GENERELT DYNOTRÅDEN 2

Enten dynokjører de oppe i høyden eller så har de extremt dårlig vær. Det merkelige er at de fleste dynokjøringer man ser er korrigert kraftig opp.
Ikke sant, men jeg tror dem er et stykke oppi høyden, men det er jo litt synd at dem skal korrigere opp effekten så mye, men det er vel bare for å få et bedre salgs argument for trimm delene sine
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Ikke sant, men jeg tror dem er et stykke oppi høyden, men det er jo litt synd at dem skal korrigere opp effekten så mye, men det er vel bare for å få et bedre salgs argument for trimm delene sine

Da skulle vi jo fått samme effekt nede ved havet, hvis ikke så stemmer jo ikke korrigeringene i det hele tatt. 12 hk opp er veldig mye....
 
  • Liker
Reaksjoner: Robert
Når kan vi forvente noen benketall registrert på berget? Jeg er jo en av dem som får 850 om bare noen uker, så litt spent..
 
Når kan vi forvente noen benketall registrert på berget? Jeg er jo en av dem som får 850 om bare noen uker, så litt spent..

Det er jeg usikker på, man må jo få tilgang på en slik scooter først. Det som kan være virkelig interessant er at det mest sannsynlig kommer en Jaws pipe som gir godt med extra hk i den :)
 
Jaws,SLP,Dynoport og Bikeman har alle sagt di kommer me singelpipe til Polaris Patriot. SLP kommer faktisk med twins til den først
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Er det virkelig 170 hk i den nye polaris 850 moteren? Så en YouTube video av en dyno kjøring
 
Er det virkelig 170 hk i den nye polaris 850 moteren? Så en YouTube video av en dyno kjøring
Nei, i en original motor i fra fabrikk er det ikke 170hk! Uansett hva de sier på youtube, eller hvor det ellers måtte være...

De er oppgitt til 112Kw eller 152hk, og det er + - der de ligger. :thumb:
 
Er det virkelig 170 hk i den nye polaris 850 moteren? Så en YouTube video av en dyno kjøring
Man finner jo dyno kjøring med 163 hk ca om jeg husker rett. Fra samme folkene du så på mener jeg. Så stoler ikke på demmes videoer når man sammenligner med Turbokarlsen og HSK.
 
Her er vår test av Lynx 850 standard og med Jaws pipe :)

Lynx std jaws.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: 5 brukere
Man treffer rimelig spot on på stock ift oppgitt effekt på E-tec nok en gang ser jeg, 156,4hk vs 157,4hk..!

Ganske imponerende at man får 13hk med kun pipe! :thumb:
 
Ingen mods overhodet. Std tenning også. De som vil stille på 1-2 grader tenning med buds vil kunne får litt mer hk.
Knallbra:biggrin: Da gir pipen godt me effekt i orginalform. Aldri sett en pipe gi så mye på rotax.
Testet dere mer tenning? Har 1grad nu,men vurderer å øke til 2. Ble litt kvikkere å turtalle steg opp til 8200. Skal vekte ned til 7900 igjen. bli artig å se hvor mye turtall øker med jaws pipa. :hmm:
 
Knallbra:biggrin: Da gir pipen godt me effekt i orginalform. Aldri sett en pipe gi så mye på rotax.
Testet dere mer tenning? Har 1grad nu,men vurderer å øke til 2. Ble litt kvikkere å turtalle steg opp til 8200. Skal vekte ned til 7900 igjen. bli artig å se hvor mye turtall øker med jaws pipa. :hmm:

Vi hadde ikke buds tilgjengelig denne gangen, så vi ga den ikke mer tenning.

Det er viktig å vekte på med denne pipa, for effekten går ned ved 8200rpm.
Man bør clutche for 7800 i starten og la den øke til 8000-8100rpm ved varm pipe.
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim
Test av Ski doo 850 2018 i vår eddy curry dyno gir 155-157 hk stabil ca 10 tester fortløpende, med kaldere pipe gir den opp mot 160 hk
Med 0,5 og 1 grader tenning ekstra gir det ca 1-2 hk over std
Hsk 920 med jaws moddet pipe 185-187 hk stabile hk dette med min 5 tester fortløpende

så ski doo 850 motoren er serdeles vennlig motor å øke effekten i med de rette modifikasjonene;)

God dag videre hk frik og andre scooter folk :thumb:
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Assault015 og t76
Da får vi virkelig håpe at noen bremser en box stock 2019mod her snarest..!! Har fått bekreftet 123Kw på tunnel på 2019mod! :thumb:
 
Dette er Pesslaad sin 2018 Hardcore Evo Turbo!

Her er 215 hk med 7,5 psi og 11,4 AF
Andreas turbo.JPG




Her er fetere blanding- 10,82 AF (8,6psi) Altfor mye bensin....
andreas turbo 2.JPG








Her endel av tallene fra en av dynokjøringene. Turboen lader enormt tidlig!
Det originale dreiemomentet passerer man allerede ved 5300rpm.

Det ville vært mye bedre med boostcontroller her, slik at man kan ta ned ladetrykket ved turtall der eksosventilene er stengt. Da får man mye mindre fylling der, og motoren vil kunne kjøres magrere og tryggere i mellomregisteret.

Andreas tall.JPG
 
Har du egen Af sensor i dynoen?

Bruker autotune modul for å måle Af på min katt, men er plaga med at Af varierer med hvor høy spenning man mater inn på autotune modulen. Varierer fra 13af v 14.4volt, til 12af ved 12,6V

Hvis jeg forsyner autotune med strøm fra skuteren, så kutter sensoren på
Toppturtallet...
 
Har du egen Af sensor i dynoen?

Bruker autotune modul for å måle Af på min katt, men er plaga med at Af varierer med hvor høy spenning man mater inn på autotune modulen. Varierer fra 13af v 14.4volt, til 12af ved 12,6V

Hvis jeg forsyner autotune med strøm fra skuteren, så kutter sensoren på
Toppturtallet...

Vi har AF sensor fra dynoen ja :)