LYNX 2018 - tråden

Kordan skuffende var den?
Æ veit ikje ka æ ska velge, står å vippe på freeride og boondocker.. ka dere anmbefale mæ?
Visst det er boondocker ds du tenker på så ville eg tro den er litt mere lettkjørt kontra en freeride, men så har den dårligere dempere.
Lynx boondocker RE 3700 er vell i samme kategori som freeriden, bare hakket bedre dempere mener eg på, har hvertfall vert sånn på xm
 
Kordan skuffende var den?
Æ veit ikje ka æ ska velge, står å vippe på freeride og boondocker.. ka dere anmbefale mæ?
Tja. Likte rett og slett ikke DS'en. Den var ikke noe morsomt å kjøre med. Selv ikke i dypsnøen.
Men boondocker RE og Freeriden syns jeg va de to beste jeg prøvde ut av alle. Og ville garantert gått for boondocker RE selv. Og DS'en var ikke mye mer lettkjørt en freeriden eller boondocker RE'en Føltes akkurat det samme ut. RE'en hadde bedre aks og gassrespons enn DS'en syns jeg.
 
Noen flere som har prøvd og har synspunkter? Freeride eller boondocker er årets dilemma...

æ har ei bestilling på en 146 freeride, men e ganske sikker på at æ ska bytte til Boondocker RE 3700:)
har hørt at den va mere lettkjørt og bedre respons i enn freeride..
 
Var å så på modellene i dag. Boondocker DS, Xtrim RE, Renegade XRS og Freeride. Likte Lynxmodellene godt.
På Lynx har de ikke integrert toppfeste til sidedekslene med luftfilterboks men et eget metallbeslag som veldig enkelt kan byttes. Godt tenkt! Demperne på Lynxene er jo lysår foran doo for 18 sesongen.
Synd man ikke kunne prøve noen modeller. De så veldig godt brukt ut alle sammen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Var å så på modellene i dag. Boondocker DS, Xtrim RE, Renegade XRS og Freeride. Likte Lynxmodellene godt.
På Lynx har de ikke integrert toppfeste til sidedekslene med luftfilterboks men et eget metallbeslag som veldig enkelt kan byttes. Godt tenkt! Demperne på Lynxene er jo lysår foran doo for 18 sesongen.
Synd man ikke kunne prøve noen modeller. De så veldig godt brukt ut alle sammen.
Blir gøy å teste nye lynx. Sikler på en 3700re 850.. protoypene de har med seg ser ofte veldig herja ut, ikkje alltid det er gjwnnomfarga plast osv på dei så da ser dei fort slitt ut
 
Er det noen som vet hvor bred stigbrettene og sidepanelene på nye Boondocker er?

Eventuelt hvor mye smalere enn Summit 850?
 
Studerte nye DS og Freeride i påska da en forhandler dukket opp med en av hver. Begge så veldig bra ut, men tar en del tid til å venne seg til korte tunell og den meget snodige skvettlappen på DS :)
Synd man ikke spurte om å få prøve...
 
Sto lenge og kjeik på boondocker re og xtrim re idag, likte at xtrim hadde enda det gamle speedo med analoga, men e redd den kommer til og bli for kort.. så det blei endra kontrakt ifra freeride til boondocker re
 
Har ikke lest om det noen steder så er det noen som vet om Lynx kommer med rack styring på Radien chassiet eller bruker de det sammen som Ski-doo på ikke-X modeller?
 
Så demo i dag Lynx 2018. Negativ vs Ski-doo = Så litt uferdig ut i plastikken. Slakk i deksler og dårlig passform. Knotet system på sidedeksler med stropper. Og ett stort problem med stigtrinnene. Alle scootere var bøyd på samme plass. På begge sider. Samt den korte tunellen ser jeg ikke helt poenget med. Vanskelig og løfte, dårlig krok mulighet og den skvettlappen ser ut til å knekke lett. Blade DS skiene fungerer ikke like bra som Ski-doo skiene, blir mere ustabil og tyngre å kaste over. Boondocker RE leveres bare med gammle 2,5' belte og bare 370 lengde vs Freeride som leveres med forskjellige lengder og bredde på forstilling og stigtrinn. Positivt = litt smalere stigtrinn i starten, mere lufting i huv, bedre grips på styret. Bedre dempere forran på RE vs Freeride.

Passform regner jeg med blir bedre på produksjons modellen.

Synd det ikke var prøvekjøring på disse....
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus og Steinegal
Du tenker på plastikken bak rundt tank og triangelstrukturen? Ja det synes jeg også ser litt halvferdig ut. Mye hull og ting og tan som ikke var dekket skikkelig. Ikke noe kritisk men litt kjipt. Sidedekslene synes jeg er mye bedre på Lynx. For det første er dekslene større slik at når man fjerner de så åpner man opp et større område og avdekker hele primæren bla. Toppfestet som kan knekke på Ski-doo og er integrert med luftfilterboksen sitter på en egen metallbrakett som veldig enkelt kan byttes om det skulle knekke. Stroppene er da helt greie synes jeg, lette å ta av og på selv om jeg hadde foretrukket å slippe slike gummistropper helt. Alle dekslene satt godt på de Lynxene jeg så på.

Blade DS skiene er mye bedre enn DS2 skiene i allefall. Sporer mindre. Har enda ikke hørt om noen som foretrekker DS2 framfor Blade DS.
Bakdemperene er også mye bedre på Lynx. Høy og lavhastighet pluss returklikkere. 46mm diameter vs 40mm.
Boondocker DS blir for sær for meg. Stussen har sikkert sine fordeler men for meg så blir det alt for snevert å ha en sånn scooter. Tror den er helt jævlig å løfte.
 
  • Liker
Reaksjoner: fgyoib
Du tenker på plastikken bak rundt tank og triangelstrukturen? Ja det synes jeg også ser litt halvferdig ut. Mye hull og ting og tan som ikke var dekket skikkelig. Ikke noe kritisk men litt kjipt. Sidedekslene synes jeg er mye bedre på Lynx. For det første er dekslene større slik at når man fjerner de så åpner man opp et større område og avdekker hele primæren bla. Toppfestet som kan knekke på Ski-doo og er integrert med luftfilterboksen sitter på en egen metallbrakett som veldig enkelt kan byttes om det skulle knekke. Stroppene er da helt greie synes jeg, lette å ta av og på selv om jeg hadde foretrukket å slippe slike gummistropper helt. Alle dekslene satt godt på de Lynxene jeg så på.

Blade DS skiene er mye bedre enn DS2 skiene i allefall. Sporer mindre. Har enda ikke hørt om noen som foretrekker DS2 framfor Blade DS.
Bakdemperene er også mye bedre på Lynx. Høy og lavhastighet pluss returklikkere. 46mm diameter vs 40mm.
Boondocker DS blir for sær for meg. Stussen har sikkert sine fordeler men for meg så blir det alt for snevert å ha en sånn scooter. Tror den er helt jævlig å løfte.

Deksler er dårligere på mange måter vs Ski-doo.
1. Mye mykere plast pga avrundet hjørner der ski-doo bruker mere rette kanter. Dette merkes ved att dekslet lettere kan presses inn fra sidene og med kneet i fører posisjon.
2. Mere knotete og demontere 2 fester + 2 stropper. 1 festet er så lite tak i att det er vanskelig og åpne. Spesiellt i snø kan jeg tenke meg. Stropper skjenerelt er jo en uting i dagens sammenheng. Når di atpåtill må strammes bort fra deg inn mot demper/forstilling gjør ikke saken bedre.
3. Liker førerposisjonen bedre på Ski-doo pga 2 stegs plassering av kneene under kjøring. Det lynx bare har ett trinn og så avrunder det rundt og frem. Når du er snøete/isete på kneene så sklir du utover lettere på lynx.

Og ja rundt tank var ikke dekslene noe bra tilpasset. Eller rettere sakt manglende. Flere design elementer var slarkete på huv.

Men dette er jo en proto, så man må vel vente å se på sluttproduktet.

Når det kommer til ski så har jeg di orginale ds3 skiene på summiten. Kjøpte Blade ds for å prøve men var ikke bedre i løypa. Ble litt tyngre på styringa men hadde ikke bedre grep. Utenfor løypa var di nervøs i forhold til ds3 skiene, kunne finne på å svinge uanmeldt til side. Også var di tyngre og legge over da di har en flatere utforming. Di er veldig brede og tippepunktet blir lengre ut. Var som å kjøre summiten i den bredeste innstillinga med ds3 skien. Flyteevnen selv med sikkert over 1' bredere ski, kjentes ingen effekt på summiten. Den er så lett i fronten att det ikke er nødvendig med så brei ski.

Men smak og behag som alt annet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: t76
Jeg syns den er både vakker og et råskinn i ett. Spør dere meg så ser den ut som et custom build som man bare finner 1 stk av i verden, men fakta er at de ser så her råtøff ut fra fabrikk. Ingen skvettlapp på tunellen er bare sykt kult :) Jeg begynner nesten å betvile merkelojaliteten min. Men såklart, jeg har ikke prøvd den, men er den like å god å kjøre som den ser ut som, så vet jeg ikke om jeg forblir Polaris lojal. Men jeg syns de virker litt for brei og feit over huven

:inlove::inlove::inlove:
cq5dam.web.1024.1024.jpeg

lynx.png

Lynx2.png
 
  • Liker
Reaksjoner: 3 brukere
Var å testet idag på en flystripe. Eier selv en Summit 850 men etter idag vurderes sterkt en Boondocker DS.. Ser ut som et mye mer ferdig produkt kontra Ski-Doo. Prøvde først en DS og hoppet rett over på Freeride 850 og variatoroppsettet på Lynxen føltes dobbelt så bra ut som på Freeriden. Skvettlappen ser "svak" ut, men du skal ganske mye over lodrett før den tar i. Meget imponert, spørs om det ikke blir utbytting
 
Jeg syns den er både vakker og et råskinn i ett. Spør dere meg så ser den ut som et custom build som man bare finner 1 stk av i verden, men fakta er at de ser så her råtøff ut fra fabrikk. Ingen skvettlapp på tunellen er bare sykt kult :) Jeg begynner nesten å betvile merkelojaliteten min. Men såklart, jeg har ikke prøvd den, men er den like å god å kjøre som den ser ut som, så vet jeg ikke om jeg forblir Polaris lojal. Men jeg syns de virker litt for brei og feit over huven

:inlove::inlove::inlove:
Vis vedlegget 65524
Vis vedlegget 65525
Vis vedlegget 65526

Synes og den så brei ut, men får et helt annet inntrykk når du kommer på den. Er vell 5 cm breiere en Ski Dooen ifølge nettsidene
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
målte i helga på dempere, like som XM:) framdempere er 2 cm lenger med m8 bolter i stedet for m10, teit at de har gjort det svakere men. minus med scooteren var alu fargede spindler, og deksler passet litt dårlig rundt tanken og en svakhet i stigtrinnene. Men så lenge dette er en prototype, så kan man jo satse på at de gjør noe med det :D virker som en konge scooter ellers! snakker om DS'en :) Annbefaler å se Oktan sin video på youtube om div 2018 modeller ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Staien321
Jeg syns den er både vakker og et råskinn i ett. Spør dere meg så ser den ut som et custom build som man bare finner 1 stk av i verden, men fakta er at de ser så her råtøff ut fra fabrikk. Ingen skvettlapp på tunellen er bare sykt kult :) Jeg begynner nesten å betvile merkelojaliteten min. Men såklart, jeg har ikke prøvd den, men er den like å god å kjøre som den ser ut som, så vet jeg ikke om jeg forblir Polaris lojal. Men jeg syns de virker litt for brei og feit over huven

:inlove::inlove::inlove:
Vis vedlegget 65524
Vis vedlegget 65525
Vis vedlegget 65526
Det første bildet var snodig synes jeg, hvorfor photoshoppe et sånt bilde til grensen til det latterlige?
 
målte i helga på dempere, like som XM:) framdempere er 2 cm lenger med m8 bolter i stedet for m10, teit at de har gjort det svakere men. minus med scooteren var alu fargede spindler, og deksler passet litt dårlig rundt tanken og en svakhet i stigtrinnene. Men så lenge dette er en prototype, så kan man jo satse på at de gjør noe med det :D virker som en konge scooter ellers! snakker om DS'en :) Annbefaler å se Oktan sin video på youtube om div 2018 modeller ;)
Fargen på spindler og rail var litt nedtur ja, kanskje særlig rail som har vært sorte før med maskinert "Lynx" logo og andre fine detaljer som får det til å virke mer premium men så tenkte jeg på hvor mye lettere det er å surre fast scooteren når man slipper å tenke på lakken. Tror ikke de kommer til å gjøre noe særlig med dekslene men vi får se.
 
Står ikke Boondocker DS får Deep snow? koffer ska man ha den nye skvettlappen på en slik maskin som er ment får brukes i løssnø og hvor den får nok kjøling i massevis?

Hei, bakgrunnen til skvettlappen er ikke kun kjøling.

men er også med på å dytte snø ut av belte istendfor å la snøen som har kommet inn i belte bli med rundt og samle seg i midten. dermed blir denne snøscooteren lettere å håndtere ikke bare når du kjører, men også når du setter deg fast.

iforhold til å løfte snøscooteren, blir dette enda lettere enn før. da man tar tak i siden på skvettlappen ( som er laget av lett metall ) og løfter hele belte til siden. istendenfor å løfte tunnelen, hvor da belte henger igjen i snøen.
 
  • Liker
Reaksjoner: acsteinar
Nice :) Spennt på om di har endra på stigtrinn designet? Absolutt alle modeller eg så på demo var bøyd. Og finishen rundt plast/tanken?