Yamaha 2016

Da har man fått prøvekjørt 2016 mtx153le. Denne er mye bedre å kjøre enn 2015 153". Da ser jeg på framkommelighet og skråkjøring osv. Den var veldi lett å handtere, men likte ikke skiene.. Kan være pga føret som er på denne tiden av året. Likte maskinen veldig godt, og er vel bare fargevalget igjen ;)
Følte heller ikke at det var for lite motor, men variator oppsettet må optimaliseres, for at dem skal gi mere phuns.
Bjørn hadde gjort dette med den 141", og denne var skikkelig aggressiv å kjøre, artig steilemaskin!

Jeg har 240hk nytro idag, men vurderer excell upgradekit på vippen, og et skikkelig variator oppsett. Men er også gira på 190kit. Så sitter og vurderer nå.
Og kjøpe exell eksos/innsugs kitt er borkastet penger! Gir ingenting mere hk så i mine øyne så er det og kaste pengene rett i dass. Har ellers veeldig lyst og kjøpe en 2016 Viper153 og bygge den til en heftig Trail Unlimited maskin. Er ingen heftige Vipere som er bygget som kjører Trail Unlimited og den fortjener virklig sin plass der så vi får se;)
 
Hva er totallengde på en 162" viper? Skitupp-bakbøyle.

Skal hente en i jula og må vite om jeg får den inn i skaphengeren:p
 
Hvis den har litt bredde går det sikkert fint når den står litt på skrå. Min henger er 330cm lang men litt smal og en 146" går akkurat på f***håret.
 
Hvis den har litt bredde går det sikkert fint når den står litt på skrå. Min henger er 330cm lang men litt smal og en 146" går akkurat på f***håret.
Er det kassemål eller totalt tilhengermål du går ut ifra nå? Viktig og presisere.

162” Viper er ivertfall 338cm lang, så om kassemålet ditt er 355cm så går det fint. Er som regel vant med å oppgi kassemål, når jeg referer til hengere, så går utifra kassen din er 355cm @stram vaier
 
Er det kassemål eller totalt tilhengermål du går ut ifra nå? Viktig og presisere.

162” Viper er ivertfall 338cm lang, så om kassemålet ditt er 355cm så går det fint. Er som regel vant med å oppgi kassemål, når jeg referer til hengere, så går utifra kassen din er 355cm @stram vaier
Kassemålet er 330x150 på min Tysse boggiehenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
Bytter inn boondocker 3900 i en 162" viper mtx le Uten turbo. Vil jeg savne power eller kommer denne til klatre like bra som boondockeren?
 
Bytter inn boondocker 3900 i en 162" viper mtx le Uten turbo. Vil jeg savne power eller kommer denne til klatre like bra som boondockeren?

Uten turbo så ville jeg gjort ett par små grep som å bytte til annen sluttpotte og variator oppsett. Bare det er nok til å vekke ett par ponnier i disse :)
@lucas9020 har nok noen gode tips til deg. Han kjørte en del med sin uten turbo :)
 
  • Liker
Reaksjoner: stram vaier
Uten turbo så ville jeg gjort ett par små grep som å bytte til annen sluttpotte og variator oppsett. Bare det er nok til å vekke ett par ponnier i disse :)
@lucas9020 har nok noen gode tips til deg. Han kjørte en del med sin uten turbo :)
diablo sekunderfjær er det første æ hadde montert, tror æ har de loddene æ brukte enda, og skal sjekke hvordan helix å brukte, mener æ har alt det liggende enda
Bare et variator oppsett på en standar sånn har sykt mye og si skal æ fortelle deg,
 
diablo sekunderfjær er det første æ hadde montert, tror æ har de loddene æ brukte enda, og skal sjekke hvordan helix å brukte, mener æ har alt det liggende enda
Bare et variator oppsett på en standar sånn har sykt mye og si skal æ fortelle deg,
Supert:) hadde Diablo kit på lynxen også. Har sendt en pm til Diablo om han har noe greit:)

Med det variator oppsettet ditt følte du at den var for tam eller blei du jamstilt med 800ene?:)

Hadde du også 162" med 3" kammer?:)
 
Supert:) hadde Diablo kit på lynxen også. Har sendt en pm til Diablo om han har noe greit:)

Med det variator oppsettet ditt følte du at den var for tam eller blei du jamstilt med 800ene?:)

Hadde du også 162" med 3" kammer?:)
Æ hadde 162 le 2015, så tipper nok din vill funke enda litt bedre, sender dæ dæ pm
 
Hvorfor i all verden kjøpe Yamaha uten turbo? Det finnes ikke et variatoroppsett i verden som klarer å erstatte mindre effekt og mye høyere vekt. Med turbo kan vekten kompenseres litt i allefall selv om høyere vekt aldri kan erstattes med mer effekt.
En turbomaskin har i allefall visse fordeler ovenfor 2-t som å være en overlegen "chute run" maskin mens en 4-t uten turbo ikke har noen fordeler i forhold til det du har i dag.
I dag er vel heller ikke suge 4-t motorer særlig populært i bruktmarkedet vil jeg tro?
 
Vet ikke hva vi kaller det her, kommer ikke på et godt norsk ord men du har sikkert sett på Youtube når de kjører opp Bullpen chute, oftes med Yamaha m/turbo til den store gullmedaljen. I Canada og USA hvor de har sinnsyke store fjell med denne typen kjøring er jo Yamaha nesten enerådende fordi man trenger sinnsykt mye hk og det går stort sett rett oppover med minimalt med fin manøver.
 
Hvorfor i all verden kjøpe Yamaha uten turbo? Det finnes ikke et variatoroppsett i verden som klarer å erstatte mindre effekt og mye høyere vekt. Med turbo kan vekten kompenseres litt i allefall selv om høyere vekt aldri kan erstattes med mer effekt.
En turbomaskin har i allefall visse fordeler ovenfor 2-t som å være en overlegen "chute run" maskin mens en 4-t uten turbo ikke har noen fordeler i forhold til det du har i dag.
I dag er vel heller ikke suge 4-t motorer særlig populært i bruktmarkedet vil jeg tro?
Hvorfor i allverden kan ikke gutten kjøpe det han har lyst på? Er ikke alle som har råd til og kjøpe turbo, og et sted må man starte, æ var kanon fornøyd med min, æ kjøpte min helt standar og bygde litt og litt på den når tiden passet seg, og det er virkelig forskjell fra og kjøre en standar kontra en med variator oppsett, ja den er tyngre, men kan du kjøre og er villig til og teste litt så ja da er det bare hode som stopper før scooteren gjør det, at turbo har mye og si, ja vist er det sykt råere med det, men som sakt man kommer langt med en 162 mtx sr viper også, æ syntes det er en kanon scooter ihvertfall, æ hadde overhode ikke solgt min om det ikke var for jobb bytte
 
Med lån opp til øra pga gårds kjøp for et år siden så hadde jeg ikke råd til turbo nå.

Men har lyst på en 4t Yamaha for de er sykt fine og vare lengre enn 2t.

Så når jeg fikk mulighet til å bytte inn min i en viper som hadde gått 10mil for kun 10 000kr imellom så slo jeg til. Så kan man heller bytte variatoroppsett som ikke er så dyrt men som har mye å bety:)
 
Hvorfor i allverden kan ikke gutten kjøpe det han har lyst på? Er ikke alle som har råd til og kjøpe turbo, og et sted må man starte, æ var kanon fornøyd med min, æ kjøpte min helt standar og bygde litt og litt på den når tiden passet seg, og det er virkelig forskjell fra og kjøre en standar kontra en med variator oppsett, ja den er tyngre, men kan du kjøre og er villig til og teste litt så ja da er det bare hode som stopper før scooteren gjør det, at turbo har mye og si, ja vist er det sykt råere med det, men som sakt man kommer langt med en 162 mtx sr viper også, æ syntes det er en kanon scooter ihvertfall, æ hadde overhode ikke solgt min om det ikke var for jobb bytte
Det er da ikke snakk om lov. Alle kan gjøre som de vil men stram vaier spurte om råd og stilte spørsmål og da vil det komme svar naturlig nok. For en som allerede har en veldig bra maskin høres det derfor rart ut å bytte til noe såpass "umusikalsk" i dag. For noen år siden hadde jeg kanskje ikke stusset noe særlig når de var siste hyl fra Yamaha.
 
Det er da ikke snakk om lov. Alle kan gjøre som de vil men stram vaier spurte om råd og stilte spørsmål og da vil det komme svar naturlig nok. For en som allerede har en veldig bra maskin høres det derfor rart ut å bytte til noe såpass "umusikalsk" i dag. For noen år siden hadde jeg kanskje ikke stusset noe særlig når de var siste hyl fra Yamaha.
Vi har skjønt det nå. Du føler deg ensom å vill att alle andre også skal synes det samme som du. Slik vil det aldri bli. godta det.