LYNX 2018 - tråden

Klikkerne på pdrive er mere for å justere måten den gearer på enn å justere toppturtall. Ser ikke store forskjellen på turtall selv. Men måten den gearer på endrer seg. Slik er det også forklart i racing handboka. Turtallet derimot kan justeres ved å bytte ut vektbolten. Finnes iallefall 3 bolter. :)

Kan godt vere den girer anderledes, men fikk hvertfall mer turtall av og gå fra klikker 3 til 4.

Mener jeg også så på en YouTube film der oktan viste pdriven og de sa at en klikker justering var 200 rpm ish..
 
noen flere enn meg som synes lysene er for dårlig ?
og evetuelt noen som har gjort noe med det?
For å være ærlig synes jeg lysene er gode originalt. Det er halogen og halogen gir ikke kritt hvit lys hvis man er opptatt av sånt men de lyser godt opp, gir et pent og jevnt lysbilde.
Jeg satt inn PIAA H13 LED i min for å teste og tenkte som så at bedre enn PIAA blir det ikke(siden Phillips ikke lager H13 LED) og alle som har sett scooteren min i aksjon på natta er råimponert over lysene men selv synes jeg IKKE at det gir bedre lys.
Det blir ujevn og lyser ikke spesielt langt. Nær/fjernlys fungerer fint - nærlyset gir en korrekt kuttlinje og fjernlyset tar over fra der nærlyset slutter men det er likesom ikke samme futten likevel.
Er bilder på pimp-siden min hvordan det ble. Bildet lyver litt, det gir inntrykk av at lyset er jevnere enn det er.
 
okey skal prøve å justere høyda først å se om det blir bedre da før jeg kjøper nye pærer..

synes egentlig lyset er bra men lyser alt for kort selv på langlys.
 
Eg kjøpte ledpærer på ebay for maks 200kr inkl frakt. Lyser hvertfall ikkje dårligere en orginalt og har ett mere behagelig lys. Forskjellen på nær og fjern er litt dårlig, men dette kunne man justere med en umbrako på selve pæra som fulgte med.
Eg måtte også stille opp reflektoren mye med ledpærene :)
 
Prøv og still opp først, kommer for lavt fra fabrikk etter min mening.
De regner vel med at alle kjører med skiene i været så da er lyset justert deretter :p
På min er de perfekt fra fabrikk. Litt lav på hard løype men i løsere snø er det perfekt. Trengte ikke å justere etter LED montering heller.
 
https://www.facebook.com/OktanSverigeAB/posts/1639397282773885

Oktan som viser hvordan p-driven funker.
Kan godt vere jeg misforsto men tenkte de sier at en klikk vil si 200rpm +-

Det står det han sier i boka, men min erfaring er ikke 200rpm pr hakk. Mye mere nyttig info i racing handboka altså. Den justerer også hvordan gearingen oppfører seg og dermed er det ikke sikkert det optimale er å klikke den til rett turtall da det kan gå på bekostning av respons etc. Flere måter og justere turtall på. Er man innt. i emnet, skaff dere racinghandboka. Last ned eller kjøp hos forhandler. Tror det er mulig :)
 
Leveres alle boondocker ds bare med 2.5' belte? 3' utgaven fungerer jo som bare det!
 
Nå har vel Lynx og Ski-Doo mulighet til å kjøpe original LED-bar som monteres rett under de originale lysene..?
Radien kan ikke leveres med LED, kun Rev G4. Ser ikke ut som det er laget plass til noe LED heller på Radien men det ser ut som frontdelen av panseret kan skiftet(ikke i et stykke som på Ski-Doo) så kanskje det til neste år kommer LED som kun fungerer om man kjøper annen panser, hvem vet.
 
Da kan ikke låseblikket være satt på riktig gang nr 1,2 eller 3?
 
låseblikk? klarte ikke så noe låseblikk der.
800 e-tec har hatt låseblikk i alle år med formaning om hvor viktig det er å klemme den nok til overfallsmutteren ved montering. Er det ikke sånt på 850? Har ikke sett etter på min.
 
800 e-tec har hatt låseblikk i alle år med formaning om hvor viktig det er å klemme den nok til overfallsmutteren ved montering. Er det ikke sånt på 850? Har ikke sett etter på min.
Jeg sjekket selvfølgelig ikke etter før sensoren gjenget seg ut, men vil tro at det ikke har vært låseblikk der siden den klarte å gjenge seg ut? strammet sensoren det jeg klarte idag, så får se om det holder.
 
Sjekket min og den har låseblikk i allefall akkurat som på 800 e-tec.
 
Har fått kjørt en del mer nå høyt og lavt men har ikke vært helt fornøyd med motortemp som har vært litt vel høy ift snøforholdene. Måtte rulle scooteren løs etter en fastkjøring sist helg og så at det kom ut kjølevæske ved sidedekselet en plass. Tenke ikke så mye over det annet enn at det bare var fra overløpet men kom til å tenke på at overløpet selvsagt kommer ut foran ved høyre skidemper og ikke skal komme noe ut ved rulling så åpnet sidedekselet og oppdaget at lokket ikke var skrudd skikkelig til. Var bare strammet til første hakk. Strammet det skikkelig til og da var også motortemp noe helt annet. Nå med isete forhold hadde jeg bare 55 grader maks.
Sjekk derfor at lokket er dratt til skikkelig.
 
20180120_131613.jpg

da var alle tre samlet for første gang
 
  • Liker
Reaksjoner: Lock3rt og smaug1
Har fått kjørt en del mer nå høyt og lavt men har ikke vært helt fornøyd med motortemp som har vært litt vel høy ift snøforholdene. Måtte rulle scooteren løs etter en fastkjøring sist helg og så at det kom ut kjølevæske ved sidedekselet en plass. Tenke ikke så mye over det annet enn at det bare var fra overløpet men kom til å tenke på at overløpet selvsagt kommer ut foran ved høyre skidemper og ikke skal komme noe ut ved rulling så åpnet sidedekselet og oppdaget at lokket ikke var skrudd skikkelig til. Var bare strammet til første hakk. Strammet det skikkelig til og da var også motortemp noe helt annet. Nå med isete forhold hadde jeg bare 55 grader maks.
Sjekk derfor at lokket er dratt til skikkelig.
Er det kommet digital temperaturvisning på 2018 lynx?