POLARIS Hamnvik's Assault 2012

Om det er noen i nærheten som har benk for og sjekke dysene så kan du jo få sett dær att de forstøver som dem skal og leverer likt. Om ikke hadde jeg byttet dem uansett.
 
Fikk ikke skrudd eller feilsøkt noe mere før jeg reisete offsore i jula. Kommer hjem ikveld å gjør meg klar til å skru litt mere.

Har sjekket pris på dyser. Heroinpris! 4438,- Så skal ta å feilsøke litt før det blir alternativ å bytte disse.
Skal ta av alt å sjekke opp om det kan være noe annet.
Blir å ta av toppen og sylinder for å sjekke for sikkerhets skyld om at alt er ok med stempler. Pakninger kommer på 1000,-

Skal ta å ringe noen firmaer om de sjekker dyser for en ok pris også.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Står vel at man kun får tak i gule dyser som erstatning fra pol.
Edit: ser nå at de har levert to forkjellige på de såkkalt CFI-DC systemene.. Beklager det!
 
Sist redigert:
Driver å demonterer for å se etter feil nå.
Eksosventil membranene er full av olje på ene siden. Men tette mot fjær siden. Ser anntydning til at de begynner å bli klar for utskiftning. Ingen sot eller koks ellers.
Ene o-oring er skade på inn mot stempel.
Demonterte vidre.
Er svake riper i begge stempler fra innsugsiden! Sylindre har samme anntydning. Kjenner de såvidt begge plasser.

Så innspill om årsak fortsatt... dyser er vel nevnt så da er det vel bare å bytte.. men forstår ikke hvordan det skal være mulig gang nr 2 på 600km liksom...

Eventuelt noen som har 1 wössner stempel i troms å selge til en billig penge? Har ett som ligger her etter forsje skjæring som er helt og pent.
IMG_2005.JPG

Variatorside
IMG_2002.JPG

Fra eksos side
IMG_2004.JPG

Eksos side
IMG_2001.JPG
03EC8C34-4030-4CC4-9D07-967211EC1A13.jpg
Pakning blåst variator side
 
Kan se veldig ut som vannskjæring på begge sider, en så gåen oring vil slippe inn kjølevann nok til å vaske bort oljefilm og skjæringa er et faktum.

Ingen tegn til skade på oring på andre siden?

Rester etter "Skumaktig" olje eller slikt nedi veivhus?
 
Om du har hull noen plasser i inntaks systemet som du får finkornet snø inn gjennom, så kan det også skape slike riper. Det blir vann i små partikler som med høy lufthastighet vasker vekk oljefilm.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK og JER
Har ikke funnet noen plasser det skulle kommet snø inn.
Får stempel til uka. Motor blir montert sammen mandag.
Vurderer å selge scooteren etter motor er montert sammen igjen.
Nylig brukt mye penger på forstilling og dempere osv.
Veldig leken og gøy scooter. Men har planer om garasje til sommeren.
 
Da var motor montert sammen igjen med nye pakninger og sjekket en del ting.
Bakker veldig fint og ingen tegn til at noe er galt nå.
Helt til en liten test tur ikveld. Har litt ekstra olje i bensin. Plugger ser brune og fine ut etter test turen.
Sylindrene ble greie etter noen runder med honing. Ikke noe spesielt mye men var en plass den ene var litt værre enn resten.
Kjente ingen riper eller noe som skulle tilsi at de er årsaken til at den fjusker.
Når Åsheim hadde den for å bytte TPS da den var skjært. Da sa mekanikeren at de hadde hatt problemer med tallene på tps. Skal ringe de imorgen å høre med mekanikeren som skrudde om han tror det kan ha noe med den fjuskinga nå.

Skal testkjøre mere imorgen når det er lyst om ikke stormen kommer..
 
Finnes det noen som har komplett motor å selge som bare er å montere rett inn? Gjir opp denne motoren snart.
Må ledningsnett osv byttes om motor er fra nyere enn 2012? Feks 2014?
 
Har da byttet dyser til ingen nytte. Samme problemet er fortsatt.
9 bar i komp på begge sylindre.
Pent lite brukte wössner stempel som står i nå.
Var å kjørte meg 5km test tur på skare nå nettop.
Går som bare det når jeg pumper på gassen der den fjusker ved gjevn gass.
3800-4800 ca er området den fjusker. Henger liksom igjen å dør ut før den kommer igjen. Over 5000 går den som bare det. Fikk 8150-8200 i topp.

Kan det være sylinder som ikke er helt 100%. Synes det er rart hele opplegget.
Er liksom lik som når den var skjært nettop. Går som bare det men fjusker.

Spiser ikke plugger nå iallefall!

Pluggerne ser slik ut:
IMG_2036.JPG
 
Det der er vel helt nye plugger?

Isåfall er det umulig å lese blanding på de, om du har to brukte plugger så hiv de i, må være sotbelegg på de :)

Høres ut som TPS altså, men har du prøvd å fjerne offset sporkilen som sitter på svinghjulet? Er jo vanskelig å si hva det kan være, så greit å sette skutern helt tilbake til original stand, for å forsikre at det ikke er ECU som senser enten DET eller noe slikt, og begynner å regulere på det ene eller det andre. Fått opp noen feilkoder etter du satte den sammen sist?