Tro om ventilrengjøringa har brutt garanti? Jeg har ikke kjørt en meter siden jeg rørte ventilan og aldri rørt motor eller noe før dette bildet her. Det er helt 100% stock kjørt.Er vell garanti på denne? Isåfall er det garanti sak. Si til forhandler at du oppdaget masse riper i stemplene da du rengjorde ventilene. Mine var ripe fri etter 315mil.
Jeg er usikker på om jeg har vært nær tom. Tror ikke jeg har noen gang fått oljelampa opp bare når jeg er i skogen med oppned kjøring og sånt. Aldri fått over 65-75 grader på maskinen da det har vært veldig fine snøforhold om våren i det siste. Aldri fått opp lampa at motorn er varm heller.Ikke glemt å fylt på olje noen ganger? Eller vært nærme tom? Da kan det vel bli luftbobler i oljelinjer hvis du har max uflaks. Skal ikke mere til. Kan det ha vært en plugg i ei oljelinje? Kjørt maskinen veldig varm noen ganger?
Skal ikke skje selv om den blir kaldkjørt
kjørt akkurat likt med min andre skuter 800 etec som jeg fortsatt har som reserveskuter. Gått over 8000. Motorn er som ny aldri bytta noe. etecene er noe til å stole på..Innkjøring går fort. En liten helg så er jo det i boks. Lite olje i tanken er ikke noe problem. Det er ikke værre enn nå vi ruller scooteren rundt for å få den løs. Disse motorene har vel elektronisk oljepumpe som tar en sjekk av funksjon og viskositet av oljen ved kald motor? Jeg har hatt oljelampe oppe mange ganger på min. E-tec har riktignok to nivåer på oljelampen. En lavt nivå og en tom. Polaris har sikkert noe av det samme.
Det kan vi være enig i men her velger jeg likevel å tro at du har hatt uflaks rett og slett. Det du selv kan gjøre uten å bryte noen garantivilkår er jo å måle kompresjonen på den.kjørt akkurat likt med min andre skuter 800 etec som jeg fortsatt har som reserveskuter. Gått over 8000. Motorn er som ny aldri bytta noe. etecene er noe til å stole på..
Er nå ikke rare innkjøringa Kjører 1 tank rolig så gir jeg på. Er jo såpass med ekstra olje under innkjøring.det er planen i morra Faen altså jeg som hadde gleda meg til å gasse på når snøen komme. Nå må den innkjøres hvis det må byttes.
Vis di skal bytte stempler. Hør om di kan sette imn wøssner stempler. Fås kjøpt hos hsk racing. Billigere en orginale men my sterkere.Skal ta med til forhandleren neste uke. Ringte i sted. Mente det var rart og mest sannsynlig garantisak med mindre dataen demmes sier at jeg har konstant varmkjørt Noe jeg ikke har gjort en eneste gang
Men, husk att smidde stempler trenger mere omtanke når det kommer til varm kjøring osv. Fortere og kaldskjære disse om en er utålmodig med å varme opp nok.Vis di skal bytte stempler. Hør om di kan sette imn wøssner stempler. Fås kjøpt hos hsk racing. Billigere en orginale men my sterkere.
Er ganske fornøyd med original stemplan akkurat nå og vil helst ikke sette på noe annet mens jeg enda har garanti. Det er noe dem sikkert ikke går med på og det er mye usikkerhet rundt wøssner. Tviler at de kjøper ny wøssner til meg hvis de skjærer etter 10 km. Kan sette på wøssner neste år. Tror dem har bare lov å sette på originaldeler i garantisak. Sånn var det når jeg fikk ny belte på garanti. Fikk bare velge mellom polaris belter.Vis di skal bytte stempler. Hør om di kan sette imn wøssner stempler. Fås kjøpt hos hsk racing. Billigere en orginale men my sterkere.
Vel dette er det såpass mye uenighet om at jeg vil fraråde trådstarter å følge dette rådet. For meg er wøssner kun et alternativ hvis det ikke er garanti.Vis di skal bytte stempler. Hør om di kan sette imn wøssner stempler. Fås kjøpt hos hsk racing. Billigere en orginale men my sterkere.
Oljeforbruket har vært veldig høy i forhold til den tidligere axysen jeg hadde SKS. Brukt utrolig mye olje.Hvordan har oljeforbruket vært? Å følge med oljeforbruket er veldig viktig mener jeg. Motoren skal og må bruke olje ved høy belastning. Det er velkjent at e-tec bruker lite olje men de bruker bare lite olje når man kjører pent. Med mye belastning så er de ganske glad i olje som nok bidrar til at de holder så godt som de gjør.
Dette med Wössner vs OEM så tror jeg det er noe med Polaris sine toleranser på sylindrer som er litt vel vide og som gjør at noen motorer går kjempefint med Wössner mens andre raser etter en dag.
Kan ikke tenke meg at en autorisert forhandler bruker noe annet enn OEM ved garantisaker.
Garanti sak uansett liten vits og kaste bort penger når du har garantiJa da håper jeg virkelig at det er garantisak Mye skal dere ha for sylinder og stempel kit er det ca 7k? (hvis ikke det blir garantisak, kjekt å vite )