SKI-DOO BELTEDYNO og variator tuning

Da er første dynokjøring av E-Tec 985 gjort.
Med std exsos og sluttpotte.
Kun bytt av Y-pipe,
11,5-1 i komp. Std tenning
195 hk. I BC Canada.
Dyno papir og mer info kommer senere.
NPP skal bygge Singelpipe til den for bruk i Norden.
Er det en 800 e-tec?, eller 850 ?
 
Er litt nysgjerrig på hvordan en summit 850? Jeg antar jo at det er en slik det er snakk om, er lettet mye? Bortsett fra pipe og sluttpotte?
Det er en 2011 E-Tec 800 som er byggd til 985. Først i verden til å gjøre det.
Titan i forstilling og boggi. carbon fiber rails og hjul. Skinz panser,sidedeksel og stig trinn, ++++++
 
Wow, kan vi få bilde av den når den er ferdig? Høres ut som årets prosjekt det der, eller kanskje neste års.
Den blir tatt bilde av i Januar. Mulig man kann sette den som prosjekt neste år.
om denne motore fungere uten noe form for problemer skal jeg lage en
1055 ccm. Har veiv ferdig. 81 mm stroke......
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen-L-N
Da er de første test andre av Mxz 850 std.
Dem ble gjort ute på løype og ikke i dyno.
Mxz 850 gjorde 104 mph std og med Tra 5 med Diablo kit fra etec 800. Uten noe justering gjorde 117 mph.
En forskjell på ca 21 km/h.

Det kommer mere teste med kit i PDRIVE.
 
  • Liker
Reaksjoner: Terje N og smaug1
Ok, noen i Usa/Canada som har testet de?
Først. Viss du har et problem med at jeg uke har 6 i Norsk skriftlig,foreslår jeg at du ikke er inne på denne tråden. Det er ingen som tvinge deg til å lese å skrive her.

Det er kunder av meg som tester dette nu. Men vill teste pdrive snart.
 
@Diablo hva synes du om pdrive? Gjerne sett opp mot tra?
Det er en spennende variator som vill være hakket bedre en polaris.cat og Yamaha sin variator i av og på gassen kjøring. Dette er pga at det er 2 veis ruller og ingen glidere .
Men bra har etter min mening gjort en stor feil igjen. Det å bruke variable vinkler på skivene.
Jeg mener Tra med rett oppsett er en bedre variator. Så vi får se om jeg tar feil. Det blir testing av pdrive nu når jeg kommer fra usa. Har byggd kitt til 2 stk som er fra Ontario og 1 i BC i Canada. Da blir det test på mxz og summit.
Vi vil gjøre det samme i Norge, men ser ut som vi må vente en stund på scootere her
 
  • Liker
Reaksjoner: EJ
Da har vi hvert på AmShoot out . D&D gjorde rent bord i Stock Turbo(Cat 9000-Sidwinder). Stock Turbo whit Map Ecu,Sluttpotte.
Og Mod 800 med Riot High port.
Resultater kommer når jeg kommer hjem-.
Her er en Video av Sidewinder med Modcan fra D&D og mot en Sidewinder med Dial boost,Fuelcontroller og sluttpotte. 270 kit, med tatt ned boost til 14 psi.
Her er link to test vi gjorde i går med Amsnow Magasin på D&D testbane.https://l.facebook.com/l.php?u=https://youtu.be/AcDZdaWAkCk&h=hAQHVhrC2
 
Litt nytt info om bygg av Etec 985.
Den er basert på e-tec 800 motoren.
Bruke pr nu std pipe. Mod ypipe og ny sluttpotte. 91 mm stempel.
Denne motoren blir kjørt i Dyno i Canada. Den er kjørt med org hoved pipe pga at den skal kjøres slik i høyden i usa/Canada. Når den kommer snart til Norges vill den ha twinn piper. Den ble dynokjørt til 202 hk. Har vært test kjørt i mange uker uten noe form for prob. Inn og ut av dyno for justerin/optimalisering. Skal snakke med bygger i dag. Men vente bare på veivaksel nu og min motor vil bli ferdig.
 
Da har vi hatt an dag i dypsnø med summit 850 154 Med Diablo Clutching.
21-45 Giring. Ny Helix,Fjær og Vekter.
Går litt lett men viser 8000 til 8166 i dyp snø.Etter mye test er fortsatt variatore Kald.
En liten speed test gjor scooter 147 km på Speedometer.
I morgen blir det gjort filming av test kjøring.
Det blir kun en begrenset antall kit til salgs i vinter.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Da har vi Dynokjørt E-Tec (800) 985 BB. Det ga 38 Hk mer en 850 i samme dyno samme dag.
Da med kun Y-Pipe og Sluttpotte.
Nu kan vi også juster Exsosventiler slik at dem åpner når vi ønsker. På denne åpner vi dem på
5500 for optimal effekt/funksjon. Venter bare på Singel pipe og Twinn så vi kan fortsette å tune
på denne. Max effekt på 7800 Rpm.

Mee info kommer ............
 
Høres bra ut det her @Diablo, men sku gjerne ha sett papirer/grafer som viser forskjell på std maskin vs bb kit
Vi har ikke kjørt den mot std E-tec 800.
Kun mot nye 850. Da er forskjell denne.
Kommer ikke noe papire ut før jeg har kjørt den med singel pipe og med twinn pipe.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Da har vi litt mere info fra Precision EFI om ECU tuning av Cat 800 Ctec 2 Y-pipe og ECU tuning. 12 HK Steg 1.
Steg 2, kommer mer info snart. Den blir med Y-pipe,Hoved rør og Sluttpotte. Info om Merke på pipe kommer også.
Til denne vil man kunne få Instrument Flash(Like den vi gjør på 9000) Med Reim temp, ,AFR,, Lunch Controll,med mere.
Datalogger vil også komme.

Snart Starte ECU Tuning av Axys 800 og Nye 850 til Polaris. Venter sppent på hva det blir for resultater der.

Ace 900 Turbo kommer det også Tune til snart.

Da vil vi ha ECU tune til Alle scootere(Nye modeler) utenom E-tec 800 og 850.

Følg med her ,Instagram(Diabloracetuning) og Facebook(altaRacingService)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Da har vi litt mere info fra Precision EFI om ECU tuning av Cat 800 Ctec 2 Y-pipe og ECU tuning. 12 HK Steg 1.
Steg 2, kommer mer info snart. Den blir med Y-pipe,Hoved rør og Sluttpotte. Info om Merke på pipe kommer også.
Til denne vil man kunne få Instrument Flash(Like den vi gjør på 9000) Med Reim temp, ,AFR,, Lunch Controll,med mere.
Lunch kontroll? :D
 
Hvordan får man så mye hk med en y-pipe og ecu mods? Mindre fuel og mer tenning ga bare 3-4 hk i dyno. Litt mer tenning gir knock.... Litt mer tenning og mer fuel gir 2 hk.....
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere