Leste et nyhetsbrev som jeg får, og i den stod det at han hadde vært å testa 2017 prototyper (han Yamaha usa eller canada) mannen.
Og kjøpe exell eksos/innsugs kitt er borkastet penger! Gir ingenting mere hk så i mine øyne så er det og kaste pengene rett i dass. Har ellers veeldig lyst og kjøpe en 2016 Viper153 og bygge den til en heftig Trail Unlimited maskin. Er ingen heftige Vipere som er bygget som kjører Trail Unlimited og den fortjener virklig sin plass der så vi får seDa har man fått prøvekjørt 2016 mtx153le. Denne er mye bedre å kjøre enn 2015 153". Da ser jeg på framkommelighet og skråkjøring osv. Den var veldi lett å handtere, men likte ikke skiene.. Kan være pga føret som er på denne tiden av året. Likte maskinen veldig godt, og er vel bare fargevalget igjen
Følte heller ikke at det var for lite motor, men variator oppsettet må optimaliseres, for at dem skal gi mere phuns.
Bjørn hadde gjort dette med den 141", og denne var skikkelig aggressiv å kjøre, artig steilemaskin!
Jeg har 240hk nytro idag, men vurderer excell upgradekit på vippen, og et skikkelig variator oppsett. Men er også gira på 190kit. Så sitter og vurderer nå.
Er det kassemål eller totalt tilhengermål du går ut ifra nå? Viktig og presisere.Hvis den har litt bredde går det sikkert fint når den står litt på skrå. Min henger er 330cm lang men litt smal og en 146" går akkurat på f***håret.
Kassemålet er 330x150 på min Tysse boggiehenger.Er det kassemål eller totalt tilhengermål du går ut ifra nå? Viktig og presisere.
162” Viper er ivertfall 338cm lang, så om kassemålet ditt er 355cm så går det fint. Er som regel vant med å oppgi kassemål, når jeg referer til hengere, så går utifra kassen din er 355cm @stram vaier
Ja f***, 360 mente jeg. Det er vel den normale lengden etter 330cm? Neste er 380 osv.Min henger har kassemål på 360x185 og det er ingen problem å ha en rmk 900 166" i den
Bytter inn boondocker 3900 i en 162" viper mtx le Uten turbo. Vil jeg savne power eller kommer denne til klatre like bra som boondockeren?
Min erfaring heller mot stort sett ja. Men det avhenger av fører preferanser, føre og terreng osv...Bytter inn boondocker 3900 i en 162" viper mtx le Uten turbo. Vil jeg savne power eller kommer denne til klatre like bra som boondockeren?
Min erfaring heller mot stort sett ja. Men det avhenger av fører preferanser, føre og terreng osv...
Savne power. Jo mer pudder du finner desto mer krefter savner man er min erfaring. Som Sunvang sa: er en grunn til at turbo ofte settes på!Ja til at jeg kommer til å savne power eller ja til at den vil klatre like bra som boondockeren?
diablo sekunderfjær er det første æ hadde montert, tror æ har de loddene æ brukte enda, og skal sjekke hvordan helix å brukte, mener æ har alt det liggende endaUten turbo så ville jeg gjort ett par små grep som å bytte til annen sluttpotte og variator oppsett. Bare det er nok til å vekke ett par ponnier i disse
@lucas9020 har nok noen gode tips til deg. Han kjørte en del med sin uten turbo
Supert hadde Diablo kit på lynxen også. Har sendt en pm til Diablo om han har noe greitdiablo sekunderfjær er det første æ hadde montert, tror æ har de loddene æ brukte enda, og skal sjekke hvordan helix å brukte, mener æ har alt det liggende enda
Bare et variator oppsett på en standar sånn har sykt mye og si skal æ fortelle deg,
Æ hadde 162 le 2015, så tipper nok din vill funke enda litt bedre, sender dæ dæ pmSupert hadde Diablo kit på lynxen også. Har sendt en pm til Diablo om han har noe greit
Med det variator oppsettet ditt følte du at den var for tam eller blei du jamstilt med 800ene?
Hadde du også 162" med 3" kammer?
Hvorfor i allverden kan ikke gutten kjøpe det han har lyst på? Er ikke alle som har råd til og kjøpe turbo, og et sted må man starte, æ var kanon fornøyd med min, æ kjøpte min helt standar og bygde litt og litt på den når tiden passet seg, og det er virkelig forskjell fra og kjøre en standar kontra en med variator oppsett, ja den er tyngre, men kan du kjøre og er villig til og teste litt så ja da er det bare hode som stopper før scooteren gjør det, at turbo har mye og si, ja vist er det sykt råere med det, men som sakt man kommer langt med en 162 mtx sr viper også, æ syntes det er en kanon scooter ihvertfall, æ hadde overhode ikke solgt min om det ikke var for jobb bytteHvorfor i all verden kjøpe Yamaha uten turbo? Det finnes ikke et variatoroppsett i verden som klarer å erstatte mindre effekt og mye høyere vekt. Med turbo kan vekten kompenseres litt i allefall selv om høyere vekt aldri kan erstattes med mer effekt.
En turbomaskin har i allefall visse fordeler ovenfor 2-t som å være en overlegen "chute run" maskin mens en 4-t uten turbo ikke har noen fordeler i forhold til det du har i dag.
I dag er vel heller ikke suge 4-t motorer særlig populært i bruktmarkedet vil jeg tro?
Det er da ikke snakk om lov. Alle kan gjøre som de vil men stram vaier spurte om råd og stilte spørsmål og da vil det komme svar naturlig nok. For en som allerede har en veldig bra maskin høres det derfor rart ut å bytte til noe såpass "umusikalsk" i dag. For noen år siden hadde jeg kanskje ikke stusset noe særlig når de var siste hyl fra Yamaha.Hvorfor i allverden kan ikke gutten kjøpe det han har lyst på? Er ikke alle som har råd til og kjøpe turbo, og et sted må man starte, æ var kanon fornøyd med min, æ kjøpte min helt standar og bygde litt og litt på den når tiden passet seg, og det er virkelig forskjell fra og kjøre en standar kontra en med variator oppsett, ja den er tyngre, men kan du kjøre og er villig til og teste litt så ja da er det bare hode som stopper før scooteren gjør det, at turbo har mye og si, ja vist er det sykt råere med det, men som sakt man kommer langt med en 162 mtx sr viper også, æ syntes det er en kanon scooter ihvertfall, æ hadde overhode ikke solgt min om det ikke var for jobb bytte
Vi har skjønt det nå. Du føler deg ensom å vill att alle andre også skal synes det samme som du. Slik vil det aldri bli. godta det.Det er da ikke snakk om lov. Alle kan gjøre som de vil men stram vaier spurte om råd og stilte spørsmål og da vil det komme svar naturlig nok. For en som allerede har en veldig bra maskin høres det derfor rart ut å bytte til noe såpass "umusikalsk" i dag. For noen år siden hadde jeg kanskje ikke stusset noe særlig når de var siste hyl fra Yamaha.