Følger det ikke variator reim med de nye Sidewinder?

Lexar

Medlem
30 Okt 2011
494
76
Troms
Var å hørte pris på 2018 Sidewinder BTX, og syntes det var litt merkelig at på prisoverslaget så er det plusset på 1000kr for variator reim.
Første gang jeg har opplevd at det ikke følger reim med scooteren og man må kjøpe en når man forhandler eske ny scooter, og enda til en scooter til 186.000 blanke norske kroner.
Står det virkelig så dårlig til med Yamaha for tiden at de ikke har rå til å sende med første reim gratis?

Også har de plusset på 130kr i bensin på prisoverslaget :gapskratt2:
 
Hadde jeg vært forhandler hadde jeg bakt det inn i en annen post f.eks, tror sånt der kan provosere mange. Med god grunn!
 
Nødstopp snor (ikke brp), variator reim og alle de vanlige ting man fikk med før er nå ekstra virker det som.
Nå må folk bruke for eks snowcheck sum på slikt, noe som er litt irriterende for det vil man jo gjerne bruke på andre ting og ikke på ting som før kom med scootern :)
 
Håper dette er for en ekstra reim, og ikkje den reima som kommer montert på skuteren? Og å slå på 130,- for bensin skvetten på tanken syns eg også er smålig av forhandler.

Hadde nok spørt om tilbud hos en annen forhandler og sammenlignet prisene. Virker som den du har fått tilbud fra skal melke det som melkes kan.
 
Ekstra reim må man nok betale for hos de fleste. Er vel ikke så veldig rart da den jo koster penger tross alt og må taes fra en plass i lagersystemet. Ikke noe jeg gidder å irritere meg over, bransjen er sånn og fortjenesten på en scooter er ikke mange tusen kr selv om den koster nesten 190K. Det er staten som stikker av med den største gevinsten, kanskje man skulle be de om å levere med en reim siden de tross alt tar 100K i avgifter uten å løfte en finger?
 
  • Liker
Reaksjoner: Apex xtx
Ekstra reim må man nok betale for hos de fleste. Er vel ikke så veldig rart da den jo koster penger tross alt og må taes fra en plass i lagersystemet. Ikke noe jeg gidder å irritere meg over, bransjen er sånn og fortjenesten på en scooter er ikke mange tusen kr selv om den koster nesten 190K. Det er staten som stikker av med den største gevinsten, kanskje man skulle be de om å levere med en reim siden de tross alt tar 100K i avgifter uten å løfte en finger?
Hvordan får du avgiftene til og bli 100.000,-?
 
Store deler av avgiftene til skuter ( og båt motorer) er fjernet men vi merker ikke så mye på prisen pga valuta kurs.
Vel ekstra reim eller reima man må ha? Hvilken er det snakk om?
 
Hva koster egentlig en scooter på fastlandet?
Min 2018 Renegade X (1200) kommer på ca 110k her..
Med alt av utstyr jeg vil ha ender den på 158k, men da er det med gunboot, lagringsplass, baksete (med varmehåndtak), osv..
 
Hvordan får du avgiftene til og bli 100.000,-?
Ta summen med en klype salt men mye avgifter er det jo. De ligger vel på $12-15000 i statene og da tjener forhandler der også penger. Moms og diverse avgifter utgjør nok i allefall. Forhandleren tjener bare en liten slant sett i forhold.
 
Som Sidewinder eier må jeg si at dette høres ut som den absolutt kjipeste selgern jeg noen gang har hørt om! Ikke nok med at de har lagt på 20 000kr ekstra i forhold til Svenske priser, men jaggu skal du betale for noe så vesentlig som ett belte OG 130kr i bensin. Den siste tar kaka og jeg kan bare si- hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt hos en forhandler som skjønner hva det dreier seg om - selv om det skulle være 20-30mil i værste fall.
Jeg fikk med reim og en del andre goodies noe som jeg mener bare skulle mangle. I værste fall - kjør til Sverige og importer selv hvis du har muligheten !

N
 
Jeg kjører ikke til Sverige for å slippe å betale for reim det er sikkert. Egentlig er det servicen jeg betaler for, ikke reima.
 
LOL, nei det er jeg enig i - men får du ikke snowcheck pris på denne så hadde jeg vurdert. B-TX LE koster villedende 168k i Sverige og da uten ei krone i rabatt, noe jeg vil tippe du får der borte. Trekk så fra Svensk MVA og legg på Norsk så har du prisen hjemme.
 
Ta summen med en klype salt men mye avgifter er det jo. De ligger vel på $12-15000 i statene og da tjener forhandler der også penger. Moms og diverse avgifter utgjør nok i allefall. Forhandleren tjener bare en liten slant sett i forhold.
Tror nok det er importør som reiser med størst fortjeneste, men skal du sammenligne norske og usa priser, så må du sammenligne lønninger og verdi på objekter. Ikkje bare prisene.

Ta fks en M8000, den koster ca 179.000 så minus 31.000 så havner en på 148.000 og minus 25% mva så havner en på 118.400,-

Det er totalt 60.000,- i avgifter og mva. Fortsatt et stykke unna 100.000,-
 
Tror det er prat om ekstrareim? Er vanlig at kunder vil ha det så kanskje forhandler har tatt det med , å du har dermed fått ca 50% prisavslag også på reima da den opprinnelig koster borti det dobbelte..blir rart om det er for reima som er montert..det med bensin var bare kjipt
 
Sist redigert:
Tror nok det er importør som reiser med størst fortjeneste, men skal du sammenligne norske og usa priser, så må du sammenligne lønninger og verdi på objekter. Ikkje bare prisene.

Ta fks en M8000, den koster ca 179.000 så minus 31.000 så havner en på 148.000 og minus 25% mva så havner en på 118.400,-

Det er totalt 60.000,- i avgifter og mva. Fortsatt et stykke unna 100.000,-
Usikker hva poenget ditt er. Greia er at produktet vi får inn til Norge koster en viss sum uavhengig av våre lønninger vs lønninger i USA. Vi diskuterer ikke om produktet er dyrere for oss enn for den jevne amerikaner men hva påslaget er ut fra fabrikken og hvor pengene forsvinner. Min påstand er at mye går bort i avgifter men importøren tjener selvsagt en del også, poenget er at forhandler tjener ikke veldig mye på selve salget av scooteren så det å gi bort en ekstra reim blir dårlig butikk. Det jeg er vant til er at jeg får god rabatt på slike ting og et par år etter kjøp på alt mulig også olje og ekstrautstyr. Forhandler tjener gode penger på ekstrautstyr så der er det rom for greie rabatter.
 
Hvis noen hadde tatt seg bryet med å svare på innlegg #9 hadde det vært relativt lett å si noe om hva avgifter er.. :)
Her er det helt avgiftsfritt, men det påløper ekstrakostnader til båtfrakt.
 
Sånn som det står i tilbudet:
Sidewinder SRS BTX 153 LE. 123.860 Kr + MVA
Engangsavgift Yamaha SRS BTX . 26.449 Kr
Vrakpantavgift 2400 Kr
Levering Snøscooter 1328 Kr + MVA
Bensin 130 Kr + MVA
Frakt 500 Kr + MVA
Variatorreim Viper og Sidewinder 997 Kr + MVA


Sa ikke noe om at det skulle være ekstra reim med på tilbudet, og selger sa aldri at han la inn en ekstra reim i tilbudet.
Så derfor går jeg ut ifra at dette er reimen som scooteren blir levert med
 
Sist redigert:
Må være ekstrareimen. Den som står på scooteren blir jo levert sammen med scooteren og er ikke en ekstra kostnad for forhandler. Uten den reima er jo ikke scooteren funksjonell. Blir jo som å plutselig ta ekstra betalt for skiene eller beltet på scooteren.
 
Må være ekstrareimen. Den som står på scooteren blir jo levert sammen med scooteren og er ikke en ekstra kostnad for forhandler. Uten den reima er jo ikke scooteren funksjonell. Blir jo som å plutselig ta ekstra betalt for skiene eller beltet på scooteren.
Blir som å levere en ny bil det, uten drivaksling(er).