SKI-DOO Freeride 850 For lite HK

En tråd i 'TEKNISK' startet av Freerider’n, 13 Jan 2018 kl 02:01.

  1. Æ sto å fylte olje, bensin og vurderte å stramme belte litt, ettersom det er anbefalt etter 75Km, og ut av min store forundring, så ser æ kW effekten på scootern, som BARE e på 115, nåkka som faktisk BARE tilsvare 154 HK. Nåkka som e hele 11 HK under det som ski doo har sagt scootern skal ha! Ka i alle daga..
    Kordan kan d ha sæ til?
     
  2. Fordi effekttall produsenter reklamerer med er bare ønsketall. De yter så mye som de reklamerer med når motoren står i benk og eksosen er helt rett før de begynner å forme pipa for å passe i maskinen, men det er veeeeldig sjeldent at det er så mye i real life på en scooter som er urørt ut av eska. ;)
     
    • Liker Liker x 1
  3. Det har vell vert dynokjøringer her i landet der 850en har landa på 165-169hk, så uansett hva den har så har den nok mere en 154 tror eg hvertfall..
    Problemet til lynx og ski doo er heller det å få effekten ned til beltet, den biten kunne de godt ha forska litt mere på.
     
    • Enig Enig x 2
  4. 115kw er vel det minste den skal gi med litt dårlig bensin?
     
  5. Merkelig at det ikke blir oppgitt min og maks?
    Har du noen link på dette?
     
  6. Scooter'n blir levert med 115Kw, 156,4hk... Så enkelt er det.. E-tec800R ble i sin tid også bremset til 163,9hk av "noen", og dette ble brukt i brosjyrer. Det ble så vidt jeg husker reklamert med 155hk+ i brp's egne brosjyrer den gangen, men den ble levert med 108Kw, 146,9hk her på berget. De fleste bremsinger jeg vet av, samt av mine egne viser at det stemmer temmelig spot on rett ut av eska. At E-tec850 kan levere 165hk i en test betviles ikke, og den ER av Rotax selv oppgitt til 165Hk, men de er IKKE levert med mer enn 115Kw og 156,4hk på papiret i fra ski-doo her på berget.

    https://www.rotax.com/en/products/rotax-powertrains/details/rotax-800-e-tec.html
    https://www.rotax.com/en/products/rotax-powertrains/details/rotax-850-e-tec.html
     

Del denne siden