POLARIS Hamnvik's Assault 2012

Da var dempere til understellet nyoverhalte og hentet. Ble nye styrestål ble kjøpt samtidig da den ene som sto på var blitt til en S.

Fox Evol X dempere ble også solgt idag:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim og LarsK
Skjønner meg ikke på den scooteren her!
Klarer ikke bakke uten litt gass nå. Fungerer som den skal når jeg kjører. Revers fungerer ikke i det heletatt..
Idag skulle jeg på test tur.
Får start med stopper med en gang igjen.

Er helt nye plugger, nytt bensinfilter, ny 98 oktan bensin.

Er vel bare en ting å gjøre. Rett i garasjen å feilsøke igjen!
 
Du klarer tilfeldigvis ikke å la den få blinket og pushe den tilbake til liv?
 
Nye plugger igjen og startet. Igjen. Men vil ikke bakke uten litt gass.
Ingen feilkoder.
Revers fungerer ikke.
Sjekket komp. Var på 9bar
Hva skal den bakke på til vanlig? Husker ikke
 
Få sjekka tps. Var vanlig på 11 og 12 mod att man fikk fukt i kontakten og feil signal. Min 12 mod oppførte seg identisk med tps feil.
 
Microswitchen i styret?

Burde få motorlampe om det e den, men kan jo sjekke det.

Hvis ikke, som dem sei over, TPS
 
Åsheim blir kontaktet imorgen. Hele helga med bilder av alle de andre på kjøring. Så får bare håpe de har tid til å se på den fort!
 
Scootern er nå på Åsheim. De fant vann med TPS sensoren. Byttet den idag og fått verdiene riktig. Men vil fortsatt ikke fungere sier de.
Blir vel dyrt det her..
 
Jeg tipper uten for mye bakgrunn for antakelsen at du kan ha problemer med dysene. Hadde lignende symtomer på en 600 RMK sist vinter.
 
Har har hatt scooteren en tur hos Åsheim forje uke. Hentet den hjem på fredag rett før stengetid. De har byttet TPS sensor og justert noe. Plages med at den ikke vil gå fra 4000-4600 rpm nå. De fikk ikke den til å gå der heller. Den bakker fint når den er kald. Men når den kjøres med så bakker den noe høyt. 2200-2700rpm.
Byttet plugger igjen å da vil den fungere men fjusker enda en del fra 4000-4600rpm. Ikke like mye men irriterende nok. Revers fungerer av og på.
Ingen feilkoder og de får ikke opp noe på åsheim.

Har kjørt en tank fredag og lørdag. Gøy å få kjørt litt men undres om hva som feiler den.
Noen som har noe ideer? TPS hadde fuktighet i seg

Fungerte veldig bra med 36" forstilling og Fox Float Evol 3 dempere. Mye mere leken scooter. Og understellet trengte overhaling av dempere!
 
Rart de ikke får opp noe feil på noe når de feilsøker. Skal sjekke med startgass rundtomkring imorgen å ta en telefon til de igjen.
Blir vel lite kjøring nå som det regner bort all snyen uansett:(
 
Rart de ikke får opp noe feil på noe når de feilsøker. Skal sjekke med startgass rundtomkring imorgen å ta en telefon til de igjen.
Blir vel lite kjøring nå som det regner bort all snyen uansett:(

Ja, hvor bor du? Her på Finnsnes/Sørreisa så hadde vi vel borti 40-50 cm snø på det meste... absolutt alt har regna og smelta vekk, så "heldigvis" så fikk du problemene nå, og ikke når det er gode forhold :p
 
Bor på Storsteinnes. Hadde ganske mye før jeg kom meg på testing pga denne feildritten... men var vist bra for 14 dager siden.
Skal offshore igjen 1 juledag så får håpe det kommer mere til uti januar:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Syns det høres ut som falskluft jeg altså, med at den går høyt på tomgang når den er varm. Når du også sliter med å få den i revers innimellom tror jeg jeg ville røska ut eksosventilene og tatt en titt på stemplene, bare for nattesøvnen sin del.
 
Måtte bytte plugger atter en gang for å få start..
Pluggene ser ut som de er veldig tørr. Ikke noe hvitfarge eller noe som tyder på lite olje.
men her er bildet av de 4 siste pluggene. Ser ut som noe brent på MAG (eksos) siden.
Sjekket rundt med startgass å finner ingenting som anntyder falskluft.
Eksosventiler har jeg ikke demontert enda. Skal ta scooteren til mamma i garasjen ikveld så blir vel lillejulaften skruing
Snakket med han som har skrudd på scooteren på Åsheim. Ingen feilmeldinger på injectorer. Målte 60psi på de.
Er vel bare å plukke av å se på stemplene. Tyder vel på at der alu slagg som er brent fast i pluggen.
Dette er på de 2 siste settene med plugger.
IMG_1248.jpg
IMG_1249.jpg
 
Sist redigert:
Ser mager ut, burde ikke være slik forskjell på pluggene uansett.

Ikke umulig at du har skjært pånytt, grunn til tidligere havari ble vel ikke fastslått helt?

Tipper det kan være snakk om at en injektor er tilstoppet litt, vil vel ikke få feilkode i så tilfelle.

Ta en komptest:)