ARCTIC CAT M1000 H.O D&D Twin++

Tror det beste er å sage i stykker drivhjula så jeg får trekt ut aklsing og calipter i ett stykke. Er 2.52 drivhjul så ikke nøye. Skal på med 3.0
 
20160130_163436.jpg
Den kjempet tappert...
 
12698582_1097655410265363_7085018714748240310_o.jpg

Stemningsbilde fra helga som var!

Må si jeg likte godt det Skinz setet! Var jo mere comfy enn WRP jeg hadde på + at det gjorde at man automatisk kjørt litt mere "sportslig" etter løyper og hopp og sprett (tjooghei)! Så det blir nok stående på.
Slutten av dagen gikk først eksosensorn,så løsnet festet på sluttpotta og det ble hull og bråk og SÅ gikk den jævla lettvektsdriten på startapparaten for 2.gang. Blir orginal heretter!
Da var det desverre ingen ting annet å gjøre enn å luske seg tilbake til hytta og drikke øl!
 
Vis vedlegget 57957
Stemningsbilde fra helga som var!

Må si jeg likte godt det Skinz setet! Var jo mere comfy enn WRP jeg hadde på + at det gjorde at man automatisk kjørt litt mere "sportslig" etter løyper og hopp og sprett (tjooghei)! Så det blir nok stående på.
Slutten av dagen gikk først eksosensorn,så løsnet festet på sluttpotta og det ble hull og bråk og SÅ gikk den jævla lettvektsdriten på startapparaten for 2.gang. Blir orginal heretter!
Da var det desverre ingen ting annet å gjøre enn å luske seg tilbake til hytta og drikke øl!

Den jævla lettvektsdriten på startapparatet fra bdx har havarert 2 gang hos mæ også, men fikk nr 2 på garantien fordi den første kun holdt 2 måneder. Kjør originalt nå. ;)
 
Har du vurdert å lette (borre) den orginale @Ketil ? Tror den kan tåle det uten at den blir så mye svakere. Men om det har så mye for seg vet jeg ikke.
 
Hehe...ja sant det. Men er jo roterende masse. Mener jeg veide det til 500g forskjell på de to. Er jo endel!
Men det nytter jo fint lite når det ikke holder!
 


Litt kjøring fra i går!
Nesten foten gikk,det knasa godt men gikk HELDIGVIS bra. litt strekk i dag bare.

trofe.jpg

Kompisen skulle prøve,sånn gikk det :D

hillbush.jpg



<3
 

Vedlegg

  • utsikt.jpg
    utsikt.jpg
    245,3 KB · Sett: 145
  • bushlove.jpg
    bushlove.jpg
    36,5 KB · Sett: 141
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TRS, MHP og LarsK
20160222_213345.jpg

Inn med 2011 HCR understell. 2.8kg vektforskjell. Tok framdempern fra mitt eksisterende da den dempern koster 200usd mer enn HCR dempern. Den har Titan fjær og (150g vektforskjell). Samme lengde på demperne. Jeg er spent på om det blir noe forskjell,var egentlig ganske fornøyd med det gamle understellet etter at jeg fikk på N.A.A.R.C.
 
Scootern over ble solgt :)
Denne blir blir påske-cruisern!
M7 med M1000 motor. Noen små mods men stock sluttpotte (for comfort)
Hadde glemt hvor mye "bottom end grunt" det er i en 1000 med stock singelpipe og torsjon helix! Flott kombo! :)
2016-03-11_11.34.04.jpg

received_10153266299016249.jpeg
 
påske16.jpg

Beskrivende bilde for Påska 2016! Helt nydelig.
2011HCR understell på plass,den "vipper" mindre under pådrag men stusser fortsatt lett. Jeg tror jeg liker det litt bedre. Dog er det veldig stivt nå,har ikke sjekket luftrykket men det virker veldig stiv. Har understellet nederste hull forran og bak. Edit: Den akselerer hardere nå,virker som mere kraft går ned i bakken!
Ellers går scooteren som en kule. Helt vill respons med ny foring og fjær i primær (var overmodent tydeligvis). Tømmer spedoonåla ekstremt fort (etter min målestokk) på en scooter med 66mm 388cm belte.
Liten filmsnutt fra litt testing:
 
Sist redigert:
Skjønner mer å mer hvorfor M1000 er så populære som de er :)