ARCTIC CAT Arctic Cat bilder og Cat talk - Tråden for store og små spørsmål

  • Trådstarter Slettet medlem 1398
  • Startdato
Lurer på om noen her vet om en bedre type plugghette til M8 HO motoren i M-serie chassiet? Det er spesielt plugghetten på den bakre/nedre pluggen på høyre side som er problemet. Plugghetten kommer i konflikt med styrestamme, og det er enda verre etter at man har forsterket chassiet med en 5mm alu plate. Kan man kutte bort litt av gummien som går ned langs pluggen for å lettere kunne bikke hetten til side, eller finnes det en annen type plugghette som er bedre egnet til dette formålet?
 
Er det noen som vet hvor barometer trykk slangen som kommer ut av ECU bør ligge på gammel chassiet? Bør den ligge bak og ned atme oljetank, eller frem og ned atme luftbox? Klarer ikke å huske hvor den var plassert. Og er det mulig og ta av slangen fra ECU for å blåse den ren?
Også lurer jeg på hvor mye eksosventil wirene kan knipe (gå tregt) før at servomotor ikke klarer og åpne ventilene? Etter det jeg har lest i verkstedhåndboken så vil servomotor kutte etter 3 feil forsøk, kommen det opp noen feilkode når dette skjer? For det stod det ingenting om.
 
Kommer opp feilkode å skutern går som et dass! Men motoren koster flesk det gjør ikke wirene;)
Hva det jeg håpet at det gjorde:) har ikke fått opp feilkode, men vet at den ene wiren går en del tregere enn den andre:p
Hva koster en wire?
Og vet du noe om den barometertrykk slangen som kommer ut av ECU?
 
Tenkte at det kanske var best og legge den ned ved luftinntaket, nå ligger den ned atme oljetank, har en følelse av at det blir for varmt der.
Ok, håper ikke wirene koster noe mere en 1000kr.
 
Ser at Country Cat tar 62 dollar for en wire, blir vel ca 700kr levert norge. Jeg skal høre med norsk forhandler hva di tar, så man har noe å sammenligne med;)
 
Kjøpte nye braketter til innfestning av understell bak fra 2014 og nyere, disse brakettene flytter understell lengere bak og lengere ned i forhold til orginale braketter. Borret nye hull framme i tunnelen også (2013 og 2014). Meget fornøyd :) nå venter jeg bare på Powerclaw 66mm belte som kommer til uka ;)
 

Vedlegg

  • Snapchat-431761624.jpg
    Snapchat-431761624.jpg
    276,2 KB · Sett: 117
  • Snapchat-1257132005.jpg
    Snapchat-1257132005.jpg
    192,4 KB · Sett: 123
  • 20170129_202903.jpg
    20170129_202903.jpg
    360,6 KB · Sett: 118
  • Liker
Reaksjoner: vwgolf1
Kjøpte nye braketter til innfestning av understell bak fra 2014 og nyere, disse brakettene flytter understell lengere bak og lengere ned i forhold til orginale braketter. Borret nye hull framme i tunnelen også (2013 og 2014). Meget fornøyd :) nå venter jeg bare på Powerclaw 66mm belte som kommer til uka ;)
Kan også være lurt å skifte til 7 tanns drivhjul etter disse modifiseringer, belte blir alt for stramt med 8 tanns.
 
Hei noen som vetn man må ha spennings regulator for å gjerne hovedlykta på m8000?

Fjerna på min 2013 modell for 3 år siden og hadde ingen ting. Kun ledbar koblet opp mot original kontakt til ene pæra så man kan styre lys med original knapp :)
 
Er det noen som har prøvd SLP sluttpotte på sin M8 HO (2010-2011) og sedd om turtallet droppet eller forble det samme? Har egentlig kjørt med denne potten i lang tid, men har aldrig skjekket turtall før og etter. pga, montert og justert variatorkit, samtidig som jeg monterte slp potta.
 
Sist redigert:
Heihei:)
Henter med en 2014 M8000 HCR på mandag å har noen spm. i forbindelse med det:)
Er smal M8 forstilling, bukplate, stor framfanger ++

Nesten bare skrudd Plaris og Skidoo/lynx før. så har ikke så mye førstehåndserfaring med AC. Men har lest meg opp en del.
2014 er vel "rikitg" på mange måter har jeg lest. riktig sekundærvariator og aksling, riktig kjedestrammer riktig vinkla understell og sal+tank:)
Jeg er ikke noe merkenazi, da jeg mener de fleste har sine positive og negative sider. Men havna på en AC denna gangen:)
Scooteren er godt brukt, ikke hærpa, men er litt småtteri, og den har ca 4600km på telleren.
Så tenkte å gå over alt av slitedeler, foringer osv, samt ta oljeskift og sjekk av gearkasse. gjøre reint variatorer, evt montere variatorkit.
Er det nødvendig å bytte stempler? ser flere skriver at de går fint 6/7k. Men kanskje bedre å være føre var?

Non spesielle ting som før gjøres før vinteren?
 
Går lett 5000-10 000 km med rett vedlikehold, god oppvarming av motor før belastning og en god olje :)
Pass bare på å få løsnet alle bolter til kjedekasse. Er ganske mange. 12 - 16 stk om jeg husker rett. Flere av de er litt godt skjult. KjedekSse og oljetank er en enhet med oljetank på lokk til kjedekasse. Så pass på å løsne rette bolter :)
 
Heihei:)
Henter med en 2014 M8000 HCR på mandag å har noen spm. i forbindelse med det:)
Er smal M8 forstilling, bukplate, stor framfanger ++

Nesten bare skrudd Plaris og Skidoo/lynx før. så har ikke så mye førstehåndserfaring med AC. Men har lest meg opp en del.
2014 er vel "rikitg" på mange måter har jeg lest. riktig sekundærvariator og aksling, riktig kjedestrammer riktig vinkla understell og sal+tank:)
Jeg er ikke noe merkenazi, da jeg mener de fleste har sine positive og negative sider. Men havna på en AC denna gangen:)
Scooteren er godt brukt, ikke hærpa, men er litt småtteri, og den har ca 4600km på telleren.
Så tenkte å gå over alt av slitedeler, foringer osv, samt ta oljeskift og sjekk av gearkasse. gjøre reint variatorer, evt montere variatorkit.
Er det nødvendig å bytte stempler? ser flere skriver at de går fint 6/7k. Men kanskje bedre å være føre var?

Non spesielle ting som før gjøres før vinteren?


Standar som dela som røyk fra 4000-6000km er sekunder og primærvariator. Værtfall vis scooteren er kjørt litt hardt.
Ville sett nøye over disse. Kjeden skal også byttes på 5000km service mene æ, grei forsikring å bytte den :) ellers e det bare å tut og kjør.
 
Standar som dela som røyk fra 4000-6000km er sekunder og primærvariator. Værtfall vis scooteren er kjørt litt hardt.
Ville sett nøye over disse. Kjeden skal også byttes på 5000km service mene æ, grei forsikring å bytte den :) ellers e det bare å tut og kjør.

Noen tips te hvor handle deler på nett? Helst Norsk forhandler er ikke så flink på paypal osv:)
"Må" bytte drev sammen med kjede eller? Tenkte å gå over variatorer å bytte ruller osv. Vurderer å hive i ett variatorkit også..
Bytter heller litt ekstra slitedeler nå, enn å stå med scooterhavari i februar:p
Ligger vel noe serviceintervaller osv i verkstedhåndboka, får kikke litt i den:)
 
Jeg ville levert inn scooter til en service og få de til å gå over de deler du er usikker på. De fleste service så bytter de olje på kassa og sjekker tilstand, beltet strammes etter spesifikasjon, og stort sett alt som er service deler sjekkes.
Da kan du få en indikasjon på hva som må gjøres osv. Er vell uansett en service på 5000 km på disse trur jeg :)
 
Jeg ville levert inn scooter til en service og få de til å gå over de deler du er usikker på. De fleste service så bytter de olje på kassa og sjekker tilstand, beltet strammes etter spesifikasjon, og stort sett alt som er service deler sjekkes.
Da kan du få en indikasjon på hva som må gjøres osv. Er vell uansett en service på 5000 km på disse trur jeg :)

Nei, jeg skrur da sjølv:) Er oppretter og bilmekaniker av yrke og skrur en del scooter utenfor jobb, så det er ikkno problem. Og verkstedhåndbøker har vi jo tilgang via forum mtp. momenter osv:)
Tenkte meg på kjente svakheter som bør sjekkes utover vanlig vedlikehold evt noe som bør sjekkes av erfaring da jeg ikke har eid cat før:D
 
Nei, jeg skrur da sjølv:) Er oppretter og bilmekaniker av yrke og skrur en del scooter utenfor jobb, så det er ikkno problem. Og verkstedhåndbøker har vi jo tilgang via forum mtp. momenter osv:)
Tenkte meg på kjente svakheter som bør sjekkes utover vanlig vedlikehold evt noe som bør sjekkes av erfaring da jeg ikke har eid cat før:D

Kjede og variator så e du langt på vei :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JoacimMikkelsen
Lurer på ledbar på en M5 EFI -06.

Er det vekselstrøm på hele systemet?
Må det brukes likeretter?
Hvor mye effekt genererer den?
Hvor mye kan man belaste?

Heller kanskje mot å gå for separat batteri..