SKI-DOO Summit 850 tråden.

Nå kommer denne i smal og brei forstilling. Kjennes ofte tyngre når den er breiere selfølgelig. Fantastiske dempere! 146' kommer også i en verson med c-motion understell og annet stigtrinn, som er flatere og breiere. 154 og 165 er lik summit - dempere og evt. breiere forstilling. Kjentes meget bra ut :)
Freeride kommer ikke med c-motion, det er det kun Renegade Backcountry X som gjør.
 
Freeride kommer ikke med c-motion, det er det kun Renegade Backcountry X som gjør.

Selvfølgelig, du har rett. Var så mange å prøve, ikke bare å huske rett :D

Denne har også som med Summit 146 det gammle 2.5 beltet med 3' deling. Da burde alt ligge på bordet :)

Morsom å kjøre var den iallefall
 
Ta di gearingene med en klype salt. Ser ikke ut til å stemme.
Vi får vel muligens annen gearing her på berget, ref servicemelding, men vil tro at dette er fasit på leveranse i Canada/USA. Vil være mer enn merkelig om "alt" er feil oppgitt i specsheets.
 
Det står ikke tørrvekt på de i år, det har det gjort før... Tror det er en trykkfeil på tannhjul str på freeride 154", den er oppgitt med samme gearing som summit 175". 165" lengde har samme gearing på både summit og freeride, 21/51.

175" har 19/49.
165" har 21/51.
154" har 19/45.

Uansett for lettegearet etter min mening, og i alle fall freeride som har 63,5 kammer vs 76 kammer på summit X.
Enig med deg,burde vært giret opp min 2 tenner på lille tannhjul. 19/45 er ca 106 km/h 1:1 i variatore.
 
  • Liker
Reaksjoner: smaug1
OK, dette er ikke en fatsmaskin, men 106 var lite! Jeg tolker det som om den vil overruse stort sett hele tiden med den giringa.
Det handle ikke om fart,men hvor variatorene er mest effektive.
Mer Trackspeed. Mer moment/drag i scooter med mer giring.
Går ikke tom så fort.
Når du kjøre lavt giret vil reima være øverst i motorvariator nesten
hele tiden. Lite effektiv, Mer reim slir. osv
 
Kan det tenkes at de clutcher for den type skogskjøring man ser på endel nye reklamefilmer. Ekstremt lav fart og mye av på gassing? Har den rundt 100km/t i trackspeed 1:1 så kan jo det stemme. Den klarer neppe særlig mere enn 100 km/t trackspeed i løssnø.

Det passer nok ikke inn med at man vil dra skikkelig på utover et vann eller på en annen strekke....
 
Uansett hvordan man ser på det, ser disse ut til å være girt for rocky mountains, ikke for lave Norge. Motoren har mer enn nok krefter til å få opp farta på beltet vil jeg tro, selv med litt høyere gearing. Nei, du har nok rett i det, på et vann blir du frakjørt av en gammel 550.
 
Alle updated 17 og 18 summit vil ha 21 topgear sto det på en deleliste jeg så på, så er det vel 51 og 53 det går i nede (154/165)

Om utvekslinga ligger på 100-105 før noe som hellst overdrive så vil vel ikke reima slure? Og trackspeed på 100+ ser man jo ikke på en stock scooter. Så det fungerer jo i så måte men ikke til ett drag på flate vatnet der hastigheta passerer 100 ganske fort. Man får ikke i pose og sekk. Hente litt der og taper litt der, sånn har det vel alltid vært? Testa både diablokitt og oppgearing uten noe forbedringer så det er nokk ikke så såre enkelt. Men kudos til di som utvikler ting som vi dødlige kan teste :) Morsomt er det iallefall.
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen
Er trackspeeden mye forskjellig fra speedometeret? Skal vel ikke mye til for å dra 100 på speedometeret på en summit med 160+ hk på f.eks en myr med mye løssnø?
 
Nå er det sikkert ikke slik at selv om la oss si 105 er max utveksling, og 125 er maxfart med overdrive, som igjen betyr sluring og varmgang. Men det har jo litt og si hvor lenge du ligger i det området. Litt i ny og ne kommer man vel ikke foruten uansett. Gjør du det så må du gire opp enkelt og greit. Men da går det på bekostning av noe annet muligens. Her må det leses mere. Reine sengelektyre det her :)
 
Javisst. En vakker dag blir vi kloke på det her. Men det er jo til hvert sitt bruk, hele greia. Var bra overdrive du hadde tatt høyde for der forresten :p
 
Spørsmålet er sikkert stilt før, men noen her som har montert sea-level kit? Erfaringer?

Har ikke montert selv eller testet maskin med sea level kit men utifra det jeg har hørt blir det mye sliting av reimer. Er vel bedre med et komplett variatorkit da.
 
Så det har ingenting for seg å bytte fjærene i primær og sekundær?

Nei, blir bare gi å ta/smak og behag. Syns man mista responsen med primærfjera, men den ga ett lavere innslag (vektene gir også lavere innslag) og smoothere respons. Sekundær har i teorien bedre backshift men det igjen tar litt av oppgearinga. Merka ikke mye forskjell. Mulig en 165' drar mer nytte av den. Ingen temp forkjell heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Etec.jpg

http://www.dootalk.com/forums/topic/1432146-2018-clutch-changes/
 

Vedlegg

  • Clutch Tuning Workbook Excerpt 14 Jul 17.pdf
    37,1 KB · Sett: 64
  • Liker
Reaksjoner: t76, Terje N og Rukus
Noen som vet om det går fint med Fox Float R Evol QS3 dempere framme på Summit 850?
Tenker på om noen reservoar tar i eller noe.
 
Noen som vet om det går fint med Fox Float R Evol QS3 dempere framme på Summit 850?
Tenker på om noen reservoar tar i eller noe.
Hvilken lengde på scooter'n har du bestilt..? Jeg "modda" plasten på min for å få plass til EXIT demperne, det er ikke like god plass på G4 som på XM i vertfall, uten at det var et svar på om FOX demperne passer eller ikke. ;)