POLARIS Hamnvik's Assault 2012

Brukt noen tima test tura de der. Brukte kan sette på noen brukte imårra.
Prøvde å finne sporkilen men huske ikke hvor den er lagr hen.

Skal ringe åsheim imårra ang. Tps. Dere er 3 som mener det er TPS feil

Får ikke opp noen feilkoder. Bakker fint og alt virker som normalt ellers
 
Time hos Maritim Center på fredag for sjekk av TPS.
Åsheim hadde 14 dager uten tid.
Skal reise offshore på mandag så hadde vært kjekt om jeg kunne reise å glede meg til å komme hjem til en problemfri scooter!
 
[
Time hos Maritim Center på fredag for sjekk av TPS.
Åsheim hadde 14 dager uten tid.
Skal reise offshore på mandag så hadde vært kjekt om jeg kunne reise å glede meg til å komme hjem til en problemfri scooter!
Har du sjekka at tps verdien har linær stigning over hele "registeret"? Samt inspisere tps kontakt for vann/korrusjon da dette har vært et størrre problem.( 2015 kom men ny løsning for å prøve å eliminere dette). Det er ganske greie ting å sjekke selv.
 
Tps var nylig montert ny av åsheim. Men scooteren viste seg å være skjært da. Usikker hva slags verdier de la inn for den ville verken bakke eller gå da den ble levert dit.
 
Har vært å kjørt ikveld noen timer. Samme med fjuskinga. Men går som bare det ellers.
Motorlampa kom på å lyser konstant nå. 167-4 er feilkoden. (Chassis voltage too low)
Ett batteri blinker nede i venstre hjørne i displayet også nå?
De på Maritim Center får vel opp feil melding logg?

Føret var hardt. Men fant en plass det var kanon føre. Startet å snø en del så håper det blir litt til helga :)
 
Sist redigert:
Har vært å kjørt ikveld noen timer. Samme med fjuskinga. Men går som bare det ellers.
Motorlampa kom på å lyser konstant nå. 167-4 er feilkoden. (Chassis voltage too low)
Ett batteri blinker nede i venstre hjørne i displayet også nå?
De på Maritim Center får vel opp feil melding logg?

Føret var hardt. Men fant en plass det var kanon føre. Startet å snø en del så håper det blir litt til helga :)

Målt spenning?
 
Alt står pakket og klart til Tromsøtur imorgen.
Fant ingen løse ledninger eller noe som så ut som feil.
Har ikke målt spenning.
skal få de til å se på saken imorgen om de har noen ideer.
 
Dem får ikke TPS til å være samme hele tiden. Den endrer seg hver gang. TPS er ny.
Etter hvert gasspådrag endrer verdiene seg.
Får plukke sundt å se over gass spjeld etter feil der da
 
Sjekk tilførsel spenning til tps at den er 5v. Den bør være 5v +/- .02. Dette kan gjøres uten motor igang , men kun power i diagnose stikk til ecu.
 
Har kjørt 10 mil med scooteren med overnevnte feil idag.
Fant ok føre noen plasser og siste plassen var elendig.
Skal demontere litt å se når jeg kommer fra havet igjen.
LoW voltage kommer å går som feil. Usikker på hva det kan være. Men skal se over alt av ledninger neste fri samtidig som gass spjeld skal sjekkes. Virker som den periodevis den fjusker.
Plugger ser fine ut.

Slenger med 2 bilder.
Min og en pro rmk 800 2015 og en summit 850 2017
IMG_2076.JPG
IMG_2077.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Liten update her. Scooteren fingerer go går enda. Fjusker litt av og til som tidligere. Har ikke sett mere på dette da den går som bare det over 5000.
Tok min første reim her om dagen. Har kjørt 1200km i mitt eie nå og det var første. Aner ikke hvor langt den var gått på den reima før jeg kjøpte den. Så får være ok det

Var å kjørte idag med ett gjeng. Syntes styre begynte å bli løst. Så tok en titt på dette. Da var Feste til styrestammen knekt...
Har demontert det som er knekt. men den delen som står igjen fast i ramma. Der med den popp`en. Hvordan får man delt opp med det limet som er brukt der? Eller må jeg demontere hele trekanten som går ned til stigtrinnet for å få sveist opp igjen?

Har ikke bilde av knekken. Men noen har vel vært bortig dette før?

Så ett stemningsbilde fra tidligere kjøring for noen uker siden
IMG_2084.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Bakre del av overstrukturen byttes som et helt stykke, koster ca 6000kr for en ny ;)

For å få det løs så må det brukes varme, nok med varmluftpistol, men det sitt som fy. Egentlig litt vanskelig å få det limt skikkelig igjen etterpå, og limet e dyrt hos polaris. Det beste e nok å bare ta av heile bakre del og sveise det med delan fortsatt faslimt :)
 
Bakre del av overstrukturen byttes som et helt stykke, koster ca 6000kr for en ny ;)

For å få det løs så må det brukes varme, nok med varmluftpistol, men det sitt som fy. Egentlig litt vanskelig å få det limt skikkelig igjen etterpå, og limet e dyrt hos polaris. Det beste e nok å bare ta av heile bakre del og sveise det med delan fortsatt faslimt :)

Trur den blir demontert i ett helt stykke imårra å får den sveist opp. Kanskje legge inn ei forsterkning i samme slengen:)
 
Fikk demontert idag. Var litt mere jobb enn planlagt så utsatte det til idag. Knekt i 3 deler. Ellers så det greit ut rundt om.
Får sveist en forsterkning. Hullene til 2 skruer er knekt så skal få noen gjennomgangsbolter og hull der istedenfor.
IMG_2143.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim, LarsK og JER
Driver å ser over gass spjeld ser ut som noe er bøyd her? Kan det være årsak til at tps verdien endrer seg ofte? Får forskjellig verdi etter hver gang jeg gir gass samt fjusker under 5000?
Fant også sprikk i ene reedsbladet når jeg vasket det.
IMG_2149.JPG
 
Sist redigert:
Har rettet den å det ser ut som det ble bra:)
Blir ettermiddagstur til Rydningen å hente nye reeds. Får håpe feilen til fjuskingen er funnet nå!
IMG_2151.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Ang. luftfilterduk vet jeg ikke, men fikk du bukt på fuskingen? :) Hvor langt har de reedsene gått siden det var gått sprekk i den?
 
Har ikke skrudd sammen alt enda. Reiste offshore og er hjemme neste helg:) Usikker på hvor langt reedsene er gått. Men scooteren er gått 5600 nå ca. Så ikke utenkelig at de har vært der en stund. Håper den fjuskinga blir borte nå!
 
Ble vist handel av varriatorkit her om dagen. Ble diablo kit. Handlet også lyktedeksel på ebay.
Bare å komme seg hjem å få montert sammen etter siste demontering.
Angrer som f... på at det ble utsatt før jeg reiste offshore.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
IMG_0037.PNG
Da var scooteren endelig sammen og testet etter litt diverse greier!
Fjusking er borte!:D
Måtte bytte sleidee idag også. Så hadde flaks med at åshim stengte 10min etter jeg oppdaget det.
Variatorkit er underveis. Posten er meget treg! Utrolig irriterende.
Fått montert lyktedeksel også.
Den bakker litt høyt. Måtte av med tps når gass spjeldet var av. Så kan være en liten justering der som er årsaken?

Blinker enda på jordingsfeil men merker ingenting til noe under kjøring.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK og JER
Reedsan hadde nok en god del å si på fjuskinga på midtregisteret, bra skutern funker nå.

God påske :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Har kjørt mange mil nå. Men plages med max turtall. Får bare 77-7800 på max. Variatorkit er enda ikke kommet. Noen ideer å sjekke? Bakker helt fint nå. Går veldig fint ellers også. Men max turtallet uteblir:hmm:

Slenger med noen stemningsbilder med vår i lufta fra igår, ble 13,5mil
IMG_0068.JPG
IMG_0069.JPG
IMG_0071.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: ztiggi
Hvilket variatoroppsett var du hadde igjen? Originalt? Hvordan høyde er det du sliter med turtallet på?