SKI-DOO BELTEDYNO og variator tuning

Når vet du noe om pris på tuning til 800 c tech 2?

Har ikke ferdig priser på dette,men det er sakt at ECU tune ikke skulle bli noe dyrere en enn PC5.
Det kommer snart Priser på steg 1 og 2.
 
Sist redigert:
Hvordan får man så mye hk med en y-pipe og ecu mods? Mindre fuel og mer tenning ga bare 3-4 hk i dyno. Litt mer tenning gir knock.... Litt mer tenning og mer fuel gir 2 hk.....

Dem jobbe kansje litt aner ledes enn bare å montere en Tenn kile på svinghjul?
Dem bryter ned ECU og bygger den opp på nytt . Slik du gjør i en Standalone.
 
hei. hvor mye vil det koste for 23-45 omgearing og variatorkit til en 2018 boondocker ds 850 i bare deler?
 
Kan kanskje være lurt å få en "uavhengig" dyno til å verifisere slikt før man sender ut i et, lite, Norsk marked. Når det er sagt så er det jo interessant at man kan endre parametere i ecu :) Mange ting som kunne vært forandret på til f.eks race-bruk. Jeg vet litt om programeringene som gjøres, og jeg blir overrasket om det kommer ut i salg denne vinteren. Har det vært testet godt nok? Vi får se....
 
Kan kanskje være lurt å få en "uavhengig" dyno til å verifisere slikt før man sender ut i et, lite, Norsk marked. Når det er sagt så er det jo interessant at man kan endre parametere i ecu :) Mange ting som kunne vært forandret på til f.eks race-bruk. Jeg vet litt om programeringene som gjøres, og jeg blir overrasket om det kommer ut i salg denne vinteren. Har det vært testet godt nok? Vi får se....

Nu er steg 1 Kjørt i en uavhengig dyno i Canada, da Precision EFI sin dyno er sund,. Om vi Tar Precision EFI sitt steg3 map til Sidewinder/XF 9000,.ble vi garantert at det skule gi 275+ hk. I Finland ga det 277 hk . Så det holdt mål. Og det tunet fungere meget bra. Når du sier at du vet litt om dette,så er det meget lite du vet. Og det du sansynligvis vet,vet jeg kor kommer fra. Og si at dem ikke slipper dette er jo bare Bull fra deg. Stage 1 er jo ferdig laget. snart er steg 2 klart. Og da starte dem med Polaris 800 og 850. Trodde du viste mer om Tuning.. Tuning fungere jo da ikke i dine øyer, ?
 
Nu er steg 1 Kjørt i en uavhengig dyno i Canada, da Precision EFI sin dyno er sund,. Om vi Tar Precision EFI sitt steg3 map til Sidewinder/XF 9000,.ble vi garantert at det skule gi 275+ hk. I Finland ga det 277 hk . Så det holdt mål. Og det tunet fungere meget bra. Når du sier at du vet litt om dette,så er det meget lite du vet. Og det du sansynligvis vet,vet jeg kor kommer fra. Og si at dem ikke slipper dette er jo bare Bull fra deg. Stage 1 er jo ferdig laget. snart er steg 2 klart. Og da starte dem med Polaris 800 og 850. Trodde du viste mer om Tuning.. Tuning fungere jo da ikke i dine øyer, ?


Det er noe helt annet å tune en firetakts overladdet motor enn en totakts sugemotor. Det finnes mange bra tuninger til sidewinder og AC 9000. Jeg tuner disse selv og det er en enkel affere. Det er MYE værre å hente ut mer hk av en totakter uten overladding. Jeg skriver ingen plass at det ikke kommer ut denne vinteren...... jeg skriver "jeg blir ovverasket om de selger totakts tuning denne vinteren". Jeg vet ingenting om akkurat det. Spennende blir det uansett. Kjøper noen det, så er de velkommen i dyno å teste :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Det er noe helt annet å tune en firetakts overladdet motor enn en totakts sugemotor. Det finnes mange bra tuninger til sidewinder og AC 9000. Jeg tuner disse selv og det er en enkel affere. Det er MYE værre å hente ut mer hk av en totakter uten overladding. Jeg skriver ingen plass at det ikke kommer ut denne vinteren...... jeg skriver "jeg blir ovverasket om de selger totakts tuning denne vinteren". Jeg vet ingenting om akkurat det. Spennende blir det uansett. Kjøper noen det, så er de velkommen i dyno å teste :)

Nu tunes det nu 4-Takt uten overladd. Der er som regel ganske bra å hente. Huske du første dyno kjøring i usa på Ctec 800 motoren? Samme på E-Tec 800 motoren? Leit det frem så ser du hvor mye dem ble detunet før salg. Koffer blir du overrasket? Skal du gi intrykk at du har inside info? Der tar du feil. Snakka med Precision for 1 time siden.... Ang du sier om det er testet nok,synes ikke du at du bør holde deg til dine ting å teste det nok før du slepper det? Og hvorfor bryr du deg så mye om konkurentene sine produkter? Jobb litt hardere med dine produkter så blir alt så mye bedre. :hmm: Nu har jeg forhand salg på over 30 tune til nye cat 800 og mange venter på mere info/snø. Venter bare på snø.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Nu tunes det nu 4-Takt uten overladd. Der er som regel ganske bra å hente. Huske du første dyno kjøring i usa på Ctec 800 motoren? Samme på E-Tec 800 motoren? Leit det frem så ser du hvor mye dem ble detunet før salg. Koffer blir du overrasket? Skal du gi intrykk at du har inside info? Der tar du feil. Snakka med Precision for 1 time siden.... Ang du sier om det er testet nok,synes ikke du at du bør holde deg til dine ting å teste det nok før du slepper det? Og hvorfor bryr du deg så mye om konkurentene sine produkter? Jobb litt hardere med dine produkter så blir alt så mye bedre. :hmm: Nu har jeg forhand salg på over 30 tune til nye cat 800 og mange venter på mere info/snø. Venter bare på snø.:)


Jeg syntes mine ting fungerer tilfredstillende ;) Vi tester også mange ting som vi aldri selger. Det er ting som ikke gir hk, ting som ikke får scootere til å gå bedre i det hele tatt! Jeg er opptatt av at kunder ikke kjøper ting som ikke fungerer. Og jeg tester mer enn du tror. Jeg har dyno og godkjent 3 km testløype rett uttafor døra. Det er mange som har fått beina godt planta på jorda her...

Vi får se når tuninga kommer hvor bra den er. Det kan godt hende det fungerer greit, men 12 hk er veldig mye med bare tuning. De kan faktisk ikke endre mer enn tenning og fuel for at den skal yte mer hk.

Et godt tips- ctek øker 4 hk bare med å modde luftboxen :)

Angående at jeg bryr meg om andre sine produkter så kommer jeg alltid til å kommentere produkter som høres litt på kanten lovende ut. Ihvertfall så lenge kommentar-feltet står åpent for kommentarer :)

Jeg har ikke på noen måte inside info. Jeg skrev med en fyr på Facebook som fortalte litt om den tuninga. Ingen hemmelighet det.

Jeg håper det fungerer :) Lykke til :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Robert, LarsK og RS
Skal du ha dynopapirer må du vel nødvendigvis levere scooteren inn til dyno. Dynopapirer på andre sin scooter er vel ikke særlig informativ?
 
Ja men når det er testet og reklameres med 12hk så hadde det vært fint med dynopapirer, gjelder forøvrig alle produkter for meg da, liker å se det på papiret. Men nå har det vært etterspurt om dynopapirer på flere av produktene han har solgt/reklamert for og hvor han sier at dem kommer, men som aldri kommer. Så blir vell ikke noe annerledes denne gangen :hmm:
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Ja men når det er testet og reklameres med 12hk så hadde det vært fint med dynopapirer, gjelder forøvrig alle produkter for meg da, liker å se det på papiret. Men nå har det vært etterspurt om dynopapirer på flere av produktene han har solgt/reklamert for og hvor han sier at dem kommer, men som aldri kommer. Så blir vell ikke noe annerledes denne gangen :hmm:
Enig, her er det knallharde, bastante påstander, uten NOE å underbygge det med. Jeg kan jo også si at scooteren min går som et olja lyn, men dessverre har ingen andre sett det :p
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Nu er steg 1 Kjørt i en uavhengig dyno i Canada, da Precision EFI sin dyno er sund,. Om vi Tar Precision EFI sitt steg3 map til Sidewinder/XF 9000,.ble vi garantert at det skule gi 275+ hk. I Finland ga det 277 hk . Så det holdt mål. Og det tunet fungere meget bra. Når du sier at du vet litt om dette,så er det meget lite du vet. Og det du sansynligvis vet,vet jeg kor kommer fra. Og si at dem ikke slipper dette er jo bare Bull fra deg. Stage 1 er jo ferdig laget. snart er steg 2 klart. Og da starte dem med Polaris 800 og 850. Trodde du viste mer om Tuning.. Tuning fungere jo da ikke i dine øyer, ?
Er mange som har spurt om du kan dokumentere di hestan med dynopapirer. Som regel så vil no æ si at di hestan som kommer over dammen ikke er reel. Har vel vist seg gang på gang at mange hester har rømt avgårde påveien over dammen. Håper noen kan kjøre et slikt stage 1.2 og 3 kitt fra Pressision med norsk bensin i tanken her i Norge så vi får se om det er rette tall du og dem oppererer med.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Er mange som har spurt om du kan dokumentere di hestan med dynopapirer. Som regel så vil no æ si at di hestan som kommer over dammen ikke er reel. Har vel vist seg gang på gang at mange hester har rømt avgårde påveien over dammen. Håper noen kan kjøre et slikt stage 1.2 og 3 kitt fra Pressision med norsk bensin i tanken her i Norge så vi får se om det er rette tall du og dem oppererer med.
Robert, nu må du kansje følge med, jeg har skrevet tidliggere at vi har kjørt Precision sitt kitt i Dyno i Finland og Norge. 277 i Finland og 272 i en varm liten garage i Norge. Dette på norsk 98 pumpebensin. Pr nu kan ikke noen av våre konkurenter dokumentere mer hk en det. og som fungerer. Hk er kun et tall. Hvorfor skal vi dokumentere det? Vi ser jo bare hvordan det fungerer og det er nok for meg.. Kom nu du å vis frem din 311hk ? hvor ble den av?
 
Hk er ikke bare ett tall på dynopapirer. Det er en bekreftelse på at kunden får det som er lovet av hk av selger. Nytter ikke bare å si at det leverer 12hk f.eks åsså kan ikke du dokumentere det en gang. For alt vi vet så er det bare 2hk
 
  • Liker
Reaksjoner: as0laas
"Hvorfor skal vi dokumentere det.." jeg er målløs :nerve::confused: årets kommentar så langt. Hvorfor? Jeg skal si deg hvorfor, fordi kunder ikke stoler blindt på selgere, men forlanger dokumentasjon av noe slag for de svulstige lovnadene som selgere kommer med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Robert
@Diablo jeg har vært borti mye rart jeg vet fungerer, men når det kommer til å selge noe er det jo greit å dokumentere og ikke påstå hvis kundene (og evt kritikerne) etterspør. Fordelen er mange: blir oppfattet som seriøs( mot alternativet å bli oppfatter useriøs) om man presenterer dokumentasjon og evt garanti, det gir nok også den som er usikker en ekstra grund til å handle. Dette er noen argumenter til ditt spørsmål om hvorfor du skal dokumentere :) kan tilføye at selv har jeg hørt enormt mye positivt om produktene dine.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Robert, nu må du kansje følge med, jeg har skrevet tidliggere at vi har kjørt Precision sitt kitt i Dyno i Finland og Norge. 277 i Finland og 272 i en varm liten garage i Norge. Dette på norsk 98 pumpebensin. Pr nu kan ikke noen av våre konkurenter dokumentere mer hk en det. og som fungerer. Hk er kun et tall. Hvorfor skal vi dokumentere det? Vi ser jo bare hvordan det fungerer og det er nok for meg.. Kom nu du å vis frem din 311hk ? hvor ble den av?


Man bør dokumentere, av den enkle grunn at mye mer enn halvparten av det som loves i usa ikke holder mål i virkeligheten.
Tuning til 4 takts turboer leverer nok det dem lover. 1-2 psi forskjell i trykket fra forskjellige leverandører av tuning gir også 10-15 hk i differanse på hk. Jeg selger også tuning til 4 takterne. De går mye bedre etterpå! Leverandøren oppgir 260-265 hk. Kanskje jeg skal dynokjøre en. Men de er allerede dynokjørt i norge.

Men trim til 2-taktere er langt fra så enkelt. Jeg vil faktisk fraråde kunder å kjøpe trim de ikke har prøvd skikkelig eller fått dyno papirer på. Eller at noen man stoler på kan garantere at det gir valuta for pengene. Det selges så mye dritt fra andre siden av dammen til 2 taktere. Det er synd at det skal være lov.

Jeg ser at du reklamerer med "Cat 800 Riot High port 188 HK " Du er vel klar over at det hadde vært en bestselger i Norge og Sverige om det var tilfellet? Det er få, om noen som helst, 800ccm som har over 180 hk. Verken i watercross, dragrace eller til fjellbruk. Ihvertfall har det aldri vært dynokjørt på denne siden av dammen. Hadde jeg trodd på slike tall, så ville jeg fått det dokumentert kjapt, og jeg ville kunne solgt slike kit i bøtter og spann! Garantert!
 
Sist redigert:
Robert, nu må du kansje følge med, jeg har skrevet tidliggere at vi har kjørt Precision sitt kitt i Dyno i Finland og Norge. 277 i Finland og 272 i en varm liten garage i Norge. Dette på norsk 98 pumpebensin. Pr nu kan ikke noen av våre konkurenter dokumentere mer hk en det. og som fungerer. Hk er kun et tall. Hvorfor skal vi dokumentere det? Vi ser jo bare hvordan det fungerer og det er nok for meg.. Kom nu du å vis frem din 311hk ? hvor ble den av?
Har fulgt med og vet at det kittet er dynokjørt i Finnland og Norge,vist leser så skriver jeg at for og tro på di tallene så legg no frem dynopapirer på di 2 kjøringene . Hva som er så hemmelig med dem?? Dokumentere hk med dynopapirer gjor det mere troverdig og selge. Og hvor skal jeg vise frem min?? Og ja den ble dynokjørt og den leverte 311hk på 98okt og har dynopapirer på den kjøringen og ble kjørt til fjells en hel vinter på det laddetrykket. Og akkurat nå står den demontert og skal oppgraderes yttrligere hos M&M Racing. Motoren er pr.nu til oppgradering hos M&M Racing for og tåle over tid mere laddetrykk ;) og det du lirer av deg av det jeg kaller mainskit at ingen kan dokumentere hk på di forskjellige stegene er jo løgn. M&M racing har jo lagt ut dynokjøringer av di forskjellige stegene,men det har jo ikke du. Så det er jo du som ikke kan dokumentere di ville.. hestan som du selger.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere