SKI-DOO Summit 850 tråden.

Noen som vet om det går fint med Fox Float R Evol QS3 dempere framme på Summit 850?
Tenker på om noen reservoar tar i eller noe.
Mener på at du får egne Fox Float R Evol QS3 dempere til xm og til gen4.
Visst du skal bestille så kan du hvertfall bestille til 850.. eneste eg vet om som er forskjell er at på 850 er det 8mm bolthull kontra 10mm på xm.
Kan kanskje være at beholderene er flytta litt for at det skal passe 850?:hmm:
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus
Hvilken lengde på scooter'n har du bestilt..? Jeg "modda" plasten på min for å få plass til EXIT demperne, det er ikke like god plass på G4 som på XM i vertfall, uten at det var et svar på om FOX demperne passer eller ikke. ;)

Har bestilt 165 :)
 
Skjermbilde 2017-10-23 kl. 09.31.01.png
 
Med andre ord så går det, hvertfall så lenge man holder seg til de som er ment for 850 :)
 
17 mod 154 har 19/45 giring, og den nye er jo da vesentlig lavere og spør gud om hvorfor
Fordi den er laget for å kjøre på 3000m høyde. At det skal være så vanskelig å få på plass en skandinavisk oppsett fra fabrikk er jo helt merkelig. Hvilken giring har Lynx hatt de senere år og hvilken får de nye Radien modellene?
 
Kjørte diablo kit og 2.14 utveksling på 146 800 e-tec. Da burde vel 850 å klare den utvekslingen. .??
 
Fordi den er laget for å kjøre på 3000m høyde. At det skal være så vanskelig å få på plass en skandinavisk oppsett fra fabrikk er jo helt merkelig. Hvilken giring har Lynx hatt de senere år og hvilken får de nye Radien modellene?
Ikke sikker på lynx utveksling , kanskje noen vet? Æ vel samme giring på ski doo over dammen im det er hi eller low elevation, kunn oppsett i variatorene som æ forskjell ?
 
Hvordan er diameter på drivaksel hjul på g-4 kontra xm? Noen som vet?
Diameteren på G4 drivhjulet vil vel være litt mindre, 3" deling på XM med 8 tenner på drivhjul.. G4 har 6 tenner på drivhjul og 3,5" deling på beltet. Diameter på 6 tanns drivhjul er 166mm.
 
Sist redigert:
Diameteren på G4 drivhjulet vil vel være litt mindre, 3" deling på XM med 7 tenner på drivhjul.. G4 har 6 tenner på drivhjul og 3,5" deling på beltet.
Sikker på at det er mindre diameter på G4.....? 7x3 er jo 21....men 6x3,5 er jo også 21....så omkretsen er vel lik da med andre ord....
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Sikker på at det er mindre diameter på G4.....? 7x3 er jo 21....men 6x3,5 er jo også 21....så omkretsen er vel lik da med andre ord....
8 tenner på XM og G4 med vanlig 63,5mm kammers belte, 166mm diameter på drivhjulet der og står det. Finner ikke specs på T3 i farten, men mener å huske at det var 7 tennet på den... :hmm:
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus
Sikker på at det er mindre diameter på G4.....? 7x3 er jo 21....men 6x3,5 er jo også 21....så omkretsen er vel lik da med andre ord....
50.29 på XM T3 og 50.30 på G4 så det va temmelig likt, så sant jeg fant riktige tall på girkalkulatoren til dynamo joe
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus
Fordi den er laget for å kjøre på 3000m høyde. At det skal være så vanskelig å få på plass en skandinavisk oppsett fra fabrikk er jo helt merkelig. Hvilken giring har Lynx hatt de senere år og hvilken får de nye Radien modellene?
I delekatalogen til brp på epc.brp.com står det at lynx 2018 får:
boondocker 850 3700 RE - 21-49
boondocker 850 3900 DS - 21-51
boondocker 850 4100 ds - 21-53

feks, 17modell boondocker 3900 ds har hatt 19-49
 
Sist redigert:
Samme diameter på 8 tenner og 6 tenner og i følge spec sheets på hjemmesiden.. Som sagt usikker på dette med 7 tenner på XM T3, men jeg mener å huske at det er det. Kun X modellen som har 76mm kammer og 3,5" deling, SP har da "gammel" deling på 3" regner jeg med da .