POLARIS Axys tråden

Forstår forsatt ikke hva du mener.

Uansett feilen var gummien nede på endestykke var løsnet å gått bort.!
Min nåverende skuter hadde samme symptom som din/deres, gikk på høyere turtall med 95% gass. Kun merkbart på rusebukk eller isen. Trodde min hadde samme problem som din, og mange andre rundt i verden har hatt.
Men etter jeg vektet ned i variator så gikk toppturtallet opp, og skuteren kom til live, grunnen til att eg måtte vekte ned var pga eg hadde giret den opp når eg monterte større drivhjul.

Så det eg meiner, er att symptomet att den den får mere turtall på 95% gass enn på 100%, trenger ikkje bety att noe er feil, men kan vere andre årsaker.
Ja, veit det ikke var tilfelle på din, men det var det for meg.


Hvilken gummi? Hvilket endestykke?
 
Min nåverende skuter hadde samme symptom som din/deres, gikk på høyere turtall med 95% gass. Kun merkbart på rusebukk eller isen. Trodde min hadde samme problem som din, og mange andre rundt i verden har hatt.
Men etter jeg vektet ned i variator så gikk toppturtallet opp, og skuteren kom til live, grunnen til att eg måtte vekte ned var pga eg hadde giret den opp når eg monterte større drivhjul.

Så det eg meiner, er att symptomet att den den får mere turtall på 95% gass enn på 100%, trenger ikkje bety att noe er feil, men kan vere andre årsaker.
Ja, veit det ikke var tilfelle på din, men det var det for meg.


Hvilken gummi? Hvilket endestykke?


Sånn ja, prøvde jo å vekte min helt ned til 10-64 å var helt lik Den nedre gummien du trær endestykke overpå på rammen den lange gummien. Den hadde klarte å å sklid ut så endestykket låg mot rammen.
 
Sånn ja, prøvde jo å vekte min helt ned til 10-64 å var helt lik Den nedre gummien du trær endestykke overpå på rammen den lange gummien. Den hadde klarte å å sklid ut så endestykket låg mot rammen.
Skjønner ikkje hvilken gummi eller endestykke du meiner :)
 
Min SKS gikk også bedre på 90% gass enn på 100%. Min var også plaget med DET når jeg lå i høy hastighet på løypa over tid.
På min var grunn innstilling veldig feil på TPS. Justerte det inn riktig, så kom også WOT spenning ned under 4,3V. Min WOT spenning før justering var godt over 4.3V.

Hadde en annen Axys innom for justering av TPS, men der var det ikke mulig å justere spenningen på WOT ned under 4.3V. Det var for lang vandring på spjeldene til at det var mulig. Trottle platene gikk et godt stykke over horisontalt.
Modifiserte spjeldet slik at vi fikk til en justerbar endestopp. Fikk da ned spenning på WOT under 4.3V. Nå går ikke denne heller dårligere på 100% trottle enn på 90%.
Så det virker som at de ikke liker for høy spenning på WOT. Mest sannsynlig så går ikke TPS mappet lengre enn til 4.3V, eller så trekker den tenning over 4.3V.



UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2e21.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2e25.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2e27.jpg
 
Skjønner at Axys er en bedre maskin enn pro, men at Murphy er med oss ennå... Fukt i releer, for lang vandring på spjeld, feil i fuelmap.
Noe skal det være..

Blir et interessant nytt kapittel.. :)
 
Ellers så lurer jeg på hvem som kan levere Gates reimer i Norge? Er kanskje dekket opp andre steder på forumet, men Gates sine "Carbon" serie reimer fungerer meget bra! Kjørt med det på min pro en god stund. Like sterk som 115 reima til polaris, men gir bedre grep.
 
Noen som vet om det er samme spindel på axys sks og axys swb assault? Evt om disse går overens?
 
Sks/rmk har litt annen utforming på spindlene enn rush/prox både i vinkling og den "leppa" som holder skigummien på plass, men mener det er noen små ting til som skiller dem :tdown::hmm:
 
Nettopp vært å henta meg en 17' SWBA. Det jeg ikke var forberedt på, var at det ikke var dødmannsnor på scooteren. Jeg kjenner meg selv såpas godt, at jeg vet at det må jeg ha.
Noen som vet hva det vil koste å få ettermontert dette?