ARCTIC CAT Martin's 18 AC Alpha elevate turbo (fortsettelse på gammel tråd Arctic Cat MF 900ss 153")

Har begynt å montere mtn stigtrinnene på scootern. Med god hjelp av brodern @pesslaad , som har "fagbrev" med å bytte sånne:p Vi ble ikke helt ferdig, gjenstår å montere de knastene på stigtrinnene. Det blir gjort imorgen :D Blir også montering av kneepads:)
Snapchat-909727719.jpg
Snapchat-126197726.jpg
Snapchat-695275005.jpg
 
Jeg kuttet bort den 3 kantete platen som går fra Stig trinnet og ned i branketten. Dette på de orginale stig trinnene, samler seg merkbart mindre snø der nå.
 
Da har man fått kjørt 2 turer siden man kom hjem fra finnmark feske:) Å igår var desidert den beste turen jeg har hatt siden jeg fikk mountain cat'n:cool: Kjentes godt i kroppen når dagen var over:p Var gode forhold igår for min del:)
Snapchat-233959518.jpg
Snapchat-421795131.jpg
Snapchat-1581444919.jpg
Snapchat-1688320120.jpg
 
Men for å si det sånn, de som har 18 mod ac, så anbefale jeg luftfiltetboks mod, jaws effektanlegg, bd boks og variatorkit som Pesslaad har. Vanvitti forskjell, drar mye hardere og bedre:cool:

Å det som anbefales på det sterkeste er det som Turbokarlsen har gjort!:wow: Mye av det samme som Pesslaad bare at han porting og sporskile. Prøvde den igår og den drog/gikk som f**n:nerve: Føltes ut som en helt anna scooter enn min. Gamle katta mi sku ha ca 175-180hk ca, å er ingen tvil at jeg syns hardcoren til Turbokarlsen gikk bedre! :)

Så vil bli trim på min etterhvert, men ikke med det første pga økonomi:unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: Da9el og LarsK
Godt å høre at den nye cat motoren svarer bra på sugetrim :) bare å vente og se om noen hiver pustehjelp på en sånn motor og kommer med rapport på hvordan det fungerer :)
 
Da var scootran sommerlagret til meg og pesslaad:)
Snapchat-2044520687.jpg


Så er hengeren ferdig sveiset hos vgs2. Nu blir det å ta av alu rammen og legge transportband mellom eller gummipakning, sjekke lys, hjulskjermer og montere tilhengerplater:) å div småting, så må dette godkjennes:)
Snapchat-915749529.jpg
Snapchat-405539834.jpg
Snapchat-841947870.jpg
 
Begynner å ta form:) Tok alt tilslutt av for å legge transportband oppå understeller og mellom alurammen. Dette blir limt fast. Så fortsetter i morgen:)
20180605_203437.jpg
20180605_203451.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 8 brukere
Mer eller mindre ferdig nu med henger. Hjulskjermer gjenstår og glidere sånn skiene ska gå på (kabel beskytter):) Mulig noe mer etterhvert, ikke beste fuginga:p Ble stygt, menmen
Snapchat-770228108.jpg
Snapchat-1830023110.jpg
Snapchat-1235727680.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
jævla mye penger i alu på den hengern der:hmm: med mindre du har ordna tjuvpris da, driver å holder på lignende med egen bare en hel del mindre firkantrør og alt i stål sveiset direkte på ramme.
 
jævla mye penger i alu på den hengern der:hmm: med mindre du har ordna tjuvpris da, driver å holder på lignende med egen bare en hel del mindre firkantrør og alt i stål sveiset direkte på ramme.

Neida, fikk med mye alu på kjøpet:) Kjøpte litt utenom for 800 kr ca:) Skal ha min godkjent og det er ikke lovt å sveise i selve rammen. Får ikke det godkjent med mindre man har godkjente sveiser og papirer fra levendarøren at rammen tåler det. Var det bt sa til meg. Mulig du kjenne til en på bt som ser ting mellom fingrene sine selvfølgelig om du har tenkt å godkjenne bygget:)

Har ikke brukt så mye penger på hengeren som du tror:p
 
har sertifikat på pinne så jeg har sveist med det, fikk en på gammeljobben til å attestere på dokumentsjonen med meg så hvis jeg blir beordret på kontroll så blir det kanskje godkjent, men jeg har totalt 3000kr i min så om den ikke blir godkjent så går det fint for min del. Selger jeg bare videre. Er litt artig det der med BT, dem godkjenner lett sånn som du har uten noe dokumentasjon på sveisene(til tros for at det blir mye svakere en direkte sveising) men selv med sertifisert sveiser og alt av dokumentasjon( kjørt stresstest via CAD program vi har på jobben bla.) så er det ingen garanti for at det blir godkjent.:hmm: Er mer jobb å få godkjent en jævla henger en det er å sveise opp LNG rør til et gassanlegg.