https://www.instagram.com/p/BSOCI2GDg2G/?taken-by=mathiaspetters1 Dette er på top 3 lista mi over hva som er mest arti å gjøre på scooter.
Sist redigert:
Hei snikfoto av mæ å scootern
Angående DET..
Jeg har kjørt min pro i 6 år på kun 95 oktan og med trimtopp fra år 2 (12,5:2). DET har jeg hatt nå og da, men det har med variator og hastighetsøkning å gjøre. Jo da, du vil få DET hvis det blir for hett inni der (original detonasjon), men pro har noe annet programmert inn i hønsehjernen.
Går turtallet på motor for fort opp, så tolkes det som en feil (sprengt reim eller nåkka) og turtall over 8500 eller 8550 er "ikke lov". Da kutter den tenning og blinker DET.
Mange som har fikset dette med variator oppsett og kun sett DET over bakketopper osv når bare vendehjul er nedi og ting går lett.
Takktakk Må jo være fornøyd når man kun tapte en halv skilengde for langt bak mot ei jente som veier 40 kg mindre enn meg og kjører for Nordkapp Racing. Jeg knakk primærfjæra mi og kjørte med det beste jeg fant og lekte litt med vektene dagen før. Sku jo bare kjøre for gøy.Gratulerer MHP med bra plassering! Jeg hadde hvertfall vært fornøyd
Beklager dialekt. E jævli imponert over dæ Mathias Likte godt at du holdt HSK Gen 4 veldig godt!
Likte enda bedre HSK og Diablo klistremerket rett ved siden av hverandre
Dette stemmer vel ikke helt? Har du kilder på at hastighet på turtallsøkning trigger en feilkode? Turtall over 8500 RPM resulterer i tenningskutt uansett hvor fort turtallet øker, da dette er turtallssperra på motor. Hvis jeg har for lette vekter i variator, som kan resultere i at motor er borti 8500 rpm så får jeg tenningskutt.
Gratulerer MHP med bra plassering! Jeg hadde hvertfall vært fornøyd
Feilkode; nei, jeg har ikke sett det. Mulig jeg kan hente de frem, har bare ikke vært aktuellt for meg. Men tenningskutt og DET blinkende i panelet, det har jeg hatt mange ganger. Kilden er snowest forumet og mine egne erfaringer som bekrefter det, ikke noe mere offisielt.
Tro det eller la være.
RS
Men hvis for rask rpm-økning gir dET burde det gi dET med 98 på tanken også, og har ikke hatt en eneste dET etter jeg begynte å kjøre på 98 okt.
God påske Mathias Håpe vi får litt mer påskesne
Steileføre og vannkjøring er å gøy Nå har vi vært heldig med unormalt mye løssnø denne vinteren vell og merke