Ski-doo 2019

En tråd i 'DIVERSE' startet av Ski--doo, 8 Nov 2017.

Stikkord:
  1. Er vel på tide å begynne å spekulere på neste års modeller. :D

    Jeg for min del vil tro at det kommer en 600cc eller lignende i g4.
    Syns også at det er på tide å fornye XU plattformen.

    Hva tror resten av dere?
     
    • Liker Liker x 1
  2. Tørr garantere at ny 600 e-tec blir å finne på g4 siden RS har fått den. Håper de gjør noe med X vs XRS pakkene slik at XRS blir det den var, en skikkelig bøs kjøremaskin med topp dempere ala Lynx RE. Ellers blir det vel bare mindre detaljer tror jeg.
     
  3. Du har nok rett i at 600 e-tec kommer i g4, men vil den få alle oppgraderingene som RS har fått? Som feks nye stempel og boost injektorer.
     
  4. Ja jeg tipper at det er den motoren vi vil se for konsumentmarkedet også men med annen tuning selvsagt. Det blir vel en mini 850 rett og slett med færrest mulig forandringer. Kanskje den til og med får to delt veiv og trykksmurt lager, tvilsomt men ikke umulig.
     
  5. En våt drøm om en 60års jubileums modell av summit eller freeride i original ski-doo gul og sort... :wow:
    Ellers så frister det med en freeride med shot-start.. :)
     
  6. Jeg kunne tenkt meg en scooter med litt lenger belte enn Renegade X, fortsatt med 4-takter. Helst 1200 som jeg synes de bør slenge en turbo på.
     
    • Enig Enig x 1
    • Morsomt Morsomt x 1
  7. Noe lignende Lynx 49 Ranger med 1200 hadde vert fint.
    Kunne tenkt meg en Freeride 146 med c-motion og et belte med noe stivere kammer.
     
  8. Tror vi blir å se shot i mange flere modeller framover. En Freeride146 variant med c-motion tror jeg også kunne ha slått an.
     
  9. Er vell shot på en av freeridene? Men ikke s-38 eller 146’’ lengde.
     
  10. Renegade Backcountry 146" har jo allerede C-motion ;)
     
  11. Ska uansett ha 154" lengde, om det blir summit eller freeride.. ;) Men, må se hva som kommer først uansett, så får man ta stilling til om man skal bytte eller ikke.
     
  12. Ja det er den eneste som har c-motion i dag men det er stusselige dempere på den da. En Freeride som har bedre dempere og råere belte hadde sikkert blitt en "slæger".
     
  13. Synes C-Motion ligner svært på det gamle summit understellet... Irriterende at ikke shot kommer på Freeride146 eller Lynx RE3700...da hadde jeg bestillt en slik.
     
  14. Hører at de kommer en ny motor 650 e-tec
     
  15. De er lik i konstruksjonen men frambukken har sikkert en annen lengde, annen demper og fjær rate osv pluss at c-motion er vinklet litt opp bak.
    Ja det er kjipt at ikke shot kommer på langt flere modeller. Hadde jo vært glimrende å kunne spart de kg på alle modeller i grunn, i allefall som opsjon I det minste ved bestilling på våren.
     
  16. Tipper shot kommer på så si alle 2019 modellene....?
     
  17. Det er min teori også men forhandleren min mener at det neppe skjer. Han mener shot bare vil være på plass på mountain modellene. 850 er for tung å dra i gang i kulden for folk flest mener han. Kan for så vidt skjønne argumentet, men alle burde ha det som vår-opsjon i det minste.
     
  18. Hva med å benytte prinsippet bak shot start som vanlig el-start med batteri? Vil jo selvfølgelig ikke få den samme vektbesparelsen, men det må jo bli noe lettere siden man ikke trenger startmotor og startkrans.
     
  19. Men må man ikke dra den i gang med snora første starten på mårrakvisten?
     
    • Liker Liker x 1
  20. Ja
     
  21. Ja det er poenget til selgeren. Bare de mer ekstreme kjørere gidder å dra i gang en 850 på morran derfor vil ikke shot være for alle. Jeg tenker at så ille kan det ikke være å dra den i gang, finner det vel ut etter hvert.
     
  22. Det er fult mulig, kanskje det er framtiden for Rotax. Nå er jo startkransen borte som vi kjenner den på 850. Startmotoren er koblet mot et drev på veiva direkte ikke via primæren.
     
  23. Den starter utrolig lett, den er ikke tyngre å dra igang enn hva E-tec800R er..! :thumb:
     
    • Enig Enig x 1
  24. Ja lettstartet er den nok men i 20 minus er den vel seig å dra i?
     
  25. -20? Må jo dra den i gang i både -35 og kanskje til og med -40. Men det går sikkert greit det, bare man drar lenge nok.
     
  26. Du slipper å dra lenge, så lenge du får den rundt, så starter den. Minus 28 i Fünas, full fyr på første drag! :thumb:
     
    • Liker Liker x 1
  27. Fint å vite når man skal kjøpe scooter og bor på indre strøk :thumb:
     
  28. E-tec starter fint i -40, og man drar vel strengt tatt ikke ut å kjøre i de temperaturene med mindre det er nødvendig.
     
    • Enig Enig x 1
  29. Vel, må man så må man. Er man langt til fjells og våkner opp til - 35 grader så er det jo greit å vite at faenskapet starter og at man kommer seg hjem :)
     
    • Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
    • Morsomt Morsomt x 1

Del denne siden