Polaris 2019

Spiller det virkelig noen rolle om hvor mye effekt det er? :tdown: Synes folk henger seg for mye opp i effekt enn hvordan scooteren faktisk presterer og hvordan effekten føles :)
Er artig med mye hk!:cool: Men hva skal man med mye hk om produsenten ikke klarer å lage en tilfredstillende drivlinje (dårli variator oppsett og sliting av reimer evt andre ting som forårsaker det). :) Knall fornøyd med drivlinja på 18 mod Ac:D Kunne gjerne ha hatt mere hk!:wow:
 
Alle har sine feil.. Bare tenkt om Cat sine reim/girkasse problemer kom i 18 og ikke i 2012 til 2014, og var samtidig som BRP sine reim problemer som knuser alt i sin vei og Polaris sine SKS 146 modeller som spiser reimer. Og jeg vet om ganske mange med reim problemer på Sidewinder både med og uten oppjasset effekt. En jeg kjenner er på reim nr 8 på sin Lynx 850 å har knust buk og div annet pga det. En jeg kjenner har total havari på sin 18 mod Mountain Cat (dekkes av garanti) og ny motor er ikke å oppdrive på denne siden av verden.
Vet også om 18 mod Polaris 800 som har skjært seg. Så ja, der er Problemer hos alle. Men ikke alt blåses opp på forumer osv :)
 
Godt over 160....
Ble påstått at 800’n ga 155....og den nye gir jo 9% mere....
 
Jøss :p
Kunne aldri ha trudd at 800en ga 150 i norsk benk
Er jo oppgitt me 138 i vognkort så er det eg tar utgangspunkt i :)
Så den drivlinja på ski-dooen må jo være ræv dårlig siden di er oppgitt til 20 hk mer :gapskratt2:
Burde jo egentli være like mye forskjell på disse som en 600vs 800
 
Sist redigert:
For Polaris sin del, så handler det meste om å levere en ny motor som folket kan stole på fremover, å få gjenoppbygd et godt rykte også på motor i 800/800+ccm segmentet.. Viktig for Polaris, for markedet og ikke minst for oss forbrukere, samma hva den på papiret yter i hk!
 
Spiller det virkelig noen rolle om hvor mye effekt det er? :tdown: Synes folk henger seg for mye opp i effekt enn hvordan scooteren faktisk presterer og hvordan effekten føles :)

Testet alle modellene Polaris hadde på roadshowet. Sammenligningen blir mot min Hardcore 18 (med variator kit).

Ble ikke imponert over noen av 840 modellene (155sks og 163rmk). Virket dau i starten, helt grei sprut på mellom registret og opp mot topp.
Men for meg så ødeleger det hele kjøre opplevelsen når det ikke er sprut fra du kliper på! Mulig de kan gjøre noe med variatorer osv, men virket ikke som motoren var så villig i starten.
Beltet på polarisene kan nok ikke sammenlignes med powerclaw, på føret som var. Virket veldig stabil på en ski da!

Følelsen jeg satt igjen med var desverre
det ikke var noe gøy å kjøre disse modellene...
 
Trur folk glemmer at disse demoene ikke har med seg mekanikere på tur. Timmer reimer, mapping og div annet er på bærtur i forhold til hva vi får her borte :)
 
For Polaris sin del, så handler det meste om å levere en ny motor som folket kan stole på fremover, å få gjenoppbygd et godt rykte også på motor i 800/800+ccm segmentet.. Viktig for Polaris, for markedet og ikke minst for oss forbrukere, samma hva den på papiret yter i hk!

Det har de klart etter de kom med 2016 Axys, selv om den motoren er så å si identisk som 2013-2015 CFI. Nesten ingen havari på 800 H.O motoren de siste 3 sesongene den motoren har gått på snøen.

Over til noe annet, en kompis av meg og broren hans bestilte nettopp 2 stk SKS 850 146" ;)
 
Det har de klart etter de kom med 2016 Axys, selv om den motoren er så å si identisk som 2013-2015 CFI. Nesten ingen havari på 800 H.O motoren de siste 3 sesongene den motoren har gått på snøen.

Over til noe annet, en kompis av meg og broren hans bestilte nettopp 2 stk SKS 850 146" ;)
Lykke til, håper de får mange problemfrie km på snø til vinteren! :)
Til punkt nr 1 her, så må jeg bare si at jeg ikke er helt enig i at de er kvitt sitt dårlige rykte. Dog til tross for at de har fungert adskillig bedre de siste sesongene. Evig eies osv.. ;)
 
Blir click sal på min da forhandler måtte låne mitt sete i vinter for ett salg. Slepekrok å mulig kjøp av slede å.... :rolleyes::spy:
 
Jeg hadde med den eldre typen hvor man bytter sete. Så ringe selgeren fra forhandler i panikk før påske å ville kjøpe setet. Jeg sa han kunne ta det og få nytt sete senere til meg. Når det kom så trengte han det å. Så får click til samme prisen :D
 
Sist redigert av en moderator:
Jeg skulle kjøpe slik dobbel axys sal med støtte/support til swbacken i vinterferien men da var det utsolgt og fikk ikke flere inn den sesongen visstnok .)
 
Den nye click salen skal du slippe å bytte sete :) Og du får ryggstøtte osv i stedet for bare sete med bøyle under :)
 
  • Liker
Reaksjoner: edgexman
Er jo to typer seter som kan brukes:

Hanngrens:


Polaris:


Jeg bestilte sistnevnte. Bedre seterygg og håndvarmer. Greit med den ryggen spesielt når man har litt mindre passasjerer. Kjerringa kommer nok til å sette pris på varme i håndtak.