POLARIS Polaris pro rmk 800 prosjekt

lucas9020

Medlem
18 Aug 2015
393
123
Finnmark
Da man har starta i ny jobb ble det selvsagt ny scooter. Og da må det pimpes litt det ble en overliggere polaris pro rmk 800. Planen i år blir det her
Dekal kitt fra esticky
Variator kitt
Jaws pipe
 

Vedlegg

  • IMG_20171106_210353_501.jpg
    IMG_20171106_210353_501.jpg
    77,8 KB · Sett: 155
  • E-Sticky-S12-Polaris-Blue_preview.jpeg
    E-Sticky-S12-Polaris-Blue_preview.jpeg
    153,6 KB · Sett: 156
Stilige dekaler!
hva er grunnen til at du vil ha variator kitt? Prøver å lese meg opp på endringer å gjøre på min 18 pro rmk, så derfor jeg spør.
 
Stilige dekaler!
hva er grunnen til at du vil ha variator kitt? Prøver å lese meg opp på endringer å gjøre på min 18 pro rmk, så derfor jeg spør.
Grunnen er vel at man får scooteren til og gå litt bedre, originalt oppsett funker godt det altså, men er mer og hente med et variator kitt, motor fjæra er såpass myk foreksempel så kan fint montere stivere,
 
@lucas9020 @Samuline

Merka at min ble rappere, mer responsiv og mer aggressiv etter montert variatorkit, men scooteren gikk ikke særlig bedre sånn generelt sett :) Får jo også muligheten å justere vektene selv hvis man har justerbart variatorkit, f.eks CPC.

Hvorfor vil du ha Jaws pipe, trådstarter? :) I min mening bare masse bråk for lite ekstra effekt i utbytte, men det er meg.
 
@lucas9020 @Samuline

Merka at min ble rappere, mer responsiv og mer aggressiv etter montert variatorkit, men scooteren gikk ikke særlig bedre sånn generelt sett :) Får jo også muligheten å justere vektene selv hvis man har justerbart variatorkit, f.eks CPC.

Hvorfor vil du ha Jaws pipe, trådstarter? :) I min mening bare masse bråk for lite ekstra effekt i utbytte, men det er meg.

Mange liker Jaws pipa fordi du får 10 hk mer og scooteren går "mye"bedre. Etter det jeg har funnet ut om den er at den øker peak effekt med 250 rpm og du mister garantien. Stock pipe har peak effekt på rundt 8250 rpm mens Jaws har nærmere 8500 rpm og når man tuner variatorene for å gå på det turtallet vil man få følelsen av at det går bedre, men skulle gjerne likt og visst hvor stor forskjell det egentlig er på snøen på to maskiner den ene er stock og andre har jaws og begge er justert for 8500 rpm. Vet bare hvordan min Pro gikk når jeg justerte den til å gå på 8500 rpm. :p
 
Mange liker Jaws pipa fordi du får 10 hk mer og scooteren går "mye"bedre. Etter det jeg har funnet ut om den er at den øker peak effekt med 250 rpm og du mister garantien. Stock pipe har peak effekt på rundt 8250 rpm mens Jaws har nærmere 8500 rpm og når man tuner variatorene for å gå på det turtallet vil man få følelsen av at det går bedre, men skulle gjerne likt og visst hvor stor forskjell det egentlig er på snøen på to maskiner den ene er stock og andre har jaws og begge er justert for 8500 rpm. Vet bare hvordan min Pro gikk når jeg justerte den til å gå på 8500 rpm. :p

Enig. Men bare det å miste garantien gjør det ikke verdt det i det hele tatt :p Også bråker det så man får jo skallebank så det synger.

Forresten, går ikke turtallssperra på 8500 rpm?
 
Enig. Men bare det å miste garantien gjør det ikke verdt det i det hele tatt :p Også bråker det så man får jo skallebank så det synger.

Forresten, går ikke turtallssperra på 8500 rpm?
Man bytter jo ikke slutt pipa, så lyden blir som orginal Men veldig enig i det han her over sa, men vet at med pipa og riktig justert variator oppsett så går den mye bedre en stock
 
Mange liker Jaws pipa fordi du får 10 hk mer og scooteren går "mye"bedre. Etter det jeg har funnet ut om den er at den øker peak effekt med 250 rpm og du mister garantien. Stock pipe har peak effekt på rundt 8250 rpm mens Jaws har nærmere 8500 rpm og når man tuner variatorene for å gå på det turtallet vil man få følelsen av at det går bedre, men skulle gjerne likt og visst hvor stor forskjell det egentlig er på snøen på to maskiner den ene er stock og andre har jaws og begge er justert for 8500 rpm. Vet bare hvordan min Pro gikk når jeg justerte den til å gå på 8500 rpm. :p
Enig i litt av hva du sier, men er nok rimelig bra forskjell når man kjører stock kontra de ekstra justeringene med ny pipa
 
Enig. Men bare det å miste garantien gjør det ikke verdt det i det hele tatt :p Også bråker det så man får jo skallebank så det synger.

Forresten, går ikke turtallssperra på 8500 rpm?

Skal jeg gjøre noe som går ut over garanti så skal det være noe som gir mer krefter enn et effektanlegg. ;)

Ja spærra er vel dær i hugget, men trur ikke den kutter akkurat på 8500. Lekte litt med variatoroppsettet sist vinter og såg på logginga at den var oppe i 8650 på enkelte drag over vannet.
 
Man bytter jo ikke slutt pipa, så lyden blir som orginal Men veldig enig i det han her over sa, men vet at med pipa og riktig justert variator oppsett så går den mye bedre en stock
Er bedre om man beholder den originale lyddemperen ja :)
 
Enig i litt av hva du sier, men er nok rimelig bra forskjell når man kjører stock kontra de ekstra justeringene med ny pipa

Kunne du for morroskyld prøvd å montert kun varistorkittet først og justert den til å gå på ca. 8400 rpm og så monterer du jaws og får den til å gå på samme turtall og se om du merker forskjell? Hadde vært morro å få hørt hvor mye forskjell du opplever de forskjellige delene isteden for at du bare hiver alt på og konkluderer med at "jepp, det går bedre!" ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: lucas9020
Kunne du for morroskyld prøvd å montert kun varistorkittet først og justert den til å gå på ca. 8400 rpm og så monterer du jaws og får den til å gå på samme turtall og se om du merker forskjell? Hadde vært morro å få hørt hvor mye forskjell du opplever de forskjellige delene isteden for at du bare hiver alt på og konkluderer med at "jepp, det går bedre!" ;)
Det skal da være mulig det :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MHP
Har jaws på min pro, og det funker. Har variatorkit også fra motorolje her inne på forumet som funker veldig bra. Det er med heelcliker vekter. Har tatt av og på pipa flere ganger samt med original variatoroppsett får å sjekke forskjell. Og det er stor forskjell. Kom på sperra enkelte ganger når jeg hadde original variator og i 91modus (anbefales å kjøre i ETH).. har også tatt av pipa og kun kjørt med variatorkit som var vekta til pipa og datt ned fra 8450 til 7950-8050. Monter orginal eksosn når du levere skutern inn til forhandler så skal det nok gå fint med garantien.
 
Mange liker Jaws pipa fordi du får 10 hk mer og scooteren går "mye"bedre. Etter det jeg har funnet ut om den er at den øker peak effekt med 250 rpm og du mister garantien. Stock pipe har peak effekt på rundt 8250 rpm mens Jaws har nærmere 8500 rpm og når man tuner variatorene for å gå på det turtallet vil man få følelsen av at det går bedre, men skulle gjerne likt og visst hvor stor forskjell det egentlig er på snøen på to maskiner den ene er stock og andre har jaws og begge er justert for 8500 rpm. Vet bare hvordan min Pro gikk når jeg justerte den til å gå på 8500 rpm. :p

Da burde du jo værtfall prøve jaws pipe!
Får hvis du syns den gikk bedre orginalt på 8500rpm så Blir den jo å gå sykt godt med jaws nu skal jeg ikke si hva hk det er på 8500org men tipper kanskje 120hk? Og med jaws på 8500, så har du 150hk
 
Da burde du jo værtfall prøve jaws pipe!
Får hvis du syns den gikk bedre orginalt på 8500rpm så Blir den jo å gå sykt godt med jaws nu skal jeg ikke si hva hk det er på 8500org men tipper kanskje 120hk? Og med jaws på 8500, så har du 150hk

Det er jo ikke sånn at ma taper 25 hk på 200 rpm. Hvor der er 145 hk på 8300 så er det kanskje 138-140 på 8500. Når jeg vet hvordan en stock 800 med variatorkit går mot en maskin med jaws OG bigbore så kan jeg ikke med hånda på hjerte si at jeg på noen som helst måte blir fristet til å kjøpe kun et effektanlegg som går ut over både forsikring ved kræsj og eventuell garanti. For SÅÅ godt går det ikke med effektanlegg. Litt bedre går det nok, men ikke så mye. Kunne vurdert bigbore for ekstra moment, men ikke noe motortrim uten å øke cc først.
 
Det er jo ikke sånn at ma taper 25 hk på 200 rpm. Hvor der er 145 hk på 8300 så er det kanskje 138-140 på 8500. Når jeg vet hvordan en stock 800 med variatorkit går mot en maskin med jaws OG bigbore så kan jeg ikke med hånda på hjerte si at jeg på noen som helst måte blir fristet til å kjøpe kun et effektanlegg som går ut over både forsikring ved kræsj og eventuell garanti. For SÅÅ godt går det ikke med effektanlegg. Litt bedre går det nok, men ikke så mye. Kunne vurdert bigbore for ekstra moment, men ikke noe motortrim uten å øke cc først.

Nu er det vell kun 141hk orginalt på axys, og i følge dyno til HSK, så er det rettover 130hk på ca 8350rpm. Så tenker hestekreftene ramler rimelig fort ned vidre på turtallet. Men vi trenger sikkert ikke å ødelegge tråden Hannes mer :thumb: Kan værtfall anbefale jaws pipe til trådstarter! og hvis du ikke velger å kjøpe pipe, kan du legge pengene i en ny 36" forstilling :)
 
  • Liker
Reaksjoner: lucas9020