SKI-DOO Summit 850 tråden.

Det to i sverige som tester kittet for meg i bare Dypsnø sier dem ser
mellom 45 og 60 grader i variatore og på reim.
Jeg skal finne exsakt tall.
Vi teste det også nu oppe på Riksgrensen.
fra 500-1500 meter. Har bare hørt gode tilbake meld.
Holder stabilt samme turtall om han er på 500 eller om han er oppe på 1500 m.

Ja det kunne vi raskt ha funne ut. Vi har testa mye forskjellig/kitt og ikke sett forbedringer på temp. Heller ikke effekt messig forbedring av det orginale oppsettet med sea level vekter. Som til nå har vist seg å være ett bra oppsett.

Så om du har ett oppsett som er like bra og senker tempen til rundt 50 grader så har du funne en løsning ingen andre har klart. Ink. Ski-Doo og andre annerkjente clutch kit produsenter.
 
Hvis skivene har variable vinkler så vil vel alle oppsett utvikle varme? Kan ikke skjønne at det er bra for temperaturen at variatorene er så innpakket under deksler. Kan ikke BRP bare gjøre som feks arctic cat og sette på TEAM både foran og bak i tillegg fjerne det svarte dekslet på siden?. Begynner og lure på om jeg skal få laget meg variatorer fra TEAM selv om jeg ikke har tatt noen reimer enda...
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Ja det kunne vi raskt ha funne ut. Vi har testa mye forskjellig/kitt og ikke sett forbedringer på temp. Heller ikke effekt messig forbedring av det orginale oppsettet med sea level vekter. Som til nå har vist seg å være ett bra oppsett.

Så om du har ett oppsett som er like bra og senker tempen til rundt 50 grader så har du funne en løsning ingen andre har klart. Ink. Ski-Doo og andre annerkjente clutch kit produsenter.
De fleste som har prøvd Sea level kitet og kit med vekt til 850MXZ er vell langt fra fornøyd. Vilken kit har dere prøvd fra annerkjente produsenter? Om du får 100 grader i variatore må vel du sjønne at noe er helt på bertur med oppsett. Du men vel ikke seriøst at et kit fungere bra med de temprature? Hvorfor skule jeg ikke klare å finne et oppsett som ingen andre klare? De 2 beste løsningene på markede har dere ikke tilgang til. Kan du forklare meg hvordan en PDrive fungerer utifra hvordan den er byggd?
 
  • Liker
Reaksjoner: Terje N
Mere info om variable vinkler på skivene?
BRP har brukt variable vinkler på skivene på TRA i mange år og nu på Pdrive .
Dem starte med 12 grader og slutte med 14 grader. Legg en Linjal på skivene så ser du hvordan dem er. Ser ut som en fotball.
Det samme gjelder sek skivene.
Den gjør det av en grunn. Men hvert artig å hørt om noen som jobbe med BRP produkter vet hvorfor.
 
Sist redigert:
Hvis skivene har variable vinkler så vil vel alle oppsett utvikle varme? Kan ikke skjønne at det er bra for temperaturen at variatorene er så innpakket under deksler. Kan ikke BRP bare gjøre som feks arctic cat og sette på TEAM både foran og bak i tillegg fjerne det svarte dekslet på siden?. Begynner og lure på om jeg skal få laget meg variatorer fra TEAM selv om jeg ikke har tatt noen reimer enda...
Variable vinkler skape mye problemer. Man ligger som regel å rir på en av overgangene når man kjøre i terenget. Alle oppsett skape noe varme. Er omtrent umulig å få bort all varme.
Variator deksel er også et problem på BRP sine produkter.
Du kan ikke kjøre en Team variator på en BRP maskin. Dette pga dempingen i variatoren.
Kjøre du uten den knekke du veiva.
Men Team er ikke løsning om du ikke får dit et bra oppsett.
 
De fleste som har prøvd Sea level kitet og kit med vekt til 850MXZ er vell langt fra fornøyd. Vilken kit har dere prøvd fra annerkjente produsenter? Om du får 100 grader i variatore må vel du sjønne at noe er helt på bertur med oppsett. Du men vel ikke seriøst at et kit fungere bra med de temprature? Hvorfor skule jeg ikke klare å finne et oppsett som ingen andre klare? De 2 beste løsningene på markede har dere ikke tilgang til. Kan du forklare meg hvordan en PDrive fungerer utifra hvordan den er byggd?

1. Så kan du ta deg tid til å lese hva jeg faktisk skriver.
2. Vi kjører ikke MXZ
3. Så sier jeg ikke at jeg har testet kit fra annerkjente clutch kit produsenter. Derimot forskjellige vekter/fjærer. Og ett kitt fra her på berget som omhandlet å gire opp 2 tenner.
4. Eg e no vel fullstendig klar over at det ikke fungerer når den drar over 100grader i temp. Som eg jo også skriver. Og klager på. Eg refererte til effekt/funksjon om du ikke fikk det med deg.
5. Det var ment som ett komplement, om det kittet du har drar bare max 50-60 grader! Uten å gå på bekostning av respons/effekt osv.
6. Di beste/annerkjente clutch kitt folkan vil ikke en gang gi ut noe kit i år, meg forstått. Det sier vel litt om hele greia.
7. Hvem er det som putter i hop det kittet du selger?

Om du stiller med fornøyd garranti så skal eg teste det ut for deg. Så får vi raskt svar på om det faktisk fungerer. Her stiller vi med mange Summit 850'er for sammenligninger og termo camera :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Ja det kunne vi raskt ha funne ut. Vi har testa mye forskjellig/kitt og ikke sett forbedringer på temp. Heller ikke effekt messig forbedring av det orginale oppsettet med sea level vekter. Som til nå har vist seg å være ett bra oppsett.

Så om du har ett oppsett som er like bra og senker tempen til rundt 50 grader så har du funne en løsning ingen andre har klart. Ink. Ski-Doo og andre annerkjente clutch kit produsenter.

Hadde vel ikke vært første gangen Trond klarer og finne bedre løsninger enn de inginørene i brp? Bare se på TRA,jeg ha kjørt med original,kjørt med spi og når jeg tilslutt monterte diablo kit så våknet endelig den 800 e-tecn til liv. Tvile på at så mange kan måle seg med Trond når det gjelder det og kunne variator
 
Hadde vel ikke vært første gangen Trond klarer og finne bedre løsninger enn de inginørene i brp? Bare se på TRA,jeg ha kjørt med original,kjørt med spi og når jeg tilslutt monterte diablo kit så våknet endelig den 800 e-tecn til liv. Tvile på at så mange kan måle seg med Trond når det gjelder det og kunne variator

Det kan meget godt hende, og bra er det. For det er kompliserte greier for kværmannsen. Og da trenger man folk som brenner for slike ting.

Har aldri testet ut hannes kitt. Men har hørt ymse tilbakemeldinger. Fleste går på at det fungerer bra til drag. Mindre bra til resten.

Men man må vel prøve det selv for å gjøre si egen erfaring :)
 
1. Så kan du ta deg tid til å lese hva jeg faktisk skriver.
2. Vi kjører ikke MXZ
3. Så sier jeg ikke at jeg har testet kit fra annerkjente clutch kit produsenter. Derimot forskjellige vekter/fjærer. Og ett kitt fra her på berget som omhandlet å gire opp 2 tenner.
4. Eg e no vel fullstendig klar over at det ikke fungerer når den drar over 100grader i temp. Som eg jo også skriver. Og klager på. Eg refererte til effekt/funksjon om du ikke fikk det med deg.
5. Det var ment som ett komplement, om det kittet du har drar bare max 50-60 grader! Uten å gå på bekostning av respons/effekt osv.
6. Di beste/annerkjente clutch kitt folkan vil ikke en gang gi ut noe kit i år, meg forstått. Det sier vel litt om hele greia.
7. Hvem er det som putter i hop det kittet du selger?

Om du stiller med fornøyd garranti så skal eg teste det ut for deg. Så får vi raskt svar på om det faktisk fungerer. Her stiller vi med mange Summit 850'er for sammenligninger og termo camera :thumb:
eg skriver ikke at dere kjøre mxz 850, Men at folk er missfornøyd med Sealevel kitet og et kit byggd med MXZ 850 vektan.
Som til nå har vist seg å være ett bra oppsett. Er ikke dette dine ord? Hva er bra om man har 100 grader i variatorene?
Hvem som er de beste/annerkjente Clutch folk du referere til? Spør du meg sier det vell mer om dem. Sjønne ikke hvorfopr det skal være så vanskelig å bygge et kit som får ned temp og fungere bedre en std?
Mitt kitt er det jeg som bygger og ingen andre. Det gjelder alle være kit Hvorfor skal jeg sende kit til deg for testing når jeg har andre som gjør det? Dem teste hart i dyp snø, 1 er oppe på riksen og tester mellom 500 og 1500 meter. Og tilbake meld fra han er meget bra.
 
Det kan meget godt hende, og bra er det. For det er kompliserte greier for kværmannsen. Og da trenger man folk som brenner for slike ting.

Har aldri testet ut hannes kitt. Men har hørt ymse tilbakemeldinger. Fleste går på at det fungerer bra til drag. Mindre bra til resten.

Men man må vel prøve det selv for å gjøre si egen erfaring :)
Det er jo rart jeg ikke høre det du høre? Mitt kitt er ikke byggd for dragrace så der tar dem temmelig feil dem du høre det hos.
Høre ikke noen som bruke mitt kit til E-tec 800 for Dragrace. Det kommer vell fra den lille bygda.......
 
eg skriver ikke at dere kjøre mxz 850, Men at folk er missfornøyd med Sealevel kitet og et kit byggd med MXZ 850 vektan.
Som til nå har vist seg å være ett bra oppsett. Er ikke dette dine ord? Hva er bra om man har 100 grader i variatorene?
Hvem som er de beste/annerkjente Clutch folk du referere til? Spør du meg sier det vell mer om dem. Sjønne ikke hvorfopr det skal være så vanskelig å bygge et kit som får ned temp og fungere bedre en std?
Mitt kitt er det jeg som bygger og ingen andre. Det gjelder alle være kit Hvorfor skal jeg sende kit til deg for testing når jeg har andre som gjør det? Dem teste hart i dyp snø, 1 er oppe på riksen og tester mellom 500 og 1500 meter. Og tilbake meld fra han er meget bra.

Mister utavkontekst. Lar du være å lese hva som skrives med vilje? Orginalt oppsett med sealevel VEKTER. Ikke hele kittet, for med den primærfjæra så finnes det ikke respons lengre.
951 sealevel vekta er helt lik highaltitude orginal vekta, bare med mere vekt mot tupp? Mulig det er en MXZ vekt? Har ikke noe poeng for meg uansett. Det fungerer respons/mellaregister messig. Og det er det jeg vil ha.Varmeutvikling har det vært på allt vi har prøvd uansett hva det måtte være.

Selfølgelig fungerer det ikke pga sluring/varme som nevt 100x ganger.

Eg vil ikke være nåkka test person for deg så slapp bære av, men om du selg et kitt der du går god for effekt/respons (minimum lik orginalt) osv og med en max temp på 50-60 grader så skal jeg kjøpe ett kitt med fornøydgarrantien din. Så skal jeg teste kittet som nevt over her.

E bære det eg e ute etter, som sikkert di fleste andre.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Mister utavkontekst. Lar du være å lese hva som skrives med vilje? Orginalt oppsett med sealevel VEKTER. Ikke hele kittet, for med den primærfjæra så finnes det ikke respons lengre.
951 sealevel vekta er helt lik highaltitude orginal vekta, bare med mere vekt mot tupp? Mulig det er en MXZ vekt? Har ikke noe poeng for meg uansett. Det fungerer respons/mellaregister messig. Og det er det jeg vil ha.Varmeutvikling har det vært på allt vi har prøvd uansett hva det måtte være.

Selfølgelig fungerer det ikke pga sluring/varme som nevt 100x ganger.

Eg vil ikke være nåkka test person for deg så slapp bære av, men om du selg et kitt der du går god for effekt/respons (minimum lik orginalt) osv og med en max temp på 50-60 grader så skal jeg kjøpe ett kitt med fornøydgarrantien din. Så skal jeg teste kittet som nevt over her.

E bære det eg e ute etter, som sikkert di fleste andre.

Er ikke dette dine ord?
Om du stiller med fornøyd garranti så skal eg teste det ut for deg.
Om du og dem du jobbe med hadde vist hvordan PDRIVE variatoren fungere hadde dere ikke behøvd å teste alt dere har gjort.
 
Hørte at ein forhandler i USA hadde inne 6stk 850'er pga veivhavari:tdown: Hørte også at det hadde skjedd her i landet å, men det kan være tomme ord. Er derfor eg spør.
 
Screenshot_2017-03-16-23-37-03.png
 

Vedlegg

  • 17336530_190005434830075_4442464727871782912_n.mp4
    94,3 KB · Sett: 138
I løype og bratt sidehill (eller hardt underlag) så sklir beltet ned lettere med t-motion. Trenger ikke være rakettforsker for å se den teorien. Til allt annet har T-motion en fordel.

Trur du må konsentrere deg om det som faktisk står på linjene, i stede for det som er i mellom. For der er det ingenting :D
Står en hel masse i mellom linjene.. For den observante... :sneaky:
 
eg skriver ikke at dere kjøre mxz 850, Men at folk er missfornøyd med Sealevel kitet og et kit byggd med MXZ 850 vektan.
Som til nå har vist seg å være ett bra oppsett. Er ikke dette dine ord? Hva er bra om man har 100 grader i variatorene?
Hvem som er de beste/annerkjente Clutch folk du referere til? Spør du meg sier det vell mer om dem. Sjønne ikke hvorfopr det skal være så vanskelig å bygge et kit som får ned temp og fungere bedre en std?
Mitt kitt er det jeg som bygger og ingen andre. Det gjelder alle være kit Hvorfor skal jeg sende kit til deg for testing når jeg har andre som gjør det? Dem teste hart i dyp snø, 1 er oppe på riksen og tester mellom 500 og 1500 meter. Og tilbake meld fra han er meget bra.
Kan bekrefte at Trond hos ARS har en testpilot som nå har vært på riksgrensen. Pratet med personen på telefon på torsdag og fredag, og han kommer ikke fra Alta. Rolig sindig person som sa som ting var rett fra levra, det han kunne si er at diablokittet fungerte meget bra. Konstant turtall, fine temperaturer, knusa på en hel dag med saging og herjing mot norsk side uten noe reimplager. Skal prate med gutten i dag, så skal jeg se om jeg setter på et slikt kit om ikke scooteren blir lagt på finn.no ila dagen/morradagen. For jeg begynner og få NOK av og være ansatt i test og verifiksajonsavdelinga til BRP uten lønn for så og måtte bruke en halv vinter på lite kjøring og egne kostnader for og få en scooter til 175000,- til og fungere....
 
  • Liker
Reaksjoner: Diablo
ja har tenkt på det.. Jeg har ikke tatt noen reimer, men får jo ikke lyst til og dra langt ut i periferien for og bruke scooteren slik den er tiltenkt når man er redd for og blåse reimene slik så mange dessverre har gjort. Forhandleren min er meget behjelpelig, men leddene oppover i BRP har jeg lite tro på.. Hvis du kjøper en ny bil til 350 000,. og moser clutchen hver 50 mil, skal du da bare bytte clutch hver uke og leve med det eller skal produsenten ta dette innover seg og kaste om på alt slik at de som har kjøpt produktet blir servet opp så driten holder?
Nytter ikke og stå inne i Rovaniemi slik de har gjort i helga og drikke sprudlevann og spise kanapeer og hyle om hvor bra 2018 modellene blir på nett når folk med 2017 står opp til øran med drit som er produsert av brp!