POLARIS Stempler ripet opp? Axys

Ja da håper jeg virkelig at det er garantisak :) Mye skal dere ha for sylinder og stempel kit er det ca 7k? (hvis ikke det blir garantisak, kjekt å vite ;) )
Mener Cylmo tar ca 6-7000,- for bytte sylinder, og ca 3-4000,- for et par Wiseco stempler. Originale Polaris koster vell rundt 3000,- pr stk. Dette er priser tatt ut av hue etter det eg husker, så kan vere avvik.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen
Mener Cylmo tar ca 8000,- for bytte sylinder, og ca 3-4000,- for et par Wiseco stempler. Originale Polaris koster vell rundt 3000,- pr stk. Dette er priser tatt ut av hue etter det eg husker, så kan vere avvik.
Ser det er 6990 for en kit med byttesylinder og wøssner stempler på HSK sin side.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kennethfip
wøssner lager vel kun stempler med kryssbolt i senter. Å det er ikke riktig for axys motoren. Bare sånn til orientering
 
Hva med cylinder? Litt lettvint å bare bytte stempel om det også er skade på mer.
 
wøssner lager vel kun stempler med kryssbolt i senter. Å det er ikke riktig for axys motoren. Bare sånn til orientering

Den var ny. Kan du utbrede hvorfor det ikke er riktig for Axys motoren? Vet om flere som kjører med Wössner i sin Axys, og så vidt jeg vet så er det samme dimensjoner i 2016- CFI motoren som det er på 2008-2015 CFI motor.
 
Hvor har du det fra? Har ikke hørt noe om det hos forhandler, men vet at mange produsenter av fix kit gjør dette
Joda, men når fix kit monteres, så monteres ofte en shims mellom sylinder og blokk også, for å kunne senke senter hullet på stemplet, uten og bytte råder.
 
Joda, men når fix kit monteres, så monteres ofte en shims mellom sylinder og blokk også, for å kunne senke senter hullet på stemplet, uten og bytte råder.
Er fulstendig klar over det, da jeg har kjørt med 2 forskjellige fix kit på min pro, men jeg har aldri hørt at polaris har gjort det selv
 
snakker ikke om lavere hull til kryssbolt. Men kryssbolt er nærmere eksos side av stempelet for å forhindre skjørteslitasje. Å meg bekjent så har ikke noen av disse fix kit dette.
 
snakker ikke om lavere hull til kryssbolt. Men kryssbolt er nærmere eksos side av stempelet for å forhindre skjørteslitasje. Å meg bekjent så har ikke noen av disse fix kit dette.
Bmp sitt fix kit har det, bare sånn til opplysning og husker jeg ikke feil så har mtntk det også (kan undersøke dette om jeg gidder å ta motoren fra værandre)
 
snakker ikke om lavere hull til kryssbolt. Men kryssbolt er nærmere eksos side av stempelet for å forhindre skjørteslitasje. Å meg bekjent så har ikke noen av disse fix kit dette.

Det betyr fortsatt ikke at man ikke kan bruke Wossner eller Wiseco stempler i motoren :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Kennethfip
Nå må vi vel være enige om at axys motoren tåler mere en motoren i pro chassist. Å som du tydeligvis vet så er de relativt likt oppbygd. de relativt "store mekaniske forskjellene, er at kantene på portene har blir rundere for å eliminere hukking av ring å at kryssbolt er flyttet. Så ja mitt tilsvar er jo at du kan montere wøssner å slikt, men det ville jo være tålig tett å gjøre motoren mindre holdbar
 
Nå må vi vel være enige om at axys motoren tåler mere en motoren i pro chassist. Å som du tydeligvis vet så er de relativt likt oppbygd. de relativt "store mekaniske forskjellene, er at kantene på portene har blir rundere for å eliminere hukking av ring å at kryssbolt er flyttet. Så ja mitt tilsvar er jo at du kan montere wøssner å slikt, men det ville jo være tålig tett å gjøre motoren mindre holdbar

Ok, høres jo bra ut det :) Ut av ren nysjerrighet så lurer jeg på om du kan vise eller linke til en kilde til dette? Spør ikke for å sette spørsmålstegn rundt det du sier, men er svært interessert i sånt, så vil lese meg opp. Kjekt å vite sånne ting når man går over på Axys-chassiet.
 
I følge RK Tek så har originale Axys stempler en off-set på 0,5mm(0,02").
 
Fikk beskjed i går at dem ikke har sylinder på lager i sikkert hele scandinavia og må bestilles fra usa? går par uker ekstra... Veldig rart... Allerede venta 2 uker, og flere åpner skuterløyper allerede her mens jeg sitter å venter :)
 
Fikk beskjed i går at dem ikke har sylinder på lager i sikkert hele scandinavia og må bestilles fra usa? går par uker ekstra... Veldig rart... Allerede venta 2 uker, og flere åpner skuterløyper allerede her mens jeg sitter å venter :)
Be de kontakte Cylmo. Ville tro de har bytte sylinder på lager.