SKI-DOO BELTEDYNO og variator tuning

Å bytte ut motorvariator koster nok. Men de byttet ut alle bakvariatorer på proclimb 2012. Skidoo bytter veiver og stempler inkl skruing på mange etech 800. Mange scootermerker går gjennom det samme. Det er ikke helt sikkert alle har samme feil. Kan være feil med en serie variatorer.
 
Å bytte ut motorvariator koster nok. Men de byttet ut alle bakvariatorer på proclimb 2012. Skidoo bytter veiver og stempler inkl skruing på mange etech 800. Mange scootermerker går gjennom det samme. Det er ikke helt sikkert alle har samme feil. Kan være feil med en serie variatorer.
Det er ganske sårt for deg dette når du blande inn skidoo i dette. Ja dem bytta sekundære,men det kom ikke dag 1. Dem ble vell oppgradert året etter. Ja dem får håpe det er en serie variatore.
Du må ikke tru jeg har nevnt dette pga det er a-cat. Har ikke noe imot noen scooter merker. Nu eie jeg også en cat.
 
Det der er ikke noe som har glippet i testingen. Tipper det er en late change i motor eller variator produksjon som er årsaken. Den lager låsen som variatoren tar i ser solid ut. Kanskje den er endret mellom testing og serie produksjon, og derav skaper et problem de ikke har fått fanget opp i testing.
 
Det er ganske sårt for deg dette når du blande inn skidoo i dette. Ja dem bytta sekundære,men det kom ikke dag 1. Dem ble vell oppgradert året etter. Ja dem får håpe det er en serie variatore.
Du må ikke tru jeg har nevnt dette pga det er a-cat. Har ikke noe imot noen scooter merker. Nu eie jeg også en cat.


Hehe, det er på ingen måte "sårt". Jeg selger ikke Arctic Cat og har ikke holdt særlig mye på med 4-takterne enda. Alle scooter-merker har slike feil innimellom. At jeg nevnte skidoo'en var mer tilfeldig.

Jeg har det siste året hatt både Polaris, Lynx, Skidoo og Arctic cat.
Jeg er langt fra noen fanatiker om du skulle tro det
 
250 hk Sidewinder/Cat 9000 med sluttpotte og Fuel Tune.
Vet ikke hvordan jeg skal lege ut dynokjøringen fra FB.
Men den ligg på min FB side el D&D.
Der får man se alle tall live

Ler meg gjerne hvordan jeg kan kopiere og dele en VDO fra FB og over hit
 
Det der er ikke noe som har glippet i testingen. Tipper det er en late change i motor eller variator produksjon som er årsaken. Den lager låsen som variatoren tar i ser solid ut. Kanskje den er endret mellom testing og serie produksjon, og derav skaper et problem de ikke har fått fanget opp i testing.
Er skruene til lokket som variatortappen den tar borti. Og ved en reimsprenging så kan lageret og variatortappen flytte seg innover og da tar primæren borti di 4 skruene. Kan faktisk flytte så mye på seg ved flere kraftige reimsprenginger at selv Yamaha Primæren kan begynne å subbe borti di 4 skruene. Løsningen da er og skru variatortappen av og presse lageret på plass igjen, da kommer primæren lenger fra skruene. Jeg sjekker klaring mellom primær og di 4 skruene vist jeg har vært uheldig og sprengt en reim. Og med en ikke flytende sekundær og vist primæren flytter seg lengere inn så blir vel det og gå litt utover variatorreimen og problemet er dær..
 
Sist redigert:
250 hk Sidewinder/Cat 9000 med sluttpotte og Fuel Tune.
Vet ikke hvordan jeg skal lege ut dynokjøringen fra FB.
Men den ligg på min FB side el D&D.
Der får man se alle tall live

Ler meg gjerne hvordan jeg kan kopiere og dele en VDO fra FB og over hit

Fint om du kunne skrive bak målingene hvor stor effektøkning det er VS stock dynokjøring i samme dyno. Var vel det som var viktigst? Enklere å vite økningen det gir på den måten.
 
Fint om du kunne skrive bak målingene hvor stor effektøkning det er VS stock dynokjøring i samme dyno. Var vel det som var viktigst? Enklere å vite økningen det gir på den måten.
Den viste 205 stock og 250 nu med sluttpotte. Samme dyno. 45 hk..
 
Noen planer om beltedyno av summit 850?
Har det du. Først må dem få scooterene.
Jeg skal først teste E-Tec 800 std med TRA(org variator og mitt variator kit.) Denne teste er gjoort før. Men jeg skal teste nye PDrive som sitter på 850 mot TRA. PDriven blir også tunet . Så får man en liten pekepinne på om PDriive variatoren er bedre en TRA.
Håper etter å kjøre cat 800 Std og med Variator tuning. Sidewinder også. Så da tar vi fortløpende scootere. Blir endel kundescootere også med Trim
 
Er skruene til lokket som variatortappen den tar borti. Og ved en reimsprenging så kan lageret og variatortappen flytte seg innover og da tar primæren borti di 4 skruene. Kan faktisk flytte så mye på seg ved flere kraftige reimsprenginger at selv Yamaha Primæren kan begynne å subbe borti di 4 skruene. Løsningen da er og skru variatortappen av og presse lageret på plass igjen, da kommer primæren lenger fra skruene. Jeg sjekker klaring mellom primær og di 4 skruene vist jeg har vært uheldig og sprengt en reim. Og med en ikke flytende sekundær og vist primæren flytter seg lengere inn så blir vel det og gå litt utover variatorreimen og problemet er dær.. Dagens tips :)

Her ser du hva som er problemet


14900464_1149177928496375_1979792990241447132_n.jpg
 
Boltene er da lette å bytte med linsehodebolter som bygger lite, det som jeg synes høres værre ut er at tappen kan vandre inn.
 
Gå på facebooksiden, klikk høyre museknapp, da får du opp "paue, unmute, show video url". Så velger du "show video url", så trykker du control+c, og så control+v på foruminnlegget:
 
  • Liker
Reaksjoner: Diablo
Det står jo på skjermen på dynokjøringa.

Hvis trykket øker bare med at de bytter lyddemper så må det jo nesten være for at det blir så mye mottrykk med std lyddemper at det skapes et mottrykk også mot wastegate-ventilen, slik at den holder stengt lengre. Bare en tanke...
Trykket øker når dem bytter sluttpotte, problemet D&D har hatt er at trykket har økt for mye og fikk ut 258.Men da gikk den for magert.
Nu har dem byggd om potta for å senke hk og for at den skal kunne gå safe. Som duser på Dynokjøringen. Alle som bygger sluttpotte til Nye Sidewinder/9000 øker trykket.. Dem har vært oppe i 265 med raka rør.
 
Trykket øker når dem bytter sluttpotte, problemet D&D har hatt er at trykket har økt for mye og fikk ut 258.Men da gikk den for magert.
Nu har dem byggd om potta for å senke hk og for at den skal kunne gå safe. Som duser på Dynokjøringen. Alle som bygger sluttpotte til Nye Sidewinder/9000 øker trykket.. Dem har vært oppe i 265 med raka rør.


Okei. Det jeg skrev har jeg redigert bort. Jeg var trøtt enda da jeg skrev. Er selvfølgelig ikke slik med trykket mot wastegate. Men baktrykket sinker nok turboen originalt.