Overgang fra Axys til G4

Merker at G4 summiten kan føles nervøs når man ikke har nokk timer på den.. t-m understellet blir stivet av. Dette er der eneste minuset på min pr nå. Samt litt understell mod
 
Har ikke kjørt summit 850, har enda min gamle rmk assault i pro chassis. Blir litt forundret, 850 summit er vel noe av det dyreste man kan kjøpe ut av eska? Så må det så mye til av ettermarkedsløsninger? Vurdert den mot lynx 850?
 
Har ikke kjørt summit 850, har enda min gamle rmk assault i pro chassis. Blir litt forundret, 850 summit er vel noe av det dyreste man kan kjøpe ut av eska? Så må det så mye til av ettermarkedsløsninger? Vurdert den mot lynx 850?
Må vel ikke men sannheten er at en Summit er ekstremt rettet mot dypsnøkjøring, for mye synes jeg slik at det må moddes og køddes for å få den bedre til på de forholdene vi faktisk har. Dette med riktig høyde på styre anser jeg som en ting som bare må tilpasses, dyr scooter eller ei.
Her hadde BRP gjort det lurt å bare levere alle maskiner med justerbar forhøyder. Den er kjempefint laget, solid og enkel. Hadde det vært på alle modeller tror jeg mange flere hadde funnet seg til rette.
Importøren har en jobb å gjøre med å få til clutching som passer for skandinavia. Når jeg demokjørte den første G4 Summiten sa jeg med en gang at giringen er helt sinnsyk dårlig, slik kan de vel aldri i verden leveres? De måtte jo få inn haugevis med tilbakemeldinger på det men ble det gjort noe? Neida! Så noe er feil i liv å lære hos BRP. De får massevis av verdifull input og kunne ha lagt ned en solid porsjon med testing på hva som fungerer og hva som ikke gjør det lenge før en forbruker fikk tak i en, men neida.
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ
Min er helt orginal. Blir og låse av understellet. Dette koster meg ca 400. Om jeg ikke lager noe selv. Man kan sikkert skifte ut alle løse deler på den om man vil. Men føler ikke at behovet er der. Blir og kjøre denne sesongen på org demperne. Så blir di sendt inn og tilpasset meg..
 
  • Liker
Reaksjoner: t76
Alt det prates om her trengs absolutt ikke å gjøres, her letes det etter det siste lille til akkurat det man vil bruke den til. Spiller ingen rolle hva slags merke det er!

Performance messig gearing og clutch er det ikke noe å utsette på vs andre merker, litt fram og tilbake på 17', men 18' virker og være på linje med andre merker ( om reimproblemene er løst, ser bedre ut iallefall på summit )

Og at den er rettet mot løsnø er jo alle andre løssnømaskiner også. Summiten er fks ganske behagelig løype. Samt all extrautstyr som kan forme hele scooteren til ditt behov er jo i en helt egen klasse.

Eneste sikkre måten er å teste scootre selv og se hva det er. Har tilgode å høre negative tilbakemeldinger fra alle som har testa min 850fks.
 
Men skiene på Summit 850 er et sorgens kapittel :eek: her blir det SLP pp
 
Så ille e di no ikke :D Er bare SLP PP som e så bra ;) Foruten om Polaris er det ikke mange som kan skryte på seg ok ski :)
 
Jo så ille er de! Ferdig snakka! ;) :p
Alle ski burde vært som SLP pp.....
 
Jeg ser flere prater om at det er så tungt å holde scooteren på en ski... må si meg helt uenig der, freeriden min er mer enn villig til å legge seg over, og holde seg der uten spesielt bruk av krefter, men bare på kroppsvekten.. ved sidehills legger den seg over uten at jeg må gjøre «noe» som helst.
Nå må det også nevnes at freeriden har bedre dempere og i tillegg har større bredde enn summit
 
Må vel ikke men sannheten er at en Summit er ekstremt rettet mot dypsnøkjøring, for mye synes jeg slik at det må moddes og køddes for å få den bedre til på de forholdene vi faktisk har. Dette med riktig høyde på styre anser jeg som en ting som bare må tilpasses, dyr scooter eller ei.
Her hadde BRP gjort det lurt å bare levere alle maskiner med justerbar forhøyder. Den er kjempefint laget, solid og enkel. Hadde det vært på alle modeller tror jeg mange flere hadde funnet seg til rette.
Importøren har en jobb å gjøre med å få til clutching som passer for skandinavia. Når jeg demokjørte den første G4 Summiten sa jeg med en gang at giringen er helt sinnsyk dårlig, slik kan de vel aldri i verden leveres? De måtte jo få inn haugevis med tilbakemeldinger på det men ble det gjort noe? Neida! Så noe er feil i liv å lære hos BRP. De får massevis av verdifull input og kunne ha lagt ned en solid porsjon med testing på hva som fungerer og hva som ikke gjør det lenge før en forbruker fikk tak i en, men neida.
Hurra! Endelig en som skjønner hvor "innsnevret" bruksområde en slik maskin har. Med forholdene vi har her kontra der, kjører vi reima rett opp i primæren med en gang og kammene bare flyr. Synes det er merkelig at "ingen" her på forumet noen sinne snakker om ski doo crossovermaskiner.
 
Renegade 850 xrs er jo fin fin den:)
Burde sikkert ha kjøpt meg en slik. Siden det er knallhardt ute. Men når det blir drømmeforhold. Så blir den samme renegaden litt ute av sitt element.. klager ikke på min G4 summit 850. For jeg bruker den til det den er laget for.. til alt annet kjører jeg en Gtx550 :p joda kjører no en del te hytta med dobbelsal å kjærringa på. Men ikke med dette føre...
 
Hmmm.. Her må jeg si meg uenig med flere ser jeg:p Dette er nok VELDIG mye en smaksak og hva som passer kjørestil osv.
Har nå ca 1000km på Summit 850 154" Så begynner å bli komfertabel med den, har også prøvd AXYS. ikke mer enn 3,4 timer kaskje. Så blir litt vrient å få til en ordentelig sammenligning. Men førsteinntrykket av AXYSen er at det er en god scooter, lett å manuvere og får ingen store overraskelser der. Kjørestilling og styregeomnetri er veldig uvandt. Men i mye snø syns jeg den virker veldig mye tammere enn 850. Følte jeg mangla masse krefter, hadde ikke nok å gi til å kunne holde like stor fart som med 850n opp liene.

Enig i at 850n er lett forran, men syns ikke det er noe problem, om man er litt roligrere på gassen og ikke bruker den som en av/på bryter syns jeg den er veldig grei på skråkjøring. Veldig kurrant å få løfta skiene lett om man ska over noe, eller skifte tyngdepunkt, steile rundt etc. Åpner liksom litt opp for slikt.

Jeg er en liten fyr på ca 60kg, og for meg er 850 det mest lettkjørte jeg har vært borti. T-motion osv er hjelpemidler som for lille meg, gjør det lettere å få med meg maskinen samma plasser som de store gutta gjør, da jeg ikke trenger like mye vekt, men kan bruke scooteren og teknikk. Får til til på en 850 jeg aldri har klart med noen annen maskin.

Som jeg sa når jeg handla den og hadde fått en langhelg på den. Etter 3 dager på den scooteren føler jeg at jeg har fått 3år med kjøreerfaring.
Har en 18modell med sealevel, har tatt 1 reim. Reimer blir dekket av garanti inntil videre, så ja det er absolutt ett problem på mange modeller og burde ikke vært sånn. Men annet enn det har jeg ingen ting å utsette på den.

Heller ikke noe Vondt å si om AXYS. Men det var godt å komme tilbake på 850n igjen.
 
Men skiene på Summit 850 er et sorgens kapittel :eek: her blir det SLP pp
Satte på SLP PP skia i går, og scooter'n styrer MYE bedre med SLP PP skia vs de originale! Jeg må bare få i et sett med "riktig" farge..
 

Vedlegg

  • SLP PP 002.jpg
    SLP PP 002.jpg
    182,8 KB · Sett: 96
  • Liker
Reaksjoner: Rukus
Hmmm.. Her må jeg si meg uenig med flere ser jeg:p Dette er nok VELDIG mye en smaksak og hva som passer kjørestil osv.
Har nå ca 1000km på Summit 850 154" Så begynner å bli komfertabel med den, har også prøvd AXYS. ikke mer enn 3,4 timer kaskje. Så blir litt vrient å få til en ordentelig sammenligning. Men førsteinntrykket av AXYSen er at det er en god scooter, lett å manuvere og får ingen store overraskelser der. Kjørestilling og styregeomnetri er veldig uvandt. Men i mye snø syns jeg den virker veldig mye tammere enn 850. Følte jeg mangla masse krefter, hadde ikke nok å gi til å kunne holde like stor fart som med 850n opp liene.

Enig i at 850n er lett forran, men syns ikke det er noe problem, om man er litt roligrere på gassen og ikke bruker den som en av/på bryter syns jeg den er veldig grei på skråkjøring. Veldig kurrant å få løfta skiene lett om man ska over noe, eller skifte tyngdepunkt, steile rundt etc. Åpner liksom litt opp for slikt.

Jeg er en liten fyr på ca 60kg, og for meg er 850 det mest lettkjørte jeg har vært borti. T-motion osv er hjelpemidler som for lille meg, gjør det lettere å få med meg maskinen samma plasser som de store gutta gjør, da jeg ikke trenger like mye vekt, men kan bruke scooteren og teknikk. Får til til på en 850 jeg aldri har klart med noen annen maskin.

Som jeg sa når jeg handla den og hadde fått en langhelg på den. Etter 3 dager på den scooteren føler jeg at jeg har fått 3år med kjøreerfaring.
Har en 18modell med sealevel, har tatt 1 reim. Reimer blir dekket av garanti inntil videre, så ja det er absolutt ett problem på mange modeller og burde ikke vært sånn. Men annet enn det har jeg ingen ting å utsette på den.

Heller ikke noe Vondt å si om AXYS. Men det var godt å komme tilbake på 850n igjen.
Er den for "lett" i nesa kan du justere understellet i boggien litt, da får du bedre skipress til klatring i bratte bakker. Ikke så rart at du "føler" det er mer krutt i 850 motoren vs axys, det er 15-20hk mer i 850.. Den "gamle" E-tec800R går jo også bedre enn axys.. :thumb:
 
et lite men veldig bra tips, er å ta av di avtagbare tuppene på skian å hiv dem til h....... Scootern blir mye bedre å kjøre. Ble en helt anna hværdag. Tippset en kompis. Etter han hadde tatt dem av, sa han at di tuppan skulle aldri på igjen.
Jeg var også misfornøyd med skian før eg tok dem av. Nu trur ikke eg kan få bedre ski til den enn di orginale, så stor forskjell va det. Har også mxz sin justerbare styreforhøyer. Laveste stillinga er bra i skog og høyeste er bra på løype
 
Jepp.
Er nok en kombo av skiene og at man står veldig mye over selve skiene....
 
Og da når man skråkjøre nedover.
Ved skråkjøring bortover og oppover synes jeg den røyser seg for lett.
 
Monterte på std forhøyern for å se om det ble bedre i og med man står lengere bakpå skutern med den, nada forskjell. Har Blade DS på min.