører til sprenging av reim.
 
Sist redigert:
Bruker å justere skinkene slik at bunnen av rillene i reima går 1-2mm over kanten på skinka. Skriker reima i primæren når du starter opp å scooter'n går på tomgang? I så fall slakker du litt slik at lyden kommer helt bort.

Hør med din forhandler om de har vasket variatorene godt, med f.ex bremserens før de leverte den ut. Linjeringen kan jo også sjekkes. Og så, kjører du inn reima i noen mil før du går canakkas på gassen? Den reimhavareringa du har tatt bilde av der er jo stram vaier en stund vil jeg tro..? Og så er det da mulig å slippe klypa når du hører og kjenner at ting er i ferd med å ryke.. :sneaky:
Litt OT, men er det en god grunn til at det heter skinker i stedet for skiver?
 
Sikkert ikke, bare sånn det har blitt antar jeg. Er mange skiver på en scooter, flatskiver, låsskiver, nylonskiver osv men sier man skinke i sammenheng med variatorer er ingen i tvil hva man snakker om. Neppe den eneste forklaringen men...
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Heter jo sheaves på engelsk, så oversettelsen er nå rett fram, men ser poenget ditt. Men når det først er snakk om variatorer så burde man vel skjønne det ut fra sammenhengen.
 
Kjører på summit 17 modell ja. Kjørt 20 mil til nå, uten problemer. Reima ser ny ut ennå. Kjører på 391 reima. Og variatoren holder grei temp. Ca 60 grader.[/QUOTE
Måtte du bytte kjeda også?
Kansje æ ska prøve det på min boondocker re 850.. 4 reime på 280km
 
Tok min første reim denne uka, nærmere bestemt på torsdag.. 195mil over 2 sesonger, og det synes jeg er helt greit på en 165".
 

Vedlegg

  • Ånn uke 2 2018 042.jpg
    Ånn uke 2 2018 042.jpg
    180,6 KB · Sett: 152
  • Ånn uke 2 2018 041.jpg
    Ånn uke 2 2018 041.jpg
    156,4 KB · Sett: 153
  • Ånn uke 2 2018 037.jpg
    Ånn uke 2 2018 037.jpg
    278,5 KB · Sett: 155
  • Liker
Reaksjoner: Apex xtx
Du har et oppsett som ser ut til å fungere. Hva har du i variatorene? Den var jo grei, den er ikke sprengt i fillebiter. I en nødsituasjon kunne du kanskje bare ha kuttet trådene og kjørt rolig hjem.