LYNX Boondocker RE 850

Nå tar vel ikke reimene borti noen plass når de er kalde? Er vel først når de blir ekstremt varme og ikke oppfører seg som de skal.
Temperatur har ikke noe med saken å gjøre. Det er nok plassering i variatorene altså hvor langt ut i giringen sammen med gassbruken som utløser kontakt.
Jeg tenker som så at dette har skjedd i alle tider, altså at reime vobler under kjøring akkurat som beltet gjør det uansett hvor mye du strammer det, men at det er mye trangere i G4/Radien chassiet sammen med en litt klønete plassering av reimdekselfeste som medfører kontakt?
 
Temperatur har ikke noe med saken å gjøre. Det er nok plassering i variatorene altså hvor langt ut i giringen sammen med gassbruken som utløser kontakt.
Jeg tenker som så at dette har skjedd i alle tider, altså at reime vobler under kjøring akkurat som beltet gjør det uansett hvor mye du strammer det, men at det er mye trangere i G4/Radien chassiet sammen med en litt klønete plassering av reimdekselfeste som medfører kontakt?

Det blir jo såklart bare tenking og spekulajsoner og teorier alt sammen. Men jeg holder en knapp på at det er slurring og varme som er priblemet. Reimere og variatorene blir jo glodvarme. Har jo en masse teorier i hue rundt dette:p
 
Det blir jo såklart bare tenking og spekulajsoner og teorier alt sammen. Men jeg holder en knapp på at det er slurring og varme som er priblemet. Reimere og variatorene blir jo glodvarme. Har jo en masse teorier i hue rundt dette:p
Tror vi må ha to tanker i hodet samtidig. Varme er et separat problem som kommer av dårlig clutch oppsett men det normale ved varme er at reima begynner å avgi lukt, tråder kommer ut osv osv. Den prosessen vil nok de fleste kjenne igjen mens de kjører og har god tid til å stoppe. Reimspreng er noe helt annet, normalt så slites reima av, bånner i sekundæren osv men i tilfelle på G4/Radien så tar reima i noe og med de kreftene som er i sving er det som en ballong. Straks det blir pirket i den, rakner det helt.
Jeg innser at teorien min ikke er helt vanntett siden den også kan eksplodere i lav hastighet åpenbart. BRP kommer med nytt dekselfeste, håper de sender de ut ASAP til alle men jeg skal ha på belt saver også sånn i tilfelle.
 
Hmm.. Kan det ikke være at den var skadet før du stoppet? Og at det var itt tilfelsdig at du røyk reim rett etter?:)
Igjen bare teorier og spekulasjoner:p
Sjekka rett før så tror ikkje det..
Sett bort i fra at reima tok i feste så var den ellers helt fin å se til, kunne kjøre videre uten og merke noe mere til det..
 
Har montert heelclicker vekte før ei stund sia, helt sykt for en forskjell det blei:D
Meen må få shimsa sekundærn 3 mm, tok ei reim igår etter 1 time med full gass i bunnløus pudder men det trur æ e pga skeivsliting, kom 2 små tråduska ut på eine sia av reima..
sleng med et stemningsbilde
received_10156063385625729.jpeg


Her e et bilde av linjeringa
20180308_155032.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Noekland94
Har montert heelclicker vekte før ei stund sia, helt sykt for en forskjell det blei:D
Meen må få shimsa sekundærn 3 mm, tok ei reim igår etter 1 time med full gass i bunnløus pudder men det trur æ e pga skeivsliting, kom 2 små tråduska ut på eine sia av reima..
sleng med et stemningsbilde
Vis vedlegget 69531

Her e et bilde av linjeringa
Vis vedlegget 69532
Hva heter det verktøyet? Kan vi dødelige også få kjøpt det der?
 
Har montert heelclicker vekte før ei stund sia, helt sykt for en forskjell det blei:D
Meen må få shimsa sekundærn 3 mm, tok ei reim igår etter 1 time med full gass i bunnløus pudder men det trur æ e pga skeivsliting, kom 2 små tråduska ut på eine sia av reima..
sleng med et stemningsbilde
Vis vedlegget 69531

Her e et bilde av linjeringa
Vis vedlegget 69532
Var det skjevt eller? Men hvis den holdt en time med full gass i bunnløs pudder, det må jo være godkjent eller? Den må jo ha blitt kokvarm da?
 
Jammen, jammen, full gass i en time i bunnløs pudder? (tolker det bokstavelig) Alt må jo bli kokvarmt for det første? Hadde det vært 1 time fullgass på løype, da hadde det ikke vært noe å snakke om, men i bunnløs pudder med mye motstand osv...?
 
  • Liker
Reaksjoner: Freerider’n
Jammen, jammen, full gass i en time i bunnløs pudder? (tolker det bokstavelig) Alt må jo bli kokvarmt for det første? Hadde det vært 1 time fullgass på løype, da hadde det ikke vært noe å snakke om, men i bunnløs pudder med mye motstand osv...?
Rart at ei 2015 m8, 2016 m8 141" og en 2018 ds ikje tok reim på heile dagen då..
Men æ trur ikje æ heller hadde kommen til og tadd reim om min hadde vært shimsa rætt..
 
  • Liker
Reaksjoner: norskamerikaneren