POLARIS Hamnvik's Assault 2012

Har orginalt enn så lenge. Står rett utfor huset på 10-15m over havet. Prøvd litt på noen myrer her oppfor. Ikke veldig høyt

Nei det var lavt. Sjekk om primærfjæra di er knekt eller ikke, det var den på min før jeg fikk variatorkit. Min drar nå 8300-8400 RPM med 68 gram, og enda så skal TM-vektene virke 3-4 gram tyngere enn de originale vekte, pga kurven. Drar rundt 8000-8100 RPM på 1500 moh.
 
Etter litt tukling her. Usikker på hva som har gjort det. Nå får jeg 8100-8200. Beltet henger i lufta i traktoren. Så får prøve til fjells imorgen å se om det er noe forskjell.
 
Etter litt tukling her. Usikker på hva som har gjort det. Nå får jeg 8100-8200. Beltet henger i lufta i traktoren. Så får prøve til fjells imorgen å se om det er noe forskjell.

Hvis du tester max rpm med belte i lufta så bør den gå rett på 8500 rpm og turtallskutt :p hehe
 
Måtte prøve siden den bare fikk 7700 under kjøring. Fikk samme med belte i lufta. Vært å testet på testmyra mi. Å får 8150 nå. Så friskmelder enn så lenge og klar for langtur imårra
 
Måtte prøve siden den bare fikk 7700 under kjøring. Fikk samme med belte i lufta. Vært å testet på testmyra mi. Å får 8150 nå. Så friskmelder enn så lenge og klar for langtur imårra

Hvis du har nybygd motor med wøssner bør det ligge på mer enn 8150 på org variatoroppsett ;) Med belte i lufta bør den gå rett på turtallskutt da den ikke har noe motstand i det hele tatt :) Men kunne vært verre enn 8150 :)
 
Mulig det. Er vel kjørt 850km siden stemplene ble byttet. Å de stemplene var litt brukt fra før av.
Har vel aldri vært helt frisk denne scooteren så får nøye meg med slik den er nå intilvidere. :)

Tenker å prøve å bytte ledningsnettet siden feil 167-4 feilen er her enda. Så om noen har ett komplett som selges til en ok pris er jeg interessert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Du burde ta av lokket på variator og sjekke fôringa om den er i bra stand eller ikke, da den kan gi slike symptomer på turtalls dropp, har opplevd det selv :)
 
Etter lang tid kom diablokittet!
Får teste på vår snyen før sesongen er over.
IMG_0123.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Diablo sitt kit e goknaill. Fjæra han gjer dæ først er ikke nødvendigvis den som passe best for deg og akkurat din scootern men det vekte man seg om for å passe annen fjær etterhvert. Min fjær knakk og fikk ny hos han med annet spend og justerte vektene deretter og synes scooter funker mye bedre etter det.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Skal se om jeg får montert det før helga. Var å kjørte litt idag. Bra me snø enda!
Stussføre og solskinn er supert. Litt hardt opp i høyden der sola ikke har fått tak enda.
IMG_0131.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Tar ikke mer enn 30 min ish å montere. Bare pass på at du bruke T27 og ikke T25 torx på skruan til helixen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hamnvik
Har testet litt idag. Får 8200-8250 på max turtall. Må vel endre litt på oppsettet?
Lett føre på vannet. Hardt!
Merker forskjell ja!:thumb:
 
Fått tak i ledningsnett fra en 2011 modell hos Haldorsen. Det var raskt svar og ca halv pris av hva jeg har fått tilbud om hos selgere på finn.no

Har også skaffet ei veske for å ha under salen. Det var savnet etter salbytte fra 2012 salen. Hadde veske da. Ellers lite planer videre. Rette tunellen etterhvert. Først skal det bygges garasje slik at jeg har en plass å holde på hjemme hos meg selv :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JER og LarsK
Da var det startet en ny sesong med plager...
Har byttet ledningsnettet men samme feilkilde ligger inne enda.
Har også problem med at den vil bakke lavt og dør ut om jeg kjører hardt for så la den bakke igjen. Da bakker den så lavt at den dør ut.
Revers fungerer selvsagt ikke heller side den ikke vil gå som normalt.
 
ja plager blir man altså aldri kvitt... Kjør den til åsheim å få de til å sjekke?
 
Ikke så rart at du får low voltage feilmelding hvis tomgangen er så ustabil. Har du sjekka dyser? Hadde vel problemer med produsjon av pro dysene noen årstall.
 
Varierer veldig på tomgang. 1500-1800
Helt ned til 1000 før den dør ut.

Reeds ser greie ut.

Dyser! Har skrevet det tidligere i tråden og skriver det igjen. Du har akkurat samme symtomer som jeg hadde med en RMK 600 hvor det var dysene som måtte byttes. Ja de der dyre men da slipper du mer problemer. Husk å sjekk om blokka og eksos er full av bensin også ;)
 
Har bytta dyser ifjor. Skal de ikke være lengere? Har ett sett til med dyser liggende som selvfølgelig kan byttes å sjekke om det blir bedre.
Idag var jeg å testa litt. Fikk faktisk ikke start så tok av pluggene. Søkkvåt av bensin. Brant de rene og monterte igjen.
Fikk start.