POLARIS Stempel Tråden / Skjæringer på Wössner etter få kilometer

Virker som stemplene er for trange da?

Tror ikke jeg blir å montere inn wössner igjen.

Hadde wiseco på turbo assulten min, justerte KUN ring end gap, ingen ekstra olje etc, å der var det hard kjøring fra dag 1!

Holdt i massevis
Ifølge de som har peiling er det visst ingenting i dette, og wiseco er visst kjent for å utvide seg desto mer..
Bytta selv til wiseco for å teste noe annet, og kjørte 300km før jeg plukka ned å sjekka da jeg ble gjort oppmerksom på at motortemp på assaulten det dreide seg om var altfor høy og det var grunnlag for skjæring..så like fint ut,så ble montert sammen igjen! (tunellkjøler ble allikevel montert etter dette)
 
  • Liker
Reaksjoner: KON
Har du sylinderfotpalning på rett plass? Hullet til kjølinga så lite ut.

Viss det er meg du sikter til :
Ska være vanskelig å sette den feil vei. Samme med topp pakning.
Har temp måler ilag med orginal varsel lampe, og temp ligger normalt på 50-60grader.
Har ikke vært problem til no
 
Virker som stemplene er for trange da?

Tror ikke jeg blir å montere inn wössner igjen.

Hadde wiseco på turbo assulten min, justerte KUN ring end gap, ingen ekstra olje etc, å der var det hard kjøring fra dag 1!

Holdt i massevis
Jeg kjørte 1200km med originale stempel og turbo på min 13´pro. Motoren hadde gådd totalt 2000km når jeg plukket ut stempel og de var like fine enda, mye igjen av coating. Men ringene var litt slitt så ble erstattet. Vurderte wøssner men pga at jeg hørte at enkelte har plagdes med å få de til og holde (virker ikke som det er alle) så monterte jeg inn wiseco da jeg hadde god erfaring med de på min forrige 11´turbo assault.
Har hittil kjørt 3 tanker bensin og stemplene er like fin enda, bakker den til 30 grader hver gang før jeg kjører samt at når jeg er på fjellet så kliper jeg ikke klipa i bunn rett etter en kaffepause, virker som det holder veldig godt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: chrome ckranks
Wössner er ikke noe særlig gode for Polaris er min erfaring. Monterte nye sånne for en kompis på hans maskin, dro den igang, så bakka den i 10 sekunder før den skjærte. Hadde heldigvis splitter nye Wiseco til min egen maskin, så han fikk ta de. Funka som sprit for en alkis, å fungert siden :)
 
Har opplevd wøsnner stempel havari på en av mine maskiner, skar den først med 4 korner havari og nikasil ødelagt.

Satt i nytt stempel og havari 4 korner igjen etter 100 km.

Kjørte motor pent varm begge gangene, satt tilbake orginale og har funket 1500 km så langt
 
Har opplevd wøsnner stempel havari på en av mine maskiner, skar den først med 4 korner havari og nikasil ødelagt.

Satt i nytt stempel og havari 4 korner igjen etter 100 km.

Kjørte motor pent varm begge gangene, satt tilbake orginale og har funket 1500 km så langt
Har du nåkka 800 syl ligganes?
 
Igrunn rart at så mange er plaget med stemplene når importøren selv både skriver og sier på telefon at han har 100 vis av kunder som alle er fornøyde! Kjenner jeg blir oppgitt over hele geia.
 
Har to maskina med wøssner, en org maskin å en turbo funker helt utmerket. Har å en reserve motor med wøssner ikke sikker på km den er gåd med wøssner men alt ser bra ut på den. Den er å kjørt med turbo
 
Dere som har havarert på wøssner, er dette hovedsaklig på polaris?
Litt interessant og høre, fikk forståelsen av at mine tilfeller var nokså enestående, og at det var ukjent at flere hadde skjært...
 
  • Liker
Reaksjoner: Stephan Hemmingsen
Dere som har havarert på wøssner, er dette hovedsaklig på polaris?
Litt interessant og høre, fikk forståelsen av at mine tilfeller var nokså enestående, og at det var ukjent at flere hadde skjært...

Ettersom jeg leser og ser på brukerne som legger ut så er det snakk om Polaris ja.
Har sagt i lang tid at de høres for bra ut til og være sant med at en motor kan øke 10hk ved å skifte stempel, da må man vel kanskje ha en fuel controller for de 10hk skal jo ha mat?
Jeg holder meg til den "høres det for bra ut til og være sant så er det ofte det".
Er glad jeg gikk for wiseco og oem stempel på mine motorer ettersom jeg leser her inne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: chrome ckranks
Screenshot_2016-02-07-23-00-21.png
Svenske i dag
 
Som jeg har nevnt tidligere, er vell egentlig ganske vanskelig å få 8-10 hk med stempel bytte? Med mindre de stemplene som satt i er oppbrukt. Ja kanskje motoren føles rappere, men det er pga vekt. Er ikke det logisk eller er det bare meg? Begynner å se at det kanskje var best å gå for wiseco, polaris sine oem stempler fra 2014 og opp er også anbefalt.
 
Kjenner til flere som har opplevd det samme! Søppelstempel. Klart dem som sæll dritten sir det e så fantastisk bra.
Bruk orginalt. Det fungere best!
Kunne vært greit med en uttalelse fra de det gjelder om de er her på forumet. Interessant og høre hvordan og hvorfor..
 
Om det virkelig er så ille at flere folk havarerte etter kort tid så burde vel dette være en reklamasjon sak??
Er vel vanskelig og reklamere om en ikke kan dokumentere alle steg av montering og innkjøring..selv da tror jeg man ville stille en dårlig sak sålenge forhandlerne "aldri har hørt om noe lignende.." lett og sparke nedover..:)
 
Er vel vanskelig og reklamere om en ikke kan dokumentere alle steg av montering og innkjøring..selv da tror jeg man ville stille en dårlig sak sålenge forhandlerne "aldri har hørt om noe lignende.." lett og sparke nedover..:)

En ting er ihvertfall helt sikkert, det gjelder bare noen få polariser. Vi har montert wøssner på 2015 polaris som har blidd kjørt rimelig hardt med, og den går enda.
Og når det bare gjelder noen få så bør man lete etter feil andre plasser enn hos stemplene først.

Det stempelet på bildet ser mer ut som den har gått magert enn at stempelet har vært blitt for stort.

Er det en stor bunnpakning eller en bunnpakning pr sylinder på den?

Ble stempel og sylinder godt innsmurt i olje før montering? Ble det blandet inn godt med olje i bensin før oppstart? Ca 2-3% ekstra? Fikk motoren gå sine første 10 min kun på tomgang? Rolig innkjøring?
Jeg sier ikke at noen har gjort feil, men det er helt klart ting man kan gjøre feil.
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
En ting er ihvertfall helt sikkert, det gjelder bare noen få polariser. Vi har montert wøssner på 2015 polaris som har blidd kjørt rimelig hardt med, og den går enda.
Og når det bare gjelder noen få så bør man lete etter feil andre plasser enn hos stemplene først.

Det stempelet på bildet ser mer ut som den har gått magert enn at stempelet har vært blitt for stort.

Er det en stor bunnpakning eller en bunnpakning pr sylinder på den?

Ble stempel og sylinder godt innsmurt i olje før montering? Ble det blandet inn godt med olje i bensin før oppstart? Ca 2-3% ekstra? Fikk motoren gå sine første 10 min kun på tomgang? Rolig innkjøring?
Jeg sier ikke at noen har gjort feil, men det er helt klart ting man kan gjøre feil.
Selvsagt skal man ikke skylde ukritisk på stemplene, verken det ene eller andre merket. Men det ser jo ut som at flere har vært ute for det samme, så er ikke dumt om de faktisk kommer med innspill til hvordan de gjorde ting slik at man kanskje ser en fellesnevner her en plass..?
Greiere og snakke om det og kanskje finne ut av hva som har blitt gjort annerledes fra de som på den andre siden hadde en smertefri installasjon, kontra og tie det ihjel i frykt for å sverte produktet..lettere og gjøre samme feil flere ganger da,og dermed undergrave kvaliteten på produktene desto mer..
 
  • Liker
Reaksjoner: N.A84
En ting er ihvertfall helt sikkert, det gjelder bare noen få polariser. Vi har montert wøssner på 2015 polaris som har blidd kjørt rimelig hardt med, og den går enda.
Og når det bare gjelder noen få så bør man lete etter feil andre plasser enn hos stemplene først.

Det stempelet på bildet ser mer ut som den har gått magert enn at stempelet har vært blitt for stort.

Er det en stor bunnpakning eller en bunnpakning pr sylinder på den?

Ble stempel og sylinder godt innsmurt i olje før montering? Ble det blandet inn godt med olje i bensin før oppstart? Ca 2-3% ekstra? Fikk motoren gå sine første 10 min kun på tomgang? Rolig innkjøring?
Jeg sier ikke at noen har gjort feil, men det er helt klart ting man kan gjøre feil.

På grensa til O.T. men lurer på om bensinen (med olja) I cfi er innom veiva? På e-tec er det i hvertfall ingen vits I å blande ekstra olje I bensinen, trodde det var samme for all innsprøytning.
 
ikke innom veiva, men olja kommer jo til nytte på sylinderveggene - er jo tilpasningen sylinder/ring/stempel som krever innkjøring her
 
ikke innom veiva, men olja kommer jo til nytte på sylinderveggene - er jo tilpasningen sylinder/ring/stempel som krever innkjøring her

Mange som påstår at oljen på toppen av stempelet utgjør nada, den blir forbrent og det som eventuelt blir igjen spyles rett ut eksosen og gjør bare ugang...

Høres litt ut som 1+1=2 for meg.
 
godt mulig det , men når oljemengden er justert så lavt som den er på nye scootere , så kan det umulig skade om de får bittelitt ekstra.
Min 2011 SBA brukte så lite da jeg fikk den at det var vanskelig å kalkulere forbruk , men rundt 1:100 muligens. Har senere skrudd opp litt på pumpa (husker ikke hva forbruket ble etter) samt kjørt med en skvett olje på tanken.
Den har nå iallefall 11000 på telleren, derav 5000 med wössner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen og Krom