ARCTIC CAT Sno pro BB 800

Herregud, lagret jo den linken i går, fikk fra selger, kort tids minne på topp,men takk:)

Har komplett speedwrex anlegg på 800 kittet i sno proen, bråker det ikke mere enn det så er det null stress.
 
  • Liker
Reaksjoner: Polaris Assult
Kom en liten pakke i dag også, gauge lifter og hot dogger:)
ImageUploadedByTapatalk1354912154.826156.jpg



Sendt fra min iPhone ved bruk av Tapatalk.
 
  • Liker
Reaksjoner: EdGe7o0
Fan, har rotet bort nøkkeln til m8, lett og tjuv koble? Tenkte meg ut og skru litt men vill ha den under tak først:)
 
Du trenger bare å koble ifra kontakten til tenningslåset. Trenger ikke rive ledningene ut fra tenningslåset.
 
Norway, sylindrene har vært hos turbokalsen for en sjekk og litt små pussing etter siste nicasilering visst det var det du var uenig i?

Nei. Så langt virker Håvard som et skritt i riktig retning. Men hjelper det?

2 ulike lekkasjer fra toppen på grunn av feil maskinering/tilpassing. Dobbel o-ring!!? 3 sylinderfotspakninger for å gi levelige forhold i toppen? Og sa du negativ squish?? Over 14 til 1 i komp uten at motorbygger har bedt deg kjøre racefuel? Og du sitter igjen med en 800 motor som dør gjentatte ganger når den blir bedt om å levere 144Hk...

Mener aldeles ikke å pisse i suppen din, men din motorleverandør har ikke gjort alle leksene sine. Jeg mistenker at du har innsedd det ettersom du spør etter andre som kan porte din motor.

Basert på det jeg siterte over burde det vært linket til tråden om gode og dårlige erfaringer med personer/bedrifter. Hva har SMP levert som gjør at ingen har våget å stille spørsmål ved motorbyggverket i denne tråden??

At Speedwerx ikke vil blandes mere inn i dette skjønner jeg godt. 144hk? En moderne 600 leverer 120+hk standard, en trimmet 800 må prestere bra over 160hk for at det skal kunne kalles vellykket.

Balltreet har blitt ropt på for 10% av det jeg anser at du har tapt. Håper du får hjelp til å redde en duganes 800 ut av dette.

Rune
 
For og si det slik: Jeg blir aldrig og bruke SMP i sverige flere ganger, blir og å holde meg unna speedwrex så langt det lar seg gjør. Har ikke orket og lage noe styr rundt dette, men visst noen spør så får de svar om hva jeg mener.

Fikk Pf-racing til og omarbeide domene mine, fantastisk snilt gjort en fredags kveld til en ufattelig hyggelig pris, synd han bor langt unna.

Håvard har vært meget hjelpsom og scootern funket meget bra etter jeg var der. Hvorfor eksosventilene har knekt vet jeg ikke enda men de nye som er kjøpt inn bør holde bedre. Smp knakk og noen ventiler men fikk aldri noe vettug svar fra han. Vet ikke om mottrykket på eksosen kan knekke de da sluttdempern fra speedwrex fikk seg en kakk og dermed sperret innmaten for eksosen, mye mottrykk.

Håvard utførte porting på sylindrene i fjor, dette er ikke testet enda siden ventilen knakk, men han var ikke imponert over tidligere arbeid. Så håper på noe mere effekt nå. Gjenstår og montere den sammen så skal jeg ta turen til Håvard igjen.

Skal det trimmes mere her i gården blir jeg og bruke Håvard så fremt det gjelder arctic.
 
Har fått skrua litt siste dagene på m8, byttet stempel(5000km), montert dd-ypipe, spreedwrex sluttdemper, hot dogger, gauge lifter og koso egt overvåkning.

Vært en tur på fjellet i kveld, heldigvis ikke noe støy i sluttpotta men den er MYE letter enn orginalt, så får man sjå kor turtallet havner henn etterhvert. dd-ypipa skal vell gi litt mere så håper jeg drar minst det turtallet jeg skal ha nå, i tilfelle sluttdemperen skulle gi meg litt mindre hk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Norway
Like di prosjektan dine :thumb:
Ang. plasering av hot dogger:

0:32. Veit ikke om det hjalp, sia det e en m7 med twin pipes. Du kan i allefall se kordan man tilberede matn. :gskratt:
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
ImageUploadedByTapatalk1358553056.399697.jpg
Ja da ble det pinadø liv i crossern igjen. Startet den bare opp ikveld og lot den bakke seg varm, blir vell ikke populært med gassing etter 11:) Ble noe trangere for kjøleslangen fra toppen med disse ventilene men skal gå det der, ingen kvasse kanter der. Så må jeg nok shimse eksosventilene så de åpner rett, virker som de åpner litt tidlig.

ImageUploadedByTapatalk1358553071.016061.jpg



Sendt fra min iPhone
 
Vært på årets første skikkelige scooter tur i da, sikkelig bunnløst. Skøy som fan:) M8a funket fint den, noe variabel på turtallet så må vel få overhalet variatorene.
 
M8 er til salgs,bud vurderes.

Ellers kjennes 800 crossern meget rapp ut, lette vekter enda men kjennes bra ut, må vell laste litt på og ta den en tur på fjell.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker