ARCTIC CAT Killercat 925 Hardcore - Porting av blokk/sylindre++

Men egentlig er saken den, at hvis varmen produseres av variatorene så er det slur. Slur = mindre effekt ned til beltet! Men hvis mye av varmen kommer fra pipen så hjelper nok den vifta på.

Varme fra variatorene bør man først og fremst fjærne med forandringer i giring og variator-oppsett. Når man føler at man er kommet i mål med variatorer så kan man tenke lufting. Selvfølgelig er lufting bra uansett, men det må ikke bli slik at man spinner reima varm og så skal man løse det med en vifte....

Så varmt man kan steike speilegg i motorrommet :hmmm: Men såklart, er sikkert mere å hente ut av tuning av variatoroppsett etc. Men den gloheite varmen må jo ut uansett
 
Skal være enig i at det vil hjelpe på med finjustere variator, da det vil hjelpe på og bevare reima :) men varmen ifra jaws pipa vil no vel påvirke holdbarheta til variator reima? Da dem produsere mye varme :tdown: derfor tør jeg påstå at det vil hjelpe på med og montere blowe hole for å bli kvitt mest mulig varme ifra motorrommet på scootern, pluss at man blir kvitt reimstøv også :thumb: :)
 
På gamle scootern, den hadde jo jaws å alt d gøye, å plasten bynte å smelte enkelte plassa, mn etter å ha montert fullt vent kit på den så va d bare lunk inni å rundt pipa, så kan tenke mæ at d va ett godt gjennomtrekk inni der.

Er det som er løsninga trur nu æ før å få ned temp på variator og ellers i motorommet pga pipa :hmm:
 
Siste nytt. Ledbaren på styret tok en liten avgjørelse for noen turer siden. Det resulterte i at løkta ble demontert og sotingen ble fjærnet og lykta ble polert opp. Fikk vasket variatorene rene å fine og turbokarlsen lappet sammen sprækka i sidedøra mi :) Eneste nu er å få gjort noe med bd boksen da denne har begynt å tulle litt og se litt på ventgreier :)
 
Siste nytt. Ledbaren på styret tok en liten avgjørelse for noen turer siden. Det resulterte i at løkta ble demontert og sotingen ble fjærnet og lykta ble polert opp. Fikk vasket variatorene rene å fine og turbokarlsen lappet sammen sprækka i sidedøra mi :) Eneste nu er å få gjort noe med bd boksen da denne har begynt å tulle litt og se litt på ventgreier :)
Kan jeg spørre hva dere bruke til å vaske variatorene med? det kan jo ikke være noe med noe form for olje film i? eller er jeg helt på jorde? :p
 
Kan jeg spørre hva dere bruke til å vaske variatorene med? det kan jo ikke være noe med noe form for olje film i? eller er jeg helt på jorde? :p
Du er ikke det nei. Glovarmt vann og pittelitt zalo, brenserens til slutt. Er hva jeg brukte anyways :)
 
Noen bilder fra de 2 siste turene :)
received_404362866563213.jpeg
received_404362843229882.jpeg
received_1339307792793880.jpeg
Snapchat-2020762759.jpg
Snapchat-212318665.jpg
Snapchat-2133581865.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Fra det som ble diskutert i tidligere i tråden så ble valget at jeg kjøpte blowhole fra @MRTurbotech istedenfor vanlige tradisjonelle ventkit. Gikk ganske kjapt til han fikk det på lager og fikk den levert av han ved ett møtested vi hadde avtalt. Bare jeg som har vært veldig treg å opptatere og montere kitet :pVeldig grei handel og en ganske grei monteringsjobb var det også, så gleder meg veldig til å teste denne ut :D

Men har par andre ting som måttet fikses, fått sprekker i jawspipa i den støtta under pipa, og fått fukt i bd boksen min. Pipa er sveiset høvelig opp igjen av turbokarlsen, men 2 punkter hvor den læk litt ved trykktesting. Må kappe av støtta på pipa om det skal bli 100% og sveise den på igjen, og det for forbli til en annen gang :) Bd boksen henger til tørk og håper den blir i orden igjen :hmmm:

20170220_161241.jpg
20170220_180459.jpg

20170220_180402.jpg
 
Fra det som ble diskutert i tidligere i tråden så ble valget at jeg kjøpte blowhole fra @MRTurbotech istedenfor vanlige tradisjonelle ventkit. Gikk ganske kjapt til han fikk det på lager og fikk den levert av han ved ett møtested vi hadde avtalt. Bare jeg som har vært veldig treg å opptatere og montere kitet :pVeldig grei handel og en ganske grei monteringsjobb var det også, så gleder meg veldig til å teste denne ut :D

Men har par andre ting som måttet fikses, fått sprekker i jawspipa i den støtta under pipa, og fått fukt i bd boksen min. Pipa er sveiset høvelig opp igjen av turbokarlsen, men 2 punkter hvor den læk litt ved trykktesting. Må kappe av støtta på pipa om det skal bli 100% og sveise den på igjen, og det for forbli til en annen gang :) Bd boksen henger til tørk og håper den blir i orden igjen :hmmm:

Vis vedlegget 64409 Vis vedlegget 64410
Vis vedlegget 64411
Kan ikke se at det er noe mesh som skal hindre snø å trenge inn. Kan ikke det bli et problem da det går et rør rett ned på primæren?
 
Kan ikke se at det er noe mesh som skal hindre snø å trenge inn. Kan ikke det bli et problem da det går et rør rett ned på primæren?
Ingen problem med at det kommer sny ned der under kjøring, da den vifta blåser ganske så kraftig, men kan jo selvfølgelig komme sny inn der når scootern er stoppet