Arctic Cat 2019

Dette er et rykte;)
20180210_060442.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus og Kile
But whyyyyyy??? :eek: ser ikke poenget med det....ja bortsett de kanskje vekt...
 
Vil nok spare mye vekt på den patenten der, ikke bare på vekt i metallet, men også ettersom det blir minimalt med snø som blir fanget i understellet.

Får håpe det ikke blir for myke kanter på beltet, men etter kammene og dømme så tror jeg ikke beltet vil flexe mye.

Interessant og nyskapende ivertfall. Blir spennende og se hvordan det fungerer.
 
Spennede at noen tenker nytt. De som synes t-motion er pyton må synes dette er helt ræva.
 
Spare vekt? Om beltet er stivet av så er vel det tyngre og man har mer roterende masse?
 
Spare vekt? Om beltet er stivet av så er vel det tyngre og man har mer roterende masse?
Ikke nødvendigvis vell? Stivere gummi betyr ikke tyngre gummi? Har med durometer/ingredienser i gummien, ikke nødvendigvis bare tykkelse og mengde.

Og design på kammer og plassering, kan også ha mye og si for hvordan stivheten i beltet er.
 
Fordi jeg tror belastningene blir annerledes fordi den alltid må "balansere" på en knivsegg. På et vanlig understell kan et slag spres til flere komponenter, mens her er det jo ikke mye å spre det til, bortsett fra festepunktene. Hva skjer om du kjører skrått med denne og får et slag sideveis? Store belastninger. Men når det er sagt, det er bare noe jeg tror, jeg er ikke en professor i fysikk :)
 
Så lenge tunellen er like bred, og festepunktene altså har lik bredde for innfestning oppe, så kan jeg ikke se noen grunn til at de skal få større belastning enn før.