Denne er vel ikke ideel for eksostemperatur avlesning akkurat.
Du snakker om grope greiierdu får aldri dette rett når du heiser den opp bak og måler.Da går den uten motstand.noe som ikke er ideelt ved tuning.
LOL...oki, får tune scooterne dine på den måten du....så får vi andre som ikke har peiling holde oss til gode gamle racepac, digatron, eller koso....skal ikke diskutere med en ekspert...
Skal ikke kritisere den måleren din du, men det er temp på eksosen man er ute etter og ikke temperatur på stålet i potta. Om du kan henvise til en omregningsfaktor der man får ut den tempen som stålet må ha når eksosen har feks 720 grader skal jeg bli temmelig overasket. Du sier du har drevet i 22år med scooter og da må jo de som lever av å lage eksostempmålere og har holdt på med dette i en mannsalder være helt på jordet når det finnes noe så FANTASTISK som den ir måleren du viser hær. Og til biltrimming bruker man jo air fuel måler så ikke skjønner jeg hvordan du kan lese av kjølevanntempen for å finne den du?????
srx500
Så du tror ikke motorbelastning har noe å si på eksostemperaturen??
det der er bare et så ufattelig dumt spørsmål..
hva kan du om forgassere egentlig???
Har du aldri hørt om scootere som går varm på grunn av belastning?
Hva om jeg lurer på eksostempen "her og nå" når jeg kjører da? Løfter jeg bare panseret opp da og sikter på pipen(e)? Hva med forskjeller i eksostemp som skyldes forskjeller i høyde over havet og forskjeller i lufttemp? Tar du med deg bukken da på tur eller?
Hva om jeg lurer på eksostempen "her og nå" når jeg kjører da? Løfter jeg bare panseret opp da og sikter på pipen(e)? Hva med forskjeller i eksostemp som skyldes forskjeller i høyde over havet og forskjeller i lufttemp? Tar du med deg bukken da på tur eller?
Ja hvorfor kommer ikke alle scootere ut med revers, no-slip, og slepekrok originalt? koster penger kansje? hva gjør du vist du er på fjellet å temperaturen synker til -30? å du har justert den inn på ca -5? når vet du at den går for magert da? det vet man da vitterlig med en EKSOSTEMPERATURMÅLER. eller hva?
prøver du å være morsom nå eller !??
slepekrok, revers = unødvendig piss.. og d samme er d å kjøre rundt med de målerne..
sorry men jeg gidder ikke dette mere, diskutere med folk uten utdannelse og forståelse for motorteknologi blir bare dumt..
snart så kommer det vel et spørsmål om hva gjør du om det plutselig blir sommer !??
natta
hva er det du vil frem til egentlig? hvorfor har ikke f.eks Yamaha Vmax 4 sånne målere levert som standard??? tenk om man må stoppe å justere motoren for hver km man kjører!? har de ikke tenkt på det eller??
nei verdien av å kjøre rundt med sånne målere er like mye verdt som speedometeret er ... kjekt å vite liksom.. thats it!
har du tunet opp motoren riktig så tåler den å bli kjlørt med .. Jeg måler f.eks ved 3500 rpm, og justerer om jeg må.. som regel så gjør man det en gang og ferdig, det var det, bare å kjøre vinteren ut!