ARCTIC CAT M1000 H.O D&D Twin++


Våren 2015

@Ketil @passelat
Skal prøve noen andre vekter, kanskje litt tyngre. Den er veldig rapp og fin men møter veggen/slutter å dra på ca140kmt. Ikke at det er plagsomt men tror det er krefter nok til å dra hardt til nåla butter. Spørsmålet er jo bare om den da blir like rapp.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Hvilken Helix kjører du på dette oppsettet? 60/60 er vel standard utveksling på m1000?
60/60 er std ja vertall på 153".
Lurer på om det enten stod rak49 eller rak51 (kjører nå 51/49)
På std bakvariator var jeg mest fornøyd med 42/38 torsjon
 
IMG_20170404_183257.jpg IMG_20170404_184221.jpg IMG_20170404_184823.jpg
Snart i mål
 
IMG_20170408_141838.jpg

IMG_20170408_141842.jpg


Dette som kalles detonasjon? Haha...
Bra jeg åpnet, dette har jeg kjørt rundt med! Dette skjedde når jeg oppdaget hull i innsugsgummien i 2016. Hørte litt *ping ping* lyder da men satt på ny gummi uten åpne motor!
Utrolig at det ikke har totalhavert! Sterk oljefilm og solid motor som ikke er tander berget nok dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: phnx85
Dette var skumle saker du holder på her:eek: Antar/håper sylinderene er fine? Kor gamle er dei reedventilane?
Ja! Syl var relativt hele, syl hvor stempel var knekt hadde litt krigsår som jeg fjernet med saltsyre og gikk over med wd40 og pussesvamp. En plass mangler en ørliten flekk nikasil (1x2mm), men det er et stykke nede i syl. Jeg tenker det holder en stund til. Begge syl er snart rullet 12k km og burde vel snart kanskje få et nytt strøk nikasil uansett. Setter inn ett eller to nye stempler. Diskuterer litt med meg selv om jeg skal ta stempelet fra den strøkne sia over til der det var smell og sette et nytt, eller sette to nye. Stemplene som stod i er max gått 1500-2000km. Samme med Boyesen.
Når det gjelder Boysen reedsa så tror jeg disse blir bytter ut med orginale M1000 reeds. Virker som det er det eneste som holder når man begynner å tøye strikken litt! Om det er hull i gummi som har forårsaket detonasjon eller at de ikke har lukket skikkelig vet jeg ikke.
Kunne selvfølgelig snudd reedsplatene på Boyesen å prøvd en runde til, men hvor lenge vil det holde?
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
IMG_20170412_192924.jpg


Mye jobb er tilbakelagt! Målet var å bli ferdig til Påske og det gikk akkurat. Dog måtte jeg vente med par mods. (911-lokk og overhaling variatorer, deler handlet inn)

Følgene er gjort nå i denne økta:
-bygd om tunnellen stussen med ProClimb deler og 09-> deler
- Foliert tunell
- nye stempler og flyttet hele motoren 3mm til høyre (ganske tidkrevende og mye dill
- fjernet Boyesen ragecage, montert orginale M1000
- fast rattstamme fra CFR1000
- Proclimb riser og styre
- ny A-arm og foringer
- flyttet opp igjen understell og montert mindre øvre løpehjul for å få klaring mot tunnell.
-Racecool 100% vannfri kjøleveske

IMG_20170411_222453.jpg


IMG_20170411_222341.jpg


IMG_20170404_183319.jpg
 
Sist redigert:
Scootern steiler mye mindre nå med understellet i øvre hull forran og bak (orginal hullene). Luftrykket i dempern er uendret.
For å få plass nok med 2.6" beltet og denne innstillingen har jeg brukt øvre løpehjul fra 2007 M1000 SnoPro, de har mindre diameter og senker beltet litt lenger ned. Dermed øker klaringen opp til tunell.
 
IMG_20170419_130048.jpg
IMG_20170419_130103.jpg
På tunnell-delen er det gnagd hull gjennom ramma. Så liten tvil om at klaringen har vært for liten.
Beltet er kappet, så piggene står lavere enn et orginalt 2.6" bygger.