POLARIS Geir0's garasjetråd,nå polaris khaos 155 boost. 3"

Stålnagler har en tendens å riste seg løs av aluminiumet å bare utvide hullet.. iværtfall til mitt bruk :p så jeg bruker ALU nahler av høy kvalitet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Gikk for noen syrefaste, siden det er det originalt. Ser for meg at alu vil gi seg etter man driver å river å løfter i bakenden når man setter seg fast :D
 
Ingen dum ide det! Jeg kjører rimelig hardt, så jeg velger heller å bytte di i ny å ne en å utvide hullene. :) har du tilgang til plate knekker siden du skal forlenge tunell?
 
Kjøpte ifra USA, en som hadde demontert en summit :) har plateknekke, men synes det ser så jalla ut uansett hvor mye arbeid man legger i det hvis man gjør det selv:p
 
Problemet med de fleste nagler er at de har liten klemstyrke fordi de utvider seg mye i hullet før de når å klemme sammen dermed kan det virke som de sitter godt. Stavex nagler klemmer nesten bare sammen fordi utstikket kollapser som et trekkspill. Det gjør det også enkere å bruke de fordi du må ikke passe så sinnsykt godt at platene er dønn sammenklemt før du nagler fast. Gjør man alt etter boka sitter vanlige nagler godt. Stavex er enklere å bruke, takler større variasjon i platetykkelse pr størrelse naggel.
https://www.ebay.com/itm/Avdel-Stav...211233?hash=item3ae623d561:g:1BgAAOSwq4VaMd7P

BA-0BE34-00614.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Frakt på 600kr på nagler for 200kr ødela jo gleden der. Sikkert mulig å finne billigere hvis ikke blir det jo 10kr pr hull
 
Som nevnt før så er dette lagerført vare hos Tools og de koster ikke så veldig mye mer enn vanlige nagler. Jeg bruker å få de tilsendt fra Tools i Tønsberg. Trenger bare to dimmensjoner. Lang og kort i 4,8mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinhead1974 og EJ
Har god erfaring med motul på 4 takt skuter og mc, er bra oljer har jeg innrykk av. Har kjørt mye castrol 2t som alternativ på rotax
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
okei, ja motul er jo ett kjent merke, men med såpass belastning som det er på slike motorer så er det jo lurt å kjøre med kvalitets olje.
Castrol ja, tror ikke jeg har noe rabatt på det.

Er jo ganske vanlig at folk skjærer ho motorene. Ser nesten hele tiden at folk legger ut annonse om sylinder ønskes kjøpt, om det er pga oljen eller kald straffing kan man jo lure på...
 
Det er kanskje pga det er en motor som har betydelig markedsandel og begynner å bli gammel , tror jeg.
 
Framlysene fungerer plutselig ikke, alt annet lyser. Noen som vet om det går Ann å koble på batteri en plass for å slippe at den må svive når man feilsøker?
 
Var ikke releet. Kan vel ikke være spennings regulatoren heller, alle de andre Lysene lyser som normalt, Hmm.
 
Ble lei av snø og is som pakket seg på filteret, det kom også vann inn hvis det regnet, ikke bra for motoren!

så bestilte en duk ifra Mo flow, slik at jeg kan lage luftingene selv :)
DD8FB6D5-DFDE-45D7-B1FA-9A4DF996BE4B.jpeg
B6346261-49D0-4665-87DC-5D94F82A5CA0.jpeg
73C3F5BB-B249-4129-9F8E-C4FFAEBF1D8F.jpeg
C94139AF-B157-48E4-926C-2A1291E35ACB.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: smaug1 og larris340
63E93AA9-3641-4992-B8A2-3AD9A1C4BBA8.jpeg
BE3652A4-F7AE-467E-B174-76A0428895D9.jpeg
Holder på med å bytte til dj kit, men er det noen som vet hva disse er til?
Fulgte med 2 stk bare, hmm
 
Sist redigert:
Jeg tror det er original BRP del som gjør at justeringsområde blir litt større(stort nok i enkelte tilfeller) og som kom på senere modeller elns. Husker ikke det der helt lengre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Det der husker jeg så dårlig at jeg kan kun støtte meg til deletegning og det er oppført 3 der.
 
Du har helt sikkert rett, har ikke original sekunder på min så rotet meg nok litt bort :)
 
Er 3 stk av de :)

Fått montert dj kit i kveld, sykt greit med presse! Måtte lage til presse hylse for å komme til låseringene.
Men merket det var fort gjort å skade helixen, første forsøk så skar splinesen inni aluen på helixen... men Sattser på at det gikk greit, måtte bare file litt :)

Skal gire den til 19-45 i morgen, så det blir gøy å prøve :D
2C6E9CFC-3E6A-4F53-985E-650B6498EFB9.jpeg
D839A99C-C529-4B0B-AAE3-CDF8C47EDDA2.jpeg

13906DA8-0E47-4765-B2CC-8B2FA7FD98E8.jpeg
1BAF131C-7D6E-4587-B251-49CF9733D93D.jpeg
 
Fikk kjørt veldig mye i helgen, 95 liter røyk :D
Men etter bytte av vekter, fjærer i begge variatorene og helix, så synes jeg variatorene å belte ble så varmt, endte også opp med at jeg ødelag to reimer på turen. Variatoren tok tak på ca 2800 rpm. Og det er jo veldig lavt, jeg tenker å bytte til lettere vekter i første omgang.
noen som har noe erfaring rundt dette?
37933678-713C-4A24-8643-C236A2D9E434.jpeg
 
95 liter på en scooter? :eek:
Er noen år siden jeg har klart å kjøre bort så mye på en helg og da snakker vi om en scooter som godt kunne bruke 4 liter på mila.
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0