SKI-DOO BELTEDYNO og variator tuning

Ok, lurer bare hvordan TRA en er bedre enn P-drive. P drive er jo lettere, mer åpen og har ruller i stedet for knapper. Så enkelt ut også å installere clutch kit på den uten mange spesialverktøy.
 
Ok, lurer bare hvordan TRA en er bedre enn P-drive. P drive er jo lettere, mer åpen og har ruller i stedet for knapper. Så enkelt ut også å installere clutch kit på den uten mange spesialverktøy.
Det som er bra med den er Ruller, og letter. Den kjøle bedre,men er ikke noe vi har Hatt problem på TRA etter dem er Clutched av me.
Stor feil dem har gjort er at dem kjøre med Variable vinkle på skivene lik TRA
 
Ok, men hva var bedre på TRA? Er variable vinkler det samme som at vinkelen er progressiv inn mot senter?
Rette vinkler er Best. I gammle dager hadde TRA og Polaris Rette vinkler. Nu har dem variable vinkler.
Vinkel starte F.EKS på 12 grader nede og går opp til 13 mitt på og senere opp ti 14.
Det har med at des lavere vinkel du har des hardere tar den reima. Og spesielt om du ikke har kontroll på det.
Mer grader,hardere shift.
Samme i sek,men der litt andre vinkler
 
Har alltid digget TRA og syntes den er fantastisk på alle måter foruten på 4-tec der den skramler noe inn i hel****. Når det er sagt har jeg stor tro på p-drive, jeg liker det jeg ser. Hvorfor velger de å ha flere vinkler på skivene hvis det er "vedtatt" at singel vinkel er "best"?
 
Har alltid digget TRA og syntes den er fantastisk på alle måter foruten på 4-tec der den skramler noe inn i hel****. Når det er sagt har jeg stor tro på p-drive, jeg liker det jeg ser. Hvorfor velger de å ha flere vinkler på skivene hvis det er "vedtatt" at singel vinkel er "best"?

Det jeg tror er årsaken er at dem ikke har kontroll på Vekslingen i variatorene,som alle merkene sliter med.
Om du kjøre med lavere vinkel griper den reima hardere, men girer saktere,mer vinkel girer hardere.
Polaris har begynnt med det samme for noen år siden. 12 grader start og rett over på 14 grader.
 
Tenker du pga at variator var borti blokka?
Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg så bildet på feeeeisbuk, og det ser ut til at den inverte konen? om man kan kalle det det, slipper variatoren altfor nær blokka. Jeg antar at konen/tappen man fester variatoren til, er identisk på Yamaha og Arctic-cat, så den raskeste løsningen vil vel være en Yamaha primær (og kanskje sekundær, fordi den matcher primæren)?
 
Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg så bildet på feeeeisbuk, og det ser ut til at den inverte konen? om man kan kalle det det, slipper variatoren altfor nær blokka. Jeg antar at konen/tappen man fester variatoren til, er identisk på Yamaha og Arctic-cat, så den raskeste løsningen vil vel være en Yamaha primær (og kanskje sekundær, fordi den matcher primæren)?

Jeg tipper at forhandlere må ta inn scootrene og sjekker dem, hvis de tar borti så får de ny motorvariator. Det er vel den vanlige måten å ordne opp i en servicemelding som dette.
 
Det ble en dyr start for AC dette. Men super service om de får en ny AC variator. Men vil ikke det ta tid før de får den nye variatoren? Feilen er jo nettopp oppdaget?
 
Det ble en dyr start for AC dette. Men super service om de får en ny AC variator. Men vil ikke det ta tid før de får den nye variatoren? Feilen er jo nettopp oppdaget?
Dette blir dyr og vil ta tid. Dette er ikke oppdaget i Norge ennu. Midlertidig løsning er å dreie av variatoren,