POLARIS Pro rmk tunnel fix

En tråd i 'TEKNISK' startet av Larsinist, 16 Jul 2017.

  1. lovet å legge ut bilder av tunnelen, som æ fiksa til en pro rmk 2012 mod

    Hær ser man skadene på høyre side!

    IMG_2609.JPG

    Så fikk jeg sveisa den sammen, før jeg monterte ytter å indre plater

    IMG_2612.JPG


    Pussing av sveising, og klargjøring for indre plate

    IMG_2614.JPG

    Så montert indre plate, og så valgte jeg og punkt sveise litt, sånn at det får mere styrke

    IMG_2615.JPG


    Så blei ytterplata montert, med popper og litt sveis

    IMG_2616.JPG

    Skrape merkene er fra det limet, var masse arbeid å få det løs
    Klarte å miste bildene fra venstre side, men samme framgangs måte

    Så fiks ferdig tunnel!!
    IMG_2618.JPG


    Nå må den bare skrues å poppes isammen

    Litt stemnings bilder fra garagen

    IMG_2619.JPG

    Å andre siden

    IMG_2621.JPG

    Men jeg lurer på en ting, hvor skal denne delen være???
    Antar på variator siden, en plass, da det ser ut som variator støv på den!

    IMG_2622.JPG

    Så skal den e polarisn selges, så fort som mulig, og alle kronene skal inne i mitt ac prosjekt
     
    • Liker Liker x 1
  2. Et tips til neste gang. IKKE slip aluminiumsveis. Styrken i sveisen ligger i materialet som legges på. Pusses den ned er det veldig lite styrke igjen(det er grunnen til at all sveisefuge på aluminium ser så grovt ut selv fra fabrikk). En liten polish for å gjøre sveisen litt glattere for lettere rengjøring senere kan være lurt men da skal man fjerne minimalt med materiale.
     
    • Liker Liker x 1
  3. Huff, æ e særdeles dårlig å sveise!
    Trur æ holder mæ til det æ kan i framtiden!!
     
  4. tror det der holder godt men best at kjøper vet hva som er gjort tilfelle det blir problem :)
     
  5. Yepp, skal ikke bli noe problem, da den har blitt limt å sveisa, og dobble plater, så jeg vil påstå den er sterkere en orginalt

    Legger den ut for salg i helga, akkurat ferdig å skru den sammen, og har hatt en liten test run også!
     
    • Liker Liker x 1
  6. Den delen som du sikter til på siste bildet, skal stå imellom motor og tunell på variator siden, det er et motorfeste
     
  7. Ja, æ fant det ut til slutt, hehhe!!

    Va kan en sånn være værdt??

    2012 mod, med 2013 motor, ny primær, og nyoverhalt kjedekasse!
    Bare en sånn ca pris
     
  8. 35-40k burde æ vel klare å få den solgt for, den er jo helt i orden nå?
     
    • Enig Enig x 1
  9. Burde greit få det om den e reg?
     
  10. Ja, den har skilt!!
     

Del denne siden